וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצוצות של הוואנה: טיסות ראשונות יצאו מארה"ב לקובה

29.11.2016 / 7:21

לראשונה מזה 55 שנים נחתו מטוסים אמריקניים בהוואנה, כשטיסת אמריקן איירליינס יצאה ראשונה ואחריה טיסת ג'ט בלו. בעבר עלה התענוג 600 דולר עם קונקשן. כמה זה יעלה מעכשיו? רמז: הרבה פחות

נוסעים בטיסת ג'ט בלו להוואנה, קובה. Ricard Drew, AP
קובה ליברה! נוסעים בדלפק הצ'ק-אין של ג'ט בלו, אתמול/AP, Ricard Drew

זה היה באוויר, תרתי משמע, ואתמול (שני) זה הפך לרשמי - לראשונה מזה 55 שנה נחתו מטוסים מסחריים אמריקניים בבירת קובה, הוואנה. זאת, לאחר שאמריקן איירליינס הפעילה את טיסה 17, שהמריאה ממיאמי שבפלורידה עם 147 נוסעים וארכה 45 דקות. המתחרה העיקרית של אמריקן איירליינס היא ג'ט בלו, שיצאה להוואנה שעה וחצי לאחר הטיסה של אמריקן ותפעיל שלוש טיסות סדירות.

גם החברות האחרות מתכוונות להסתער על הקו - יונייטד תוציא טיסות מבסיסיה ביוסטון ובניוארק, דלתא תצא מניו יורק, אטלנטה ומיאמי וחברות הלואוקוסט יטוסו מפלורידה.

כבר באוגוסט חנכה ג'ט בלו את הגבול במסגרת ההסכם החדש בין האמריקאים לקובה, אותו מאיים דונלד טראמפ לבטל. הטיסה של ג'ט בלו אז הייתה ניסיונית ונחתה בסנטה קלרה.

הטיסות לקובה התאפשרו בזכות ההבנות בין נשיאי המדינות ברק אובמה וראול קסטרו, ובעיתוי מקרי לחלוטין התחדשו מיד לאחר מותו של השליט לשעבר פידל קסטרו. חברות התעופה קיבלו זיכיון למכור כרטיסים אונליין במחירים של כ-240 דולר, זאת לאחר שבעבר מי שרצה לטוס ממיאמי להוואנה היה צריך לשלם כ-600 דולר עבור טיסות לא ישירות.

נוסעים בטיסת ג'ט בלו להוואנה, קובה. Ricard Drew, AP
נוסעים בטיסת ג'ט בלו להוואנה, קובה/AP, Ricard Drew

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully