וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיים אאוט העולמי דירג: אלו 18 הערים הכי כיפיות בעולם

27.11.2016 / 9:19

מאוכל משובח ועד מין מזדמן: מגזין טיים-אאוט העולמי מציג: 18 הערים הכי כיפיות בעולם. ולא, אל תחפשו את תל אביב. וגם: איזו עיר מהמזרח התיכון בכל זאת נכנסה לרשימה המכובדת?

ליסבון פורטוגל. ShutterStock
במקום השלישי ברשימה. ליסבון/ShutterStock

במגזין טיים-אאוט העולמי הרימו סקר רחב היקף, שנערך בקרב 20,000 משתתפים מרחבי העולם. הסקר דירג את 18 הערים הכי כיפיות, בהתאם ל-6 קריטריונים: דינמיות (העיר עם האנרגיות הטובות ושוקקות החיים), השראה, קולינריה (אוכל ושתייה), קהילתיות, חברותיות וכמובן, קריטריון מחירי המחייה.

אבל לפני שאתם מחפשים את תל אביב (ולא מוצאים אותה), חשוב להבין כי התוצאות מתבססות על שאלונים שמילאו תושבי הערים עצמן ולא על החלטת חבר שופטים או סקרים בינלאומיים. איזה איפה יהיה לכם הכי פאן בעולם? הנה 18 הזוכות.


1. שיקאגו, ארה"ב: העיר ניצבת בראש האינדקס, עם ציונים גבוהים במיוחד במדדי הקולינריה, הקהילתיות והמחיר.

2. מלבורן, אוסטרליה: זהו היהלום שבכתר האוסטרלי. למעשה, 74% מתושבי העיר טוענים בלהט כי הם אוהבים אותה ומעדיפים אותה על פני כל עיר אחרת.

3. ליסבון, פורטוגל: עומדת בראש הערים הכיפיות באירופה, עם דגש נרחב על קריטריון החברותיות. ואגב, זוהי לא רק עיר חברותית, אלא גם כזו שנחשבת לרומנטית במיוחד ולכזו שקל למצוא בה אהבה.

4. ניו יורק, ארה"ב: הניו-יורקים פשוט משוגעים על העיר שלהם, גם כאשר היא נוטה להלחיץ אותם עם הקצב המהיר שלה. הקריטריון שקטף את מירב הקולות הוא הדינמיות, ולא בכדי: תמיד יש פה מה לעשות או לראות, ותמיד קורה בה משהו חדש. הניו יורקים הם כנראה גם הבליינים הגדולים ביותר – עם ממוצע של 6.4 יציאות בחודש. בכל מקרה, קריטריון המחיר נמוך למדי.

5. מדריד, ספרד: בדומה לליסבון, גם תושבי מדריד שבספרד העניקו לעירם ציון גבוה במדד החברותיות וההשראה. כאן יש סיכוי נמוך למצוא מישהו שעושה שעות נוספות בעבודה - מה שמותיר יותר פנאי לצאת ולרקוד, למשל.

6. מקסיקו סיטי, מקסיקו: העיר לקחה את המקום השלישי במדד הקולינריה, ותושביה מצהירים כי בכל הקשור למחירי האוכל והאלכוהול – היא גם אינה יקרה יחסית. עם זאת, רבים מתושביה מצהירים כי אינם חשים בה ביטחון אישי בשעות הלילה. מצד שני, זוהי גם עיר הנחשבת ידידותית בכל הקשור ליצירת קשרים עם זרים.

קו הרקיע של מנהטן, ניו יורק. ShutterStock
ואיך אפשר בלי מנהטן. ניו יורק במקום הרביעי/ShutterStock

7. סאו פאולו, ברזיל: מעניין לגלות כי העיר לקחה את המקום השני, אחרי ניו יורק, בקריטריון הדינמיות. זאת לצד ציונים גבוהים במיוחד להם זכו המסעדות והברים המקומיים. ובדומה לניו יורק, לכל הבאז העירוני הזה יש מחיר – בדמות קצב חיים שנוטה לעיתים להיות אינטנסיבי יתר על המידה


עוד על ערים בוואלה! תיירות:
מהי העיר הזולה ביותר לחופשה משפחתית באירופה?
עוד באירופה: הערים המקסימות שלא הכרתם
זו העיר הכי ידידותית בעולם; ומי הכי לא?


8. לוס אנג'לס, ארה"ב: תושבי העיר דירגו את עירם במקום הרביעי במדד הדינמיות, אבל מה שהוריד מעט את הציון הכללי הוא מדד המחיר וכן החברותיות.

9. ברצלונה, ספרד: לוקחת כמו גדולה את מדדי הקהילתיות וההשראה, אך באופן מפתיע, קיבלה את הציון הגרוע ביותר בקטגוריית הקולינריה. אולי בשל העובדה שתושביה נחשבים בליינים די עצלים – עם ממוצע של 4 יציאות בחודש בלבד. כאן גם עובדים הכי מעט מכל שאר 15 הערים.

10. לונדון, אנגליה: בירת הממלכה זוכה לציונים בינוניים למדי, במיוחד בכל הקשור למחירי מחייה ולמידת החברותיות. זאת ועוד, הלונדונים אף מתארים לעיתים את עירם כמקום שגורם לתחושת בדידות. עם זאת, הפאב הוא מקום הבילוי העיקרי – וזה בהחלט לא מפתיע.

11. הונג קונג: לקחה את המקום הראשון בכל הקשור למחירי המחייה ולכן אין זה מפתיע כי רבים מתושביה נוהגים לצאת למסעדות באופן תכוף. זהו גם מקום מצוין למפגשים רומנטיים אקראיים.

12. מיאמי, ארה"ב: נראה שהחיים לא ממש מאירים פנים לתושבי העיר – רבים מהם חיים למעשה ברשתות החברתיות ולא ממש מתערבבים עם זרים או חברים. רבים עושים סמים, ויש דיווחים רבים על משלוחי טייק אווי לא מוצלחים שמוחזרים למסעדות.

עוד באותו נושא

מהי העיר הזולה ביותר לחופשה משפחתית באירופה?

לכתבה המלאה
שוק אוכל, הונג קונג, סין. ShutterStock
מקום ראשון בכל הקשור למחירי המחייה. הונג קונג במקום ה-11/ShutterStock

13. טוקיו, יפן: תושבי העיר אוהבים לבקר במוזיאונים ובגלריות, ועושים זאת יותר מתושבי ערים אחרות. הם גם שיאני היציאות, בדומה לניו-יורקים - עם 6.4 בילויי ערב בחודש. רבים מהם אף נוהגים לעשות זאת עד אור הבוקר. מצד שני, הסיכוי למציאת סטוצים הוא הנמוך ביותר.

14. סינגפור: היא אמנם נחשבת לבטוחה ביותר מכל הערים שנסקרו כאן, אבל בכל שאר המדדים - היא נותרת הרחק מאחור.

15. פריז, צרפת: הפריזאים מבלים יותר מכולם בברים ובפאבים, וגם נוהגים להתחבר עם חברים בעולם האמיתי (לעומת חברים מהרשתות החברתיות). ולמרות שבשאר המדדים הם לא משהו, כאן יש את הסיכוי הגבוה ביותר למצוא סקס מזדמן.

16. סידני, אוסטרליה: באופן ממוצע, לכל תושב סידני שענה על השאלון יש 16 חברים "אמיתיים" בעיר - תוצאה בהחלט גבוהה יחסית לערים אחרות שנסקרו כאן. הם גם שיאני הסטוצים במקומות העבודה, שיאני המין המזדמן בבילויים - וגם במקרי ההאנג-אובר...

17. דובאי: כאן בהחלט סומכים על זרים - כ-30% מהנשאלים טענו כי אם יאבדו ארנק, הם יזכו לקבל אותו בחזרה, עם הכסף בפנים (לעומת ממוצע של 3% מהנשאלים בערים אחרות שהשיבו כך). הם עובדים שעות רבות יחסית (46.5 שעות בשבוע), ואת מרבים החברים שלהם הם מכירים במקום העבודה.

18. קואלה לומפור, מלזיה: זהו המקום שבו יש את הסיכוי הגבוה ביותר לשמוע את המשפט "לאחרונה הכרתי חבר חדש". בהתאמה לכך, העיר קטפה מקום מכובד במדד החברותיות.

ומי העיר הכי כיפית לדעתם? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully