וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המשבר באל על: החברות הזרות מעלות מחירים בטירוף

24.11.2016 / 11:15

בענף הנסיעות מצביעים על עלייה בביקושים של נוסעים מישראל לטיסות של חברות תעופה, כגון יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס, לופטהנזה וטורקיש איירליינס. מנהל של חברת תעופה: "כולם יודעים שבאל על זה לא בשיטת 'זבנג וגמרנו'"

מטוס יונייטד איירליינס שדה תעופה ניוארק. יונייטד איירליינס,
"אין ספק שהתדמית של חברות התעופה הישראליות בעולם נפגעה מאוד". יונייטד איירליינס/יונייטד איירליינס

המאבק הממושך בין הנהלת אל על לוועד הטייסים גובה מחיר כבד, לא רק לשורת ההכנסות, אלא גם למוניטין של חברת התעופה כמי שמספקת לנוסעיה פתרונות ניהול זמן גמיש בטיסות לחו"ל.

מי שנהנות מכך הן חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל שבשבועות האחרונות גוזרות קופון מכובד, בעיקר אלה המציעות טיסות ליעדים טראנס-אטלנטיים, עם מחירים שנעים בין 1,500 ועד יותר מ-2,000 דולרים לטיסה לארה"ב במחלקת תיירים, ועוד בעונה החלשה בשנה.

בענף הנסיעות מצביעים על עלייה בביקושים של נוסעים מישראל לטיסות של חברות תעופה, כגון יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס, לופטהנזה, טורקיש איירליינס, אייר פראנס ואליטליה ולעליית מחיר של כרטיסי טיסה במחלקות הזולות.

"אין ספק שהתדמית של חברות התעופה הישראליות בעולם נפגעה מאוד בעקבות המצב באל על", אומר מנהל של חברת תעופה זרה הפועלת בישראל. "נכון שבכל חברת תעופה יש שביתות ומחאות, אבל כולם יודעים שבאל על זה לא בשיטת 'זבנג וגמרנו' אלא יכול להימשך עוד מספר שבועות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברות התעופה הזרות גוזרות קופון על חשבונה. אל על/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק הנוסעים מדוכאים

תקופת הסתיו והירידה בביקושים לטיסות היא שעתם היפה של הצרכנים החכמים, שגם ככה מנצלים את התחרות החריפה בין חברות התעופה כדי למצוא את המחיר הזול ביותר. אבל תקופה זאת נחשבת בענף התעופה לעונת השביתות, שכן אחרי קיץ פורה ורווחי, "נזכרים" העובדים לשפר את תנאי עבודתם לשנים הבאות. הבעיה היא שמולם ניצבת בדרך כלל הנהלת עקשנית שנערכת לצמצם עלויות תפעול לתקופת החורף.

"לא ברור מי ממש צודק באל על אבל ברור לכולם מי מרוויח מהמצב", אומר אחד מסוכני הנסיעות הגדולים בענף. "יש לי לקוחות שטיסתם באל על יוצאת במועד אבל הם בוחרים לנצל את אפשרויות הביטול שהעניקה אל על ולעבור לחברת תעופה אחרת. זה אולי יעלה עוד כמה עשרות דולרים אבל לפחות מדובר בטיסה שתצא ותמריא בזמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שביתה בנתב"ג של עובדי משרד הפנים בביקורת הדרכונים, אוגוסט 2015. יותם רונן
הטייסים פגועים והנהלה כועסת. דלפקי השירות אל על בנתב"ג/יותם רונן

הטייס לא התנצל

בימים האחרונים התקיים באתונה הכנס השנתי של סוכני הנסיעות. לדברי אחד המשתתפים שחזר עם טיסת אל על לישראל, "הטיסה יצאה באיחור של 45 דקות מהזמן המקורי וצוות הטייסים אפילו לא התנצל על האיחור. למען האמת, הוא לא אמר מילה לכל אורך הטיסה וניכר שהם פגועים מהיחס של ההנהלה והציבור", מספר סוכן נסיעות שהשתתף בכנס. "כולם רואים בהם כמי שאחראים לאיחורים בטיסות ויצא להם שם של חמדנים".

בין אם הנהלת אל על היא זו שצודקת או טועה, קשה למצוא בימים הקרובים טיסה לניו יורק או בייג'ינג בזמן סביר ובמחיר שפוי. השלכותיו של המאבק הזה, גם אם הוא קרוב לסיומו, כבר ניכרים בשטח ומשפיעים, כך מסתבר, לא רק על נוסעי החברה הישראלית אלא על ענף הנסיעות כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully