וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן קראון בחיפה: מלון שחף מגינונים ופלצנות

24.11.2016 / 10:26

רגע לפני שחיפה תוצף בתיירי חג המולד, מצאנו מלון כמו שמלון צריך להיות בלי הבטחות ריקות ושטיקים חוויתיים. אבל קודם כדאי לשכוח מילים כמו "נוצץ" ו"רחב ידיים" ולהתרגל לפונקציונאליות מהנה

גולדן קראון חיפה. אורי אקרמן,
הכניסה למלון גולדן קראון. כמו עוד בניין מרוצף אבנים שמאפיין את מתחם המושבה הגרמנית/אורי אקרמן

כבר ארבע שנים שחיפה רוצה להיות ברצלונה. תכניות הפיתוח בחלקו המערבי של נמל חיפה שנועדו להפוך אותו למוקד למבקרים ושיכלול מרכזי תיירות, בילוי, מסחר, פנאי ונופש וייצרו חיבור בין העיר לחוף הים, אמנם אושרו בקיץ האחרון, אבל ככל שבוחנים את ההיצע המלונאי של שתי הערים מקבלים את האמת בפרצוף: חיפה רחוקה מלהיזכר בנשימה אחת עם עיר הנמל הספרדית האגדית. למעשה, היחס בין מספר חדרי האירוח של בירת הכרמל למספר התיירים המבקרים בה מדי שנה הוא נמוך להפליא.

רשתות המלונות הגדולות, פתאל, דן וקראון פלאזה, אמנם נוכחות בחיפה אבל אחרות כמו רימונים, ישרוטל, אורכידאה, פרימה, ארקדיה ותמרס, עדיין לא מצאו לנכון להעלות את מותגי האירוח שלהן למטרופולין הגדול בצפון הארץ. סיבות לא חסר, אבל מאחת אי אפשר להתעלם: חיפה היא עיר שאולי אפשר לבלות בה במהלך היום אבל לא כולם ממהרים לישון בה. במילים אחרות: התיירים משוטטים בין אתריה בדרכם למלונות הכפריים בגליל או על שפת הכנרת.

מדובר בכאב ראש לא קטן לתיירנים שאולי הופך את עסקת ההשקעה בעיר ללא כדאית אבל אין כמו דוגמה טובה כדי להפריך את השממה המחשבתית, ודווקא לפני תקופת התיירות של חג המולד: מלון גולדן קראון. המלון השלישי של הרשת הנצרתית הצנועה הוא הבשורה של הגדולה של חיפה לתיירים.

לא כי הוא מפואר, מנקר עיניים ומציע שירות מפונפן אלא בדיוק ההיפך. זהו מלון אותנטי וחף מגינונים שמקיים גם בלי להבטיח דבר. כבר בעת ההגעה אליו מבינים את כל המהות שלו, שכן מבחוץ הוא נראה כמו עוד בניין מרוצף אבנים שמאפיין את מתחם המושבה הגרמנית. אלמלא השלט שמבשר על הכניסה ללובי, ניתן לחשוב שמדובר בבניין מגורים חדשני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר עם נוף לנמל חיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לובי בדיוק כמו שלובי צריך להיות

הלובי לא "רחב ידיים" ו"נוצץ" כמו בשאר המלונות בעיר אלא פשוט לובי. בדיוק כמו שלובי צריך להיות. אולם כניסה פונקציונאלי מוקפד ונעים למראה והרחה. חלל ההסעדה של המלון שמגיש ארוחות בוקר בלבד נמצא משמאל ללובי ומציע פינות ישיבה בסמוך למזנון ההגשה.

מבט מהיר על הבופה ממשיך באותה מגמה של אמת הפנים. כאן לא מעמיסים צלחות "בכל טוב" ולא "מתפוצצים מהנאה" אלא פשוט אוכלים. גבינות, ירקות, ביצים קשות, פיצות (מחוממות) ועוגות.

הלאה, לחדרים. אחת הסוגיות שמטרידות מלונות, לא משנה היכן הם ממוקמים על הגלובוס, היא היכן עובר הגבול בין "בסיסי" ל"פונקציונאלי". לכאורה, שתי מילים שעומדות בסתירה לחוויית האירוח "המפנק" ו"בלתי נשכח" שכולנו מכירים אבל זה רק כי מרוב מרכאות יחצניות שכחנו שהמציאות עולה על כל דמיון ולפעמים הרצון לתת שואו רק מזיק. "בסיסי" איננו רע ו"פונקציונאליות" היא בדיוק מה שאנחנו מחפשים אחרי שסיימנו להתפעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לובי המלון. לא "רחב ידיים" ו"נוצץ" כמו בשאר המלונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלון גולדן קראון חיפה מציע 90 חדרים, חלקם עם נוף לנמל ולגנים הבאהיים. כמובן שגם כאן מוטיב הפונקציונאליות חוזר ואין יותר מדי חכמות. החדרים לא גדולים מדי אבל מאובזרים בדיוק לפי תורת האירוח כולל מכונת אספרסו עם שתי קפסולות לכל אורח. בחדר הרחצה יחכה לכם, איך לא, תא זכוכית לא אטום במיוחד, כדי לא לפגוע ברווחת האסלה ושאר פריטי הריהוט.

אבל ההוכחה שגולדן קראון חיפה הוא אחד המלונות הפונקציונאליים שאי פעם תגיעו אליו מגיעה רק כשיוצאים ממנו ופונים ימינה. רק אז נפרש רחוב בן גוריון היפהפה (על כל מלכודות התיירים שלו) מול העיניים עד סופו בטרסות הירוקות של הגנים הבאהיים.

שחקני הפוקר מכירים היטב את המהלך: כששתי ידיים משחקות ולשתיהן אין את הקלפים המנצחים נגזר עליהן לשחק את הקלפים החזקים שעל השולחן. "לשחק את הבורד", נקרא המהלך. במובנים רבים, מלון גולדן קראון משחק את הבורד על ידי כך שהוא משתמש בכל העוצמות המלונאיות שיש בארסנל גם בלי להיות חזק כל כך: מיקומו לתיירים מושלם, רמת האירוח נהדרת גם בלי כוח אדם ענקי, המלון מעוצב ומוקפד ומחירי האירוח סבירים. רק שבמקרה שלו, היד תמיד מנצחת.

מלון גולדן קראון חיפה, דרך יפו 131 חיפה.

מחיר ללילה: מ-700 שקלים ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר.

הכתב היה אורח המלון

  • עוד באותו נושא:
  • מלון
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully