וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: סבתא בת 89 מטיילת בעולם ובישראל, ומעלה לאינסטוש

23.11.2016 / 10:00

ילנה ירקובה מרוסיה בת 89, אבל שום דבר לא עוצר אותה מלכבוש את העולם. היא החלה לטייל "רק" בגיל 83, וכבר היתה בוייטנאם, גרמניה, צ'כיה וגם אצלנו. באינסטגרם שלה ניתן לעקוב אחר מסעותיה, ולגיל 90 היא מתכננת להיות ברפובליקה הדומיניקנית

סתבא בת 89 מטיילת בעולם וגם בישראל/יוטיוב

אין גיל לטיולים מסביב לעולם, ואת זה מוכיחה הפעם סבתא בת 89 מרוסיה, העונה לשם ילנה ירקובה (Yelena Yerkhova), שמטיילת בגפה מסביב לגלובוס, כולל בביקור אחרון בישראל שלנו.

הבבושקה החביבה, או לנה כפי שהיא מעדיפה שיקראו לה, מגלה מדינות ותרבויות חדשות מאז גיל 83 ולאחרונה חזרה מוייטנאם, וכאמור, מארץ הקודש. היא חיה בקרסנויארסק שבסיביר, והחלה לטייל בגילה המופלג כדי לפצות על השנים שבהן לא יכלה לעשות זאת, עקב "מסך הברזל" (השלטון הקומוניסטי ברוסיה) ושאר מחויבויות שהיו לה, לדבריה.

לנה קיבלה מרוסיה פנסיה מוגדלת, כיוון ששירתה כעובדת בחזית בימי מלחמת העולם השנייה. היא חסכה ו"שמה בצד" 10,000 רובלים בחודש (כ-155 דולרים) כדי לממן את מסעותיה, ובנוסף מגדלת ומוכרת פרחים ומקבלת הזמנות תפירה מאנשים שונים.

סבתא לנה מטיילת בעיקר לצ'כיה ומאוד אוהבת את העיר קרלובי וארי, הנודעת באתרי הספא והמרחצאות שלה. במסגרת מסעותיה, היא ביקרה בגרמניה ולכבוד יום הולדת ה-90 היא מקווה להיות באיטליה וברפובליקה הדומיניקנית.

בטיולה בוייטנאם, רכבה הסבתא על טוסטוס, שתתה קוקטיילים וטעמה את המאכלים המקומיים. אבל אותנו יותר מעניין מה עשתה אצלנו, אז כמו תיירת טובה רכבה על גמל בצומת הלידו שבאזור ים המלח, ביקרה בחוף הים של תל אביב והצטלמה ליד פסלו של בן-גוריון עומד על ראשו, כמו גם ליד מגדלי עזריאלי בעיר וטבלה כמו נוצריה טובה באתר הטבילה בירדן - קאסר אל-יהוד.

לנה רוכשת לעצמה חברים בכל יעד שאליו היא מגיעה, והמקומיים עוזרים לה, מציעים לה אוכל ושתייה ומראים לה את הסביבה.

לאחרונה "היא פתחה" עמוד פייסבוק וחשבון אינסטגרם, המופעלים על ידי הנכד שלה ואחרים, ונראה שהיא עומדת להגביר את קצב המסעות שלה לאחר ששמה יצא בעולם, ועתה סוכני נסיעות מציעים לה טיולים מוזלים. אפילו אנשים ברשתות חברתיות תורמים לה כסף לחשבון הבנק שלה ברוסיה, ומבטיחים לממן לה טיול לאן שלא תרצה בעולם.

אז נראה שסבתא לנה לא מתכוונת לעצור, ולכבוש את העולם כל עוד היא יכולה. עלינו היא כבר סימנה וי, אבל נאחל לה אריכות ימים וטיולים.

עוד באותו נושא

החיים בבלונד: היפהפייה שעזבה הכל ויצאה לטייל בעולם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully