וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסי אל על השביתו את הטיסה לניו יורק: רצו לטוס רק בכיוון אחד

13.11.2016 / 20:34

המאבק בין טייסי אל על להנהלה עולה שלב, כשהערב ביטלה חברת התעופה את טיסה 027 לניוארק ואת הטיסה בחזור. אל על: "הטייסים דרשו לטוס רק בהלוך". הכסף יוחזר לנוסעים

מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על. צילום: יח"צ בואינג,
הטייסים ממשיכים לעשות שרירים. מטוס אל על/צילום: יח"צ בואינג

המאבק בין ועד טייסי אל על להנהלה ממשיך להחריף, ואחרי אין ספור מקרים שבהם דיווחו טייסים על מחלות ושאר תקלות שמנעו מהם לטוס ולשבש את הטיסות, עתה השיבושים מגיעים גם לקו לניו יורק.

הטיסה (027) שהיתה מתוכננת להמריא הלילה ב-00:30 מנתב"ג לשדה התעופה ניוארק, שליד ניו יורק, בוטלה בטענה שאין קצינים ראשונים זמינים. לדברי ועד טייסי אל על, מדובר בטענה שקרית, היות ויש 6 קצינים ראשונים זמינים ברגע זה, כשבפועל נדרשים לטיסה זו שני קברניטים ושני קצינים ראשונים בלבד. עוד נמסר מועד הטייסים, כי "טייסי אל על מתריעים בפני הנהלת החברה על הנזק העצום הנגרם לנוסעי החברה".

מאל על נמסר, כי "בשל עיצומי הטייסים והתעקשותם לטוס רק בכיוון אחד, בוטלה הערב טיסה 027 לניוארק וטיסת החזור. עיצומי הטייסים פוגעים זה חודשים ארוכים בפעילות החברה. העיצומים מתבטאים בחוסר ההיענות של הטייסים לאייש טיסות ולטוס כטייסים פעילים הלוך וחזור ודרישה לטיסה רק בכיוון אחד.

"צר לנו על הפגיעה בנוסעים אך אין בידינו כל ברירה אלא להחזיר את הסדר על כנו ואת החברה לפעילות סדירה. לצערנו ההודעה שהופצה על ידי נציגי הטייסים שקרית לחלוטין". מחברת התעופה נמסר גם, כי החברה תשיב לנוסעים את כספם.

איגוד הטייסים הישראלי נגד אל על. איגוד הטייסים הישראלי יוטיוב, מערכת וואלה! NEWS
לדבריהם, יש 6 קצינים ראשונים זמינים. יו"ר איגוד הטייסים הישראלי וטייס אל על, יוסי שוב/מערכת וואלה! NEWS, איגוד הטייסים הישראלי יוטיוב

הטייסים "חולים" ברגע האחרון לפני ההמראה

כזכור, המאבק בין טייסי אל על להנהלה מתקיים מזה שנים, גם בבית?הדין לעבודה, על-אודות הוספת תקנים לטייסים חדשים ודיון בחוזה העבודה העתידי שלהם. בעקבות כך, החלו הטייסים בשנים האחרונות לשבש את הטיסות, "לחלות" ברגע האחרון לפני הטיסות, ואילו החברה נאלצה לדחות טיסות, לבטלן ואף להשתמש בשירותן של חברות תעופה זרות, למשל Privilege Style הספרדית על טייסיה ודייליה.

רק בחודש שעבר, יצא איגוד הטייסים בישראל בקמפיין ציבורי, שעיקרו נגד אל על גם אם לא נאמר כך במפורש, שיוצא נגד תופעת החכרת מטוסי הנוסעים הזרים. הקמפיין החדש, שעלה תחת הכותרת "טיסה ישראלית רק עם עובדים ישראלים", נועד "להסביר מדוע הטיסות החכורות הן אינן טיסות ישראליות".

נראה שהפיתרון לסכסוך הקשה בין הטייסים להנהלת אל על לא נמצא באופק, ועד שיימצא כזה, אם בכלל, מי שיישלם את המחיר הוא הנוסעים, שייאלצו למצוא לעצמם טיסות אחרות לניו יורק ויעדים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully