וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביאו בקבוק יין וגבינה טובה: הפינות השוות שמסתתרות במדריד

כתבה פרסומית

30.10.2016 / 10:37

אתם תפרשו מחצלת - מדריד כבר תספק את הירוק. מדריד אולי לא מפורסמת בגלל הפארקים שלה והתיירים נמשכים לאטרקציות אחרות אבל היא מציעה לא מעט פינות חמד שקטות ויפות

פארק רטאריו מדריד. ShutterStock
El Parque del Buen Retiro/ShutterStock

במבט ראשון, קשה להבחין בהן. מפלצות הבטון שממלאות את הנוף מסתירות אותן היטב, אבל בעלי העין החדה ישמחו לגלות שהן שם. מדריד רחוקה מלהיקרא העיר הירוקה וגם התיירים שמציפים אותה מגיעים בדרך כלל, לאטרקציות אחרות שנמצאות בשטחה, ובכל זאת. בירת ספרד יכולה להתגאות בלא מעט פארקים ופנינות טבעיות שכל אחד מהם שווה ביקור. כל מה שצריך זה רק ספר טוב, בקבוק יין ומחצלת. השלווה כבר בפנים.

El Parque del Buen Retiro – הפארק המפורסם ביותר במדריד שמוכר יותר בשמו המקוצר, El Retiro, ששימש במהלך ההיסטוריה כגן השעשועים הפרטי של מלכי ספרד. עד היום מתקיימים בו מדי קיץ הופעות מוזיקליות ומופעי תרבות, אבל הבוננזה התיירותית שלו מגיעה דווקא באגם מלאכותי ענקי ששוכן בלבו ומציע שיט זוגי או משפחתי מהנה. אטרקציה נוספת בפארק היא האנדרטה לזכרו של מלך ספרד אלפונסו ה-12, שתקופת מלכותו נמשכה אמנם שנתיים בלבד, אבל הספיק להפוך לאחד מסמליה של מדריד. בקרבת הפארק פועל גם גן בוטני שבחממותיו גדלים מעל שלושים אלף זנים של צמחים.

Casa de Campo – פארק ירוק נוסף שנחשב לאחד הגדולים בספרד כולה שגודלו פי חמישה מגודלו של הסנטרל פארק בניו יורק. Casa de Campo נחשב לפארק הציבורי הגדול ביותר בעיר מדריד ומיקומו הסמוך לעיר העתיקה של מדריד רק מגביר את חוויית הביקור בו. כמו קודמו, גם כאן מתפרש אגם ענקי שמהווה מוקד משיכה למבקרים, אבל לא רק. מסלולי רכיבת אופניים – הרים וכביש – מסלולי ריצה ולא מעט בעלי חיים קטנים שחיים בשטחו וצצים מעת לעת בינות העצים משדרגים את השהות בו בכל רגע.

Parque del Oeste - Western Park - התיירים המגיעים לפארק המרתק הזה עושים זאת בעיקר בשל העיצוב שמזכיר את הגנים המלכותיים של בריטניה עם עצים ירוקי עד וגן ורדים ענק שזניו משתנים מדי אביב. סיבה נוספת לבקר בו היא המקדש המצרי Templo de Debod, ששרידיו מוצגים לראווה לאחר ששוחזר בשנות השבעים לאחר עבודות בסכר אסואן. בפארק פועל גם גן ורדים גדול שמציג את שלל צבעיו וגווניו.

קמפו דל מורו מדריד. ShutterStock
Campo del Moro/ShutterStock

Campo del Moro – פארק ירוק ורחב ידיים שממוקם בצדו המערבי של ארמון המלוכה. גם הפארק הזה מזכיר בסגנונו את הגנים המלכותיים של לונדון רק שבעברו הוא שימש כאזור ציד לדוכני הארמון. הפארק עצמו נפתח לציבור בשנות השמונים אך הקמתו הושלמה בשנת 1890, לפי כל ההערכות. התקופה המומלצת לביקור בו היא האביב, תקופת פריחתם של העצים. המוני התיירים שפוקדים אותו מדי יום מעדיפים לטייל בו ושלבו עם ביקור בקרבת הארמון המלכותי.

Parque Juan Carlos I – הפארק החדשני ביותר מבין כל אלה שהוצגו עד כה. הוא הוקם בשנת 1992 לזכרו של מלך ספרד הראשון לציון חגיגות הכרזתה של אונסק"ו על מדריד כבירת התרבות של אירופה. 160 דונם שטחו וגם בו זורמים אגמים ואפילו נהר באורך של שני קילומטרים. בניגוד לפארקים הממוסדים של מדריד, Parque Juan Carlos I הוא המודרני מבין כולם שגם כולל אטרקציות רבות ופעילויות לכל המשפחה. יש בו מטעי זיתים, גן שמעלה על נס את שלוש הדתות הגדולות בעולם, מסלולי אופניים וסקייטבורד, רכבת ילדים, מתחמי דיג ועוד. התיירים המגיעים אליו כבר יודעים שניתן להגיע בידיים ריקות שכן את כל האביזרים ניתן לשכור במקום.

  • עוד באותו נושא:
  • מדריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully