וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופינג אופנה במילאנו? אל תוותרו על נקודות החובה האלו

כתבה פרסומית

1.11.2016 / 8:00

טיול שופינג אופנה במילאנו עשוי להיות חוויה בלתי נשכחת - אין ספק שתשובו עם רכישות נבונות של פריטים שישמשו אתכם רבות בעתיד. אבל איך מתחילים ולאן הולכים? האופציות כאן רבות. מבולבלים? אנחנו לא. כל נקודות החובה בבירת האופנה האיטלקית

אישה בשמלה אדומה מחזיקה שקיות קניות על רקע הדואומו, מילאנו, איטליה. ShutterStock
מרכז אופנה חשוב בארץ המגף ובתעשייה כולה. מילאנו/ShutterStock

היא העיר השנייה בגודלה באיטליה לאחר רומא, העיר הראשית בצפון איטליה, בירת מחוז לומברדיה, השער לצרפת, לשווייץ ולהרי האלפים. והיא כמובן גם מרכז אופנה חשוב בארץ המגף ובתעשייה כולה. פעמיים בשנה מציגים פה במסגרת שבוע האופנה מותגי על איטלקיים קולקציות חדשות. עיני העולם נשואות אז למילאנו. החל מהביגוד הרומנטי-נשי של אלברטה פראטי, דרך העז והסקסי של ורסצ'ה ועד ההומוריסטי-פופי של מוסקינו, כל מה שמוצג פה משפיע על האופנה הגלובאלית. החיזיון של מר ארמני והתעוזה של מר קוואלי יימצאו את מקומם, בדרך כזאת או אחרת, במלתחות של כולנו. אבל לא רק שמות נוצצים מובילים פה מגמות אופנה משפיעות. העיר גדושת אופנה באשר היא: המונית, יוקרתית או וינטג'ית, הכל בנמצא פה. ובהתאם, טווח המחירים, רחב.

גלריית ויטוריו אמנואלה סקונדו (Galleria Vittorio Emanuele II)

מבט מקתדרלת הדואומו על גלריית ויטוריו אמנואלה ה-2, מילאנו, איטליה. ShutterStock
מאז המאה ה-19. הכניסה הראשית מרחבת הדואמו לגלריית ויטוריו אמנואלה ה-2/ShutterStock
קניון גלריה ויטוריו אמנואלה ה-2, מילאנו, איטליה. ShutterStock
פנים הגלריה/ShutterStock

גלריית ויטוריו אמנואלה סקונדו (Galleria Vittorio Emanuele II): מרכז קניות מקורה שכניסתו במוכה לדואמו, וגם אחד המקומות הפופולריים באירופה לקניית אופנת על. הגלריה, שניצבת בצידו הצפוני של כיכר הקתדרלה, נפלאה בעיצובה הניאו-קלאסי, בולטת בשילוט מוזהב על רקע שחור ומשלבת בין מבנה עתיק אותנטי לתכנון חדשני, בין תחושת יוקרה לבין תחושת עממיות ופתיחות. אחרי הכל, כולם יכולים לעבור פה. הגלריה הקרויה על-שם המלך הראשון של איטליה המאוחדת, ויטוריו אמנואלה השני, תוכננה על-ידי הארכיטקט ג'וזפה מנגוני ונפתחה ב-1877 (מנגוני עצמו נהרג זמן קצר לאחר הפתיחה כשנפל מאחד הפיגומים בגלריה). למעשה מדובר באחד ממרכזי הקניות העירוניים הראשונים בהיסטוריה. במשך עשורים הייתה הגלריה למקום המפגש של שמנה וסלתה של מילאנו.

קניון גלריה ויטוריו אמנואלה ה-2, מילאנו, איטליה. ShutterStock
חזית הגלריה בערב/ShutterStock
שדרת ויטוריו אמנואלה ה-2 וכיכר סן בבילה, מילאנו, איטליה. כיכר סן בבילה ממוקמת במרכז העיר ומחוברת לכיכר הדואמו באמצעות שדרת ויטוריו אמנואלה ה-2. ShutterStock
כיכר סן בבילה הסמוכה/ShutterStock

הקניון נמשך עד הפיאצה דלה סקאלה (Piazza della Scala), בה נמצאים תיאטרון לה סקאלה ופלאצו מרינו. בגלריה עצמה חנויות אופנת קוטור ואופנת ready-to-wear של מותגי על, אופנת על כמו פראדה, לואי ויטון, ארמני, שאנל וגוצ'י, חנויות תכשיטים, ספרים, גלריות אמנות וכמובן בתי קפה, בארים ומסעדות המשמשים עשרות שנים כמקום המפגש של שמנה וסלתה של מילאנו, כמה מהם מהוותיקים בעיר. למשל, "קפה ביפי" שנוסד ב-1867 על-ידי פאולו ביפי, קונדיטור בית המלוכה, ומסעדת סאוויני, שנוסדה על-ידי וירג'יליו סאוויני, גם היא ב-1867, במקום ששימש כבית בירה והיה לקפה-מסעדה אלגנטי המשמש עשרות שנים דמויות נחשבות מחיי התרבות של איטליה. מכאן כמובן נובע כינוי הגלריה "הסלון של מילאנו". גם מי שלא רוכש פה דבר, יתרשם מן העיצוב הייחודי, תקרת הזכוכית הגבוהה, רצפת המוזאיקה, ציורי הקיר וכמובן, חלונות הראווה של אחד ממרכזי האופנה החשובים באיטליה.

"מרובע הזהב" (Quadrilatero d`Oro)

בוטיק ורסצ'ה ב- ויה נפוליאונה, מילנאו. ShutterStock
בוטיק בית אופנת העל האיטלקי ורסצ'ה ב"מרובע הזהב"/ShutterStock
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנים חנות דולצ'ה וגבאנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מרובע הזהב" (Quadrilatero d`Oro): האזור המפואר ביותר ולכן גם הידוע ביותר, לקניות במילאנו הוא "ריבוע הזהב" , השוכן מזרחית לדואומו. באופן רשמי הריבוע מתפרש בין הרחובות: Via della Spiga, Via Manzoni, Via Sant'Andrea and Via Montenapoleone. למרות שבפועל ניתן למצוא אופציות קניה דומות גם ברחובות הדרומיים יותר, עד כיכר Piazza San Babila.

מה יש פה? ובכן, התגשמות חלומותיכם על מילאנו בירת האופנה. בוטיקי יוקרה, בתי קפה, בארים ועקבים גבוהים! ממתחמי קניות היוקרה המפורסמים והיקרים בעולם (לצד השדרה ה-5 בניו-יורק, שדרת האליזה בפריז, קוזווי ביי בהונג-קונג, גינזה בטוקיו, וקניון רחוב פיט בסידני). האטרקציה פה, היא הבוטיקים. אין מותג על שאין לו נוכחות פה. בין היתר, רוברטו קאוולי, ולנטינו, דולצ'ה וגאבנה, פראדה, בוטוגה ונטה, ורסצ'ה, ארמני, מיסוני, מוסקינו, שאנל, אונגרו, טיפאני, קרטייה, שופארד, בולגרי ועוד רבים אחרים. לחלקם מספר בוטיקים. ביגוד, תכשיטים, נעליים, תיקים, בשמים, חפצי נוי וריהוט. סידור חלונות הראווה כשלעצמו מוקפד וחווייתי. נעלי גוצ'י בעבודת-יד או שמלת ערב שטיח אדום של ארמני יוצגו פה ב"סלונים" מזמינים בין ספות קטיפה, שולחנות שיש ושטיחים אוריינטליים. via della Spiga שונה כיוון שהוא סוג של מדרחוב הסגור לכלי רכב. Via Manzoni מתחיל מ- Piazza Scala וממשיך עד Piazza Cavour. הרחוב הזה הוא כתובת יוקרתית לחנות הדגל של ארמני (במספר 31) ואחד האלגנטיים והפופולריים בעיר.

רחוב אלסנדרו מנזוני, מילאנו, איטליה. ShutterStock
פינה ברחוב אלסנדרו מנזוני ב"מרובע הזהב"/ShutterStock
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזית בוטיק גוצ'י/מערכת וואלה!, צילום מסך

Via Sant'Andrea הוא עוד רחוב קניות יוקרה לכל מכורי האופנה ויש בו גם שני מוזיאונים: Museo di Milano ו-Museo di Storia Contemporanea). כל הארבעה הללו יוצרים דווקא משולש נוח להתמצאות. לבסוף, Via Montenapoleone מפורסם באופנת מותגי ready-to-wear ותכשיטים. בכל אירוע אופנה או עיצוב בעיר (שבוע האופנה לאביב בספטמבר, ולסתיו במרץ: שבוע העיצוב בדרך-כלל בתחילת אפריל), האזור הזה הוא נקודת פתיחה. על מנת להגיע לפה, ניתן לעשות שימוש במטרו או ברכה, אבל מומלץ להתחיל מ- Corso Venezia או via Spiga. הליכת אחר-צהריים מושלמת, גם אם לא קניתם כלום.

קורסו קומו 10 - Corso Como 10

שלט הכניסה של מתחם קורסו קומו 10, מילאנו. נאוה סילוורה, מערכת וואלה!
שלט הכניסה למתחם קורסו קומו 10/מערכת וואלה!, נאוה סילוורה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום מפגש של אנשי אופנה. בית-הקפה בקורסו קומו 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

קורסו קומו 10 - Corso Como 10, מתחם אופנה ועיצוב בכתובת זו, בחלק הצפוני של העיר, ליד תחנת המטרו Garibaldi. מדובר, למעשה, במבנה ענק, מעיין מחסן לאופנת מעצבים שנמצא פה כ-16 שנה. ב-1990, קרלה סוזני, עורכת ווג איטליה ומו"לית, פותחת את "גלריית קרלה סוזני" לצילום, אמנות ועיצוב במבנה ששימש קודם כמוסך. מאז הפתיחה, יותר מ-250 תערוכות הוצגו בו. לגלריה הוצאה לאור משלה עצמה. עד מהרה נוספו קפה גן וחנות ספרי אמנות, צילום, אופנה, ארכיטקטורה, עיצוב וקולנוע. ב-1991, המתחם ששילב תרבות ומסחר הושק כ"קורסו קומו 10". בעיצובו של האמן האמריקאי כריס רוהס, הבניין שמר על הנופך התעשייתי. רוהס עיצב גם את לוגו השחור-לבן שהיה לאייקון סטייל גלובלי.

הקונספט המעודד קנייה איטית וחוויית לייף סטייל, מכונה על-ידי הסוציולוג פרנצ'סקו מוראס "חנות קונספט" להסברת תופעת השיווק החדשה. בהמשך נחנכו סטודיו, חנות אופנה ובישום, באר, מלון בן שלושה חדרים, גן מרפסות מוריקות, מתחם תואם בטוקיו ובשנחאי. השנה הוא מציין 25 שנה להיווסדו וממשיך להתקיים כנקודת מפגש מועדפת על אנשי אופנה ותרבות. אם תגיעו, תבינו בעצמכם מה הכוונה לכינוי "מגזין חי" שהודבק לו. החל מהעיצוב, דרך האופנה ועד האוכל - כל מה שמוצג פה, אם למכירה ואם לא, עונה להגדרת "בחירת העורכים". עורכת אופנה הפכה דחף יצירתי ותשוקה לאופנה ותרבות למפעל חיים נערץ. מבט חטוף בהיצע הנרחב בחנות מסביר מיידית מדוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגוון מותגים. שמלת אזדים אלאיה ונעלי קוראז' בחנות האופנה של קורסו קומו 10/מערכת וואלה!, צילום מסך
קורסו קומו (שדרת קומו), מילנאו. ShutterStock
שדרת קומו/ShutterStock

בולטים בגזרת האופנה, חולצות טי עם הדפסי ציור מקוריים של אייקוני אופנה (כמו קייט מוס, דונטלה ורסצ'ה, מיוצ'ה פראדה, ועוד), בושם הבית, תכשירי יופי ורחצה בלעדיים, דגמי מהדורות מוגבלות של מותגים כמו: אזדין אלאיה, קום דה גרסון, קונברס, קוראז', מייסון מרטין מרג'לה, ועוד. עלות חדר (יותר נכון סוויטה מעוצבת) היא 340 יורו ללילה, ואם תזמינו 12 לילות ומעלה, 270 יורו. בימים אלו מוצגות תערוכות צלם האופנה והפורטרטים דיוויד סיידנר, תערוכת צלם האופנה האיקוני פטרקי דמרשלייה ובנו ויקטור דמרשלייה, צלם אופנה גם הוא. ותערוכת עבודות אירוטיות של האמן והמשורר האיטלקי מימו רוטלה.

אופנה פופלארית במילאנו

מארה רחוב בואנוס איירס, מילאנו. ShutterStock
מראה רחוב הקניות האינסופי בואנוס איירס/ShutterStock
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הגדולים והמרשימים ברשת. סניף זארה ברחוב ויטוריו אמנואלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא חסרות כאן אופציות לרכישות אופנה בעלויות בגובה העיניים ולא חייבים להתאפק או לשבור חסכונות כדי לעשות קניות במילאנו. טיפ בסיסי בעניין הזה - ככל שתתרחקו מהדואמו, המחירים ירדו. החל מקפה, דרך לזניה ועד מגפי עור טרנדיים - המחירון הרבה יותר ידידותי.

מאחורי הדואמו, לכיוון Piazza San Babila תמצאו את רחוב ויטוריו אימנואלה סקונדו (Corso Vittorio Emanuele II), בו מרוכזות כמה מהרשתות הבינלאומיות הגדולות דוגמת H&M, Zara (חנות מהגדולות והמרשימות ברשת). גם ויה טורינו (Via Torino), הרחוב שיוצא מפינתה הדרום-מערבית של רחבת הדואמו, ורחוב בואנוס איירס (Corso Buenos Aires) הארוך (כ-2 קילומטרים) העולה צפון מזרחית מהגנים הציבוריים (Giardini Pubblici) מציעים תמהיל דומה.

חנויות כל-בו

חנות ארמני ברחוב Via della Spiga, מילאנו, איטליה. ShutterStock
חנות הדגל של ארמני/ShutterStock
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חזית חנות הכל-בו לה רינשנטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבחינת, חנויות כל-בו, שלוש מומלצות לביקור:

- לה רינשנטה (La Rinascente): צמוד לדואמו ב- piazza duomo, 20121). סניף רחב ידיים בן שבע קומות של רשת חנויות כלבו אירופאית יוקרתית. תוכלו למצוא בו כל דבר; אופנת על לנשים, גברים וילדים (ארבע קומות מהבניין מוקדשות לאופנה), הלבשה תחתונה, כלי בית, מכשירי חשמל, חפצי נוי, ועוד. בקומה 4 - מסעדות ושירותים, בקומה 7 - קפה-מסעדה באוויר הפתוח הצופה לדואמו המצטיין בשירות מהוקצע והיצע רחב. המיקום המרכזי של החנות הופך אותה לתחנת רענון מושלמת, הפסקת קפה, הטענת ניידים, וכו.

- אופים (Upim), רשת בעלויות בינוניות אשר לה ארבעה סניפים במילאנו (Corso Buenos Aires 35, C.so San Gottardo 39, P.zza Frattini 4, Via Polesine 39). הרשת מצעה ביגוד לכל המשפחה, כלי בית ותכשירי טיפוח ויופי. העלויות, כאמור, נוחות בהחלט, במיוחד ביחס לרינשנטה.

- ארמני מגסטור (Armani Megastore), חנות ענק לאופנה ואקססוריז של מעצב העל האיטלקי ג'ורג'יו ארמני (שלעתים נדמה שהוא ראש העיר האלטרנטיבי פה). חנות הדגל שלו במרכז מילאנו (Via Alessandro Manzoni, 31) מתפרסת על כ-800 מ' רבועים וכוללת גם את משרדי בית האופנה, בית-קפה וסניף של מסעדת נובו היפנית-ניו-יורקית. ניתן למצוא פה את מיטב האופנה האחרונה מבית האופנה,, כמ גם את קו עיצוב הבית, ספרים ופריטי אומנות.

שווקים במילאנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוק העתיקות Mercatino D'oggetti D'epoca E Antiquariato/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוק Mercatone Del Naviglio Grande/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם בעניין וייב וינטג'י אותנטי באוויר הפתוח?. יש שווקים במילאנו! והם מתקיימים בעיר כמעט מדי יום באזורים שונים ובתחומים שונים. להלן רשימה חלקית של שווקים, שמחכים לכם לחווית קניות במילאנו:

יום ראשון, יום המנוחה כמובן, הוא היום הפעיל ביותר מבחינת שווקים. תוכלו למצוא כאן בעיקר שווקי עתיקות מקסימים, הנעים ממתכונת של שווקי פשפשים ועד שווקים ענקיים, שמכילים הרבה פריטי אופנת וינטג'. ברשימה זו נכללים: Mercatino D'oggetti D'epoca E Antiquariato (כתובת: Via Santa Maria Segreta) ו-Borsino Della Filatelia E Della Cartolina (כתובת: Via Armorari). ביום הראשון האחרון של כל החודש תמצאו את השוק הגדול ביותר - לעתיקות ובכלל Mercatone Del Naviglio Grande (כתובת: Alzaia Naviglio Grande).

ביום שני מתקיים שוק San Marco ברחוב באותו שם בשכונת בררה. השוק מגוון ותמצאו בו בגדים, מזון ומוצרים יחודיים.

יום שלישי - פעמיים כי טוב - שני שווקים נהדרים: האחד ברחוב Viale Papiniano והשני ב-Via Faucheacute.

השוק של יום חמישי מתקיים ברחוב Via Benedetto Marcello וגם הוא מציע שילוב מרתק של בגדים, אוכל, סחורה קלה, אומנות, ועוד.

בשבת, פועלים שוב שני שווקי יום שלישי ובנוסף להם, גם את השוק Fiera Di Senigallia (כתובת: Viale D`Annunzio), שמתמקד רובו ככולו בעתיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully