וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג על האש: המקומות הכי שווים להדליק את המנגל

וואלה! NEWS בשיתוף yellow

18.10.2016 / 7:02

יום העצמאות הוא תקופה מצוינת לטיולים, אבל החוויה מושלמת רק אם מסיימים אותה בדרך הקולינרית הכי ישראלית שיש - על האש. מהגולן ועד לנגב: קבלו את חמש פינות המנגל שיעשו לכם את החג

אנשים עושים מנגל. ShutterStock
טיול טוב חייב להיגמר בחוויה קולינרית ריחנית וטעימה/ShutterStock

אין תקופה טובה יותר מיום העצמאות כדי להדליק את התיאבון. ימי הקור כבר מאחורינו, מזג האוויר נעים יותר והחג בכחול-לבן הוא הזדמנות מצוינת לצאת לשטח ולחגוג בדרך הקולינרית הכי ישראלית שיש - על האש.

האמת, לא קשה למצוא אתרי מנגל טובים ונעימים, זאת רק שאלה של עומס ותשתיות, חניון מסודר, שולחנות פיקניק מתחת לעצים הנותנים צל, מקום עם שירותים ציבוריים, ברזים ופחי אשפה. לא חשוב באיזה אזור בארץ אנחנו מטיילים - העיקר שהבשר יהיה מוכן בזמן. אז איפה תמצאו את פינות המנגל הכי שוות בארץ? בדקנו.

חניון עין זיוון, רמת הגולן

אם כבר להצפין אז עד הסוף. חניון עין זיוון שבצפון רמת הגולן ממוקם בחורש עצי אלון תולע יפיפיים שלבלובם יוצר נוף רחב המצל על שטחי הפיקניקים.

האווירה: החניון מטופח ומטופל על ידי קק"ל. בקיץ מצלים עלי האלונים על השולחנות, ואילו בחורף, מכיוון שהם נשירים, חודרות קרני השמש הנעימות מבעד לענפים העירומים ומחממות את המבקרים. העלים המרשרשים מתחת לרגליים רק מוסיפים לחוויה.

לא רק מנגל: בחניון, הממוקם על תוואי שביל הגולן, אתר הנצחה לזכר חללי גדוד סיור 134 שהיווה חלק מכוח השריון במלחמת יום הכיפורים. האתר מנציח את מורשת הקרב של הגדוד והחניון שלצדו מהווה נקודת עצירה למנוחה, לטיול ביער, לטיפוס על הטנק, ובעיקר לפיקניק ונפנוף בצל העצים.

חניון עין זיוון. רונן גלבוע,
מטופח ומטופל על ידי קק"ל. חניון עין זיווון/רונן גלבוע

חניון הדרדרה - אשמורה, עמק החולה

פינת חמד בלב חורשת אקליפטוס ועצי בוסתן, המזמינה להשתעשע בין פלגי המים הזורמים לבריכה בה גדלה צמחיית מים עשירה, הכוללת גם את פרחי הניפאה היפים.

האווירה: בשטח המוצל הניחו גשרוני עץ מעל תעלות המים והוצבו מנגלים ושולחנות פיקניק מסביב לבריכה, הניזונה ממימיו של מעיין אשמורה. לטובת המטיילים, המנפנפים, ובכלל, הוכשר גם מתחם ללינת לילה בלב הטבע.

לא רק מנגל: החניון הוקם כאתר המנציח את זכרם של שלושת המגנים שנפלו על הגנת המקום במלחמת העצמאות והוא מטופח, משולט וכולל גם מבנה היסטורי ותמונות המספרות על עברו.

פארק גורן, הגליל המערבי

דרך נוף החוצה את היער המשתרע על 2,000 דונם, לאורכה מצפורים המשקיפים על מבצר המונפורט המרשים. קו אווירי של 400 מטר מפרידים בין הפארק למבצר הצלבני הנישא בראש ההר, ובטווח המדרונות הגולשים לנחל כזיב.

האווירה: מדובר באחד האתרים המוסדרים שבהם יש שולחנות עץ ואבן, מנגלים, ברזיות, שירותים וחניון לילה. בתום הזלילה מומלץ לשרוף קלוריות בטיפוס מאתגר למרומי המבצר או בירידה לנחל והתרעננות במימי עין טמיר.

לא רק מנגל: לפי תכניות הפיתוח, בקרוב ניתן יהיה להלך על גשר תלוי בין שמים לארץ, שיעבור מעל התהום ויחבר את היער היישר למבצר. בינתיים אפשר להתענג על הפנורמה הגלילית ולחפש פינה מבודדת במעבה היער.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנפנף בפארק גורן מול יופיים של מבצר המונפורט ונחל כזיב/מערכת וואלה!, צילום מסך

נחל חדרה

נחל פסטורלי עם שבעה גשרים שעוברים מעליו, ביניהם בהם גשר רומי עתיק, גשרון עץ על שם "הלנה - האיטלקייה של עזרא", שחיבר את הדרך לזיכרון יעקב, גשר הרכבת שמספר על המרגלת טובה רוטמן, חברתה של שרה אהרונסון, גשר אירי שחוצה את פארק הנחל וגשר הפוך שתחתיו מתנהלים חיי הלילה ההפוכים של העטלפים.

האווירה: היער מציע לא מעט פינות מבודדות על גדת הנחל או בחניון היפהפה שממוקם מערבה למרגלות ארובות תחנת הכוח ובצמוד לשפך הנחל לים. כמו כן, ניתן למצוא שם טיילת, מזרקה, מפל, שולחנות וברזיות.

לא רק מנגל: לאורך הנחל מסלולי טיול שעוברים בין אתרים ארכיאולוגים והיסטוריים, בהם התלים "זומרה" ו"זרור" ואתר ההתיישבות בחפציבה.

פארק ירוחם

העיירה המדברית חווה פריחה תיירותית בשנים האחרונות, בין אם אתם חובבי צפרות שפוקדים בקביעות את "דוכיפת" - מרכז צפרות ואקולוגיה של ד"ר אייל שוחט, ובין טיילתם במכתש הגדול אליו היא סמוכה. סמוך לירוחם ישנו אגם מפתיע, מן נווה מדבר בלב מדבריות חול לוהטות. מדובר באגם מלאכותי שנוצר עם בניית הסכר והוא השני בגודלו לאחר הכנרת.

האווירה: על שפת האגם נטעו חורשה ובה מדשאות, מתקני שעשועים וספורט, שולחנות פיקניק, מנגלים, ברזיות ושירותים.

לא רק מנגל: האגם מנקז את מי הנחלים רביבים, ירוחם ושועלים, והמים וצמחיית הגדות הפכו אותו לנקודה עצירה חשובה לבעלי חיים. בשטח רועים עדרי צאן ולהקת גמלים ובאגם משייטים דגי אמנון וקרפיון. ניתן להביא חכה ולדוג דגי אמנון שכמובן יזכו למקום של כבוד על המנגל כתחליף צמחוני לשיפודים המסורתיים.

פארק ירוחם. אריאלה אפללו,
נווה מדבר. האגם בפארק ירוחם/אריאלה אפללו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully