וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי לאב יו טרמינל: זה כנראה שדה התעופה הידידותי בעולם

מיקי גינסברג

2.11.2016 / 8:56

את המזוודות הם כמעט ולא מאבדים, הטיסות ממריאות כמעט תמיד בזמן, חדר מלון ב-45$ ומסעדות שף - ביקור בנמל התעופה קלוטן שבציריך מדגים איך ניתן להפוך 48 שעות בטרמינל, שהוא עיר בפני עצמה, לחוויה שלא תרצו שתיגמר

שדה תעופה קלוטן ציריך. ShutterStock
כדאי "להיתקע" בו כנראה. שדה תעופה קלוטן בציריך/ShutterStock

המחשבה על טיסה מתעכבת, הגוררת שהייה אינסופית בשדות התעופה, מתקשרת אצל רובנו כאל סיוט שרצוי מאוד להימנע ממנו. עם זאת, עולם התעופה התחרותי משנה בעשור האחרון את פניו, והמוצר התעופתי המוגש לנוסע התרחב כבר מזמן לכדי מוצר רחב הרבה יותר, המשלב שירות בטיסה עם שירותי קרקע נוחים ומפנקים.

מאחר וחלק גדול מנסיעות העבודה והפנאי משלב נחיתות ביניים וטיסות המשך, המשמעות של נמל תעופה ידידותי, פרקטי ומפנק הופכת להיות קריטית לנוסעים. נמלי התעופה בעולם הם עסק לכל דבר, והם מתחרים בינהם על ליבם של הנוסעים, שיעדיפו לטוס דווקא דרכם.

נמל התעופה קלוטן, שליד העיר ציריך, הוא אחת הדוגמאות לטרמינל שלגמרי לא בטוח שתצטערו אם טיסת ההמשך שלכם תתעכב: הקומפלקס כולל מגוון חנויות שלא היו מביישות קניון, חדר כושר, טרקליני עסקים ושירותי הסעדה ברמה גבוהה. זמן ההגעה מדלפקי הצ'ק אין אל שרוולי הגישה למטוס קצר מאוד (כחצי שעה) והשילוט הבולט והידידותי יקשה עליכם ללכת לאיבוד, גם אם זה ביקורכם הראשון במקום. שיעור איבוד המזוודות בשדה הוא מהנמוכים בעולם, לעומת דייקנות מבצעית גבוהה במיוחד של חברת התעופה השוויצרית הפועלת בו. בתוך הטרמינל נבנו לאחרונה חדרי מלון לכל דבר ועניין והמושכרים לפי שעות, כשמטוסי הנוסעים הם במרחק נגיעת יד כמעט מחלון החדר. המחירים, 75-45 דולרים, תלוי בזמן השימוש, כוללים גם מגבות ומקלחות להתרעננות, לקראת טיסת ההמשך. בהחלט חוויה מרגשת לחובבי הז'אנר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדילמה: לאכול טוב בטרקלין או במטיסה? מחלקה ראשונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

120 סוגי ויסקי

גולת הכותרת של השדה הם שלושת הטרקלינים שהשיקה לאחרונה חברת התעופה SWISS, המשתרעים על פני כ-3,000 מ"ר והמשרתים גם את נוסעי ברית התעופה STAR ALLIANCE : זה מתחיל באיזורי ה- FRONT COOKING, שבהם שף מכין לעיני הנוסעים ארוחה טרייה במקום, דרך מתחמי מנוחה הכוללים כורסאות מיטה, אזורי עבודה לאלו שמתעקשים להישאר מחוברים ולעבוד וכלה במרפסת תצפית מרהיבה אל רחבות המסלולים של השדה והאלפים השוויצרים.

באחד הטרקלינים אף הוקם בר ויסקי ייחודי, המציע לנוסעים משך שעות היום ליהנות מהמשקה ובמגוון של 120 (!) סוגים, שלא היו מביישים בר אירי משובח. טרקלין נוסעי המחלקה הראשונה מציע גרסה משלו למסעדת 5 כוכבים, המגישה מנות גורמה בכל שעות היום. החוויה שמספקים הטרקלינים מעניקים לנוסע תחושה שהוא בסיטואציה ידידותית ומפנקת, וכי הוא יכול להמשיך בשגרת הפנאי והעבודה שלו, ולא להתייחס לשהייה בשדה התעופה כאל זמן מבוטל.

קונספט מעניין לא פחות ניתן למצוא ב-ARRIVAL LOUNGE מחוץ לשטח השדה הסגור: בחברת התעופה SWISS החליטו לתת שירות גם לנוסע העסקי, שנחת זה עתה ונמצא לפני יום עסקים בעיר. במתחם מיוחד, הכולל כמובן שירותי מזון ומשקאות, יכול הנוסע גם לנוח בחדר פרטי עם מיטה (לפי שיטת כל המקדים זוכה), להתרענן במתחם ספא ומקלחות ואפילו לזמן אורחים מבחוץ, לחדר ישיבות מיוחד שהוקם במקום. ONE STOP SHOP, כבר אמרנו?

עוד באותו נושא

10 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בשדה התעופה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפינוק ממשיך גם במטוס. מושב שהופך למיטה במחלקה ראשונה בסוויס/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מביישים בר אירי משובח. בר וויסקי בטרקלין בקלוטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אולי בכל זאת כדאי לוותר על האוכל בטרקלין

התבלבלתם וחשבתם לרגע שהשדה הוא העניין? נוסעי מחלקות העסקים והראשונה ב-SWISS ממשיכים את חוויית הטרקלין גם על המטוס: כסאות המתכווננים למיטה שטוחה עם כריות באורך שני מטרים, מנות שף ייחודיות, מרחב עבודה אישי מושלם לרבות שקעי USB והטענה ומסכי בידור ענקיים עם מבחר סרטים ומשחקים, הם רק חלק מהפינוקים שייגרמו לכם לקוות שהטיסה לא תיגמר.

SWISS Taste of Switzerland היא יוזמה גסטרונומית של חברת התעופה, במסגרתה מוזמנים שפים שוויצרים להעניק לנוסעים פרשנות אישית למטבח המקומי. התוצאה היא מנות עונתיות מהמחוזות השונים, שמעלות הירהורי חרטה על הארוחה שזה עתה אכלתם בטרקלין. השירות הוא אישי אך עם זאת לא מכביד, והשהייה במחיצת נוסעים נוספים כמעט ואינה מורגשת הודות לסידור הישיבה הייחודי של החברה, המאפשר ל-90% מהנוסעים גישה ישירה למעבר, כך שהנוסעים יכולים ליהנות מפרטיות מירבית ומעבר נוח וללא הפרעה. חוויה מעולם אחר, תרתי משמע.

אין ספק שהדור הבא של התעופה הגלובלית חייב לשלב אסטרטגיה באוויר ועל הקרקע. תהליך הנסיעה הופך מחלק שגרתי שאין מנוס ממנו, למוצר חווייתי ואטרקטיבי העומד בפני עצמו. כשהתחרות היא לא רק על היעד הסופי, אלא גם על על הדרך והתחנות שבה, נמלי וחברות התעופה חייבים לשלב בינהם ידיים כדי לשפר את המוצר הסופי המוגש לנוסע. יעילות, דייקנות, חדשנות מוצרית וגם פינוקים הם חלק מהעניין, וכך גם נוצרים לבסוף נאמנות צרכנית ונוסעים מתמידים, בדרך לביקור השבועי, כדברי השיר, בנמל התעופה...

הכותב היה אורח של חברת SWISS בציריך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully