וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחוב אחד, שני עמים: השכנים הירושלמים בשכונת אבו טור

13.9.2016 / 10:33

ברחוב עשהאל בירושלים, המחלק אותה למזרח ומערב, חיים שני צדדים של תושבים המתנהלים תחת חוק שונה. באירוע "סיפורי עשהאל", במסגרת פסטיבל "מנופים" שיתקיים בשבוע הבא, מוזמן הציבור לפגוש ולהכיר את סיפורי השכנות, התושבים ואת עבודות האמנות שלהם

פסטיבל מנופים סיפורי עשהאל. הדס שפירא,
אחת העבודות מתוך "סיפורי עשהאל"/הדס שפירא

ברחוב עשהאל בשכונת אבו טור בירושלים, עובר גבול בלתי נראה הגלוי רק לתושביו. הרחוב המשותף, סלול על תוואי הקו הירוק - קו הגבול בין מערב ומזרח העיר. בצדו האי-זוגי, גרות משפחות ישראליות מאבו טור ובצדו הזוגי גרות משפחות פלסטיניות מאל-ת'ורי.

הרחוב מוקף בסימבוליות ירושלמית כמעט מוגזמת: בין הר המועצה הרעה (ג'אבל מוכבר) לגיא בן הינום, ליד כנסייה אורתודוכסית נטושה, שלושה בתי כנסת ותצפית על הר הבית. אבל הסיפור האמיתי של הרחוב, הוא סיפור של חיי היום יום. מדובר ברחוב בעל שני צדדים לא שווים של שכנים, של אזרחים ושל תושבים המתנהלים תחת חוק שונה. דוגמה חיה לחיים שלמים המתקיימים בארץ שאינם ידועים לציבור הרחב. שאינם מדוברים ונמצאים מחוץ לתודעה.

אוצרי האירוע בחרו להציג את הסיפורים של התושבים עצמם, שיספרו מנקודת מבטם, את הסיפור של ביתם ושל הרחוב, לצד עבודות אמנות של מבחר יוצרים מתחומים שונים. העבודות והמפגשים יעסקו בזרו?ת פנימית, בקורות הבתים בשכונה בהווה וממבט היסטורי, בטריטוריות שנוצרו על ידי הרשויות או כאלו הנובעות מיחסי שכנות יומיומיים.

"סיפורי עשהאל", יתארח בבתים ברחוב ובמרחבים ציבוריים בשכונה. הקהל הרחב מוזמן לערב אחד בלבד, להתבונן בעבודות אמנות, לפגוש ולהכיר את סיפורי השכנות ואת תושבי הרחוב. הסיפורים והיצירות יחשפו את הנרטיב הרב שכבתי הטמון בשכונת אבו-טור/אל ת'ורי.

זו השנה השישית שבה פסטיבל "מנופים" בוחר לעסוק במזרח ירושלים, אשר תושביו מהווים כ-37% מסך האוכלוסייה בעיר. בשונה משנים קודמות, "סיפורי עשהאל" הוא פרויקט אחר. אם בעבר התערוכות והאירועים הסתכלו על מזרח העיר מבחוץ, הרי שהשנה, המבט מופנה פנימה, בשל המפגש האישי עם התושבים המתגוררים באזור, ההיכרות עימם ועם סיפוריהם הפרטיים.

בין האמנים המשתתפים: נסרין אבו באכר, מהא אבו חוסיין, נטע אלקיים, יהושע בורקובסקי, מהא חאג' עסל, עמית חי כהן, נטע שירה כהן, נסרין נג'אר, רובא אמירא סלאמה, דוד רובינגר, מנחם רוט, שלי רנן משתתפים נוספים: מריק שטרן ותאמר סעיד, דנאי אילון, תמי מנור פרידמן, תושבי שכונות אל-ת'ורי ואבו טור. אוצרות משותפת: רינת אדלשטיין, לי היא שולוב, איריס פשדצקי, קבוצת התיאטרון YTHEATRE – , קדר הריני, מירה מחפוז.

האירוע יתקיים ביום שלישי, 20.9.16, בין השעות 23:00-17:00.

פסטיבל מנופים סיפורי עשהאל. הדס שפירא,
ללא כותרת. יצירתו של מהא אבו חוסיין/הדס שפירא
פסטיבל מנופים סיפורי עשהאל. הדס שפירא,
"השכנים שלי". שלי רנן ומנחם רוט/הדס שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully