וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים ל"סוף העולם": הקצה החד והמרהיב של מקסיקו

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

12.5.2018 / 16:43

אתרי צלילה יפהפיים, שמורות טבע עצומות, חופים אידיאליים לגלישה וסיורים קולינריים מענגים. במאה ה-16 תיאר סופר ספרדי את חצי האי באחה קליפורניה שבמקסיקו כמקום ש"הכי קרוב לגן עדן", אחרי 500 שנה התשובה ברורה: הוא לא טעה

חוף הים במחוז לוס קאבוס, מקסיקו. ShutterStock
החוף של לוס קאבוס במדינת באחה קליפורניה, מקסיקו/ShutterStock

קליפורניה הייתה קיימת קודם כל בפנטזיה. "ליד הודו יש אי שנקרא 'קליפורניה' והוא הכי קרוב לגן עדן שיש בארץ, יש בו אמזונות שחורות, בלי אף גבר ביניהן, והאי עצמו הוא סלעי ופרוע", כתב סופר ההרפתקאות הספרדי גרסי רודריגס דה מונטאלבו בראשית המאה ה-16, תיאור שבדה בעיקר ממוחו הקודח לגבי החלק המערבי של צפון אמריקה. אבל הוא לא טעה בהרבה. אמנם אין שם אמזונות שחורות, אך הטבע בהחלט חנן את חצי האי באחה קליפורניה שבמקסיקו בכל טוב, כדי להפוך את מה שיהפוך כעבור שנים לקצה הצפון-מערבי של מדינת הסומבררו למקום ש"הכי קרוב לגן עדן" כפי שסיפר דה מונטאבלו.

קליפורניה נחצתה בשנת 1946 בעקבות המלחמה בין ארצות הברית למקסיקו, כשהחלק הצפוני נכבש ועבר לידי האמריקאים ואילו החלק הדרומי, חצי האי באחה קליפורניה, נותר בידי מקסיקו. במשך מאות שנים היה חבל הארץ נידח, עד שבשנות החמישים של המאה העשרים "התגלה" מחדש. האדמה הפורייה והתיעוש המואץ במקסיקו גרמו למאות אלפי מקסיקנים להגר אל באחה קליפורניה בתקווה להקים בו חיים חדשים. מי שטייל בחבל ארץ זה, יכול להעיד שהמציאות, בהקשר לדבריו של דה מונטאלבו, עלתה על כל דמיון.

כרמים במדינת באחה קליפורניה, מקסיקו. ShutterStock
מסעות קולינריים ואקלים נוח כל ימות השנה. כרמים במדינת באחה קליפורניה שבמקסיקו/ShutterStock

לטייל כל ימות השנה בין ציפורים ללווייתנים

יופיו של חבל הארץ ונתוניו הטבעיים הפכו אותו בשנים האחרונות ליעד חדש ומרתק עבור המבקרים במקסיקו. בבאחה קליפורניה ישבו במשך מאות שנים שבטים ילידיים שונים, עד שבמאה ה-17 עלה האזור על מפת המסחר העולמית. יורדי ים השיטו סחורות מהמזרח הרחוק לאירופה - הם עגנו במפרצי האוקיאנוס השקט שבאזור, פרקו את הפנינים, התבלינים והבדים מבטן הספינה אל עגלות משא ואלו חצו את מקסיקו והועמסו על ספינות שחיכו לחופי האוקיאנוס האטלנטי.

המסחר סייע להתפתותה של העיירה סן חוסה, שבקצה הדרומי של חצי האי, וכדי להגן עליה מפני בוזזים בנו הספרדים מבצר. העובדה שאזור באחה קליפורניה עשיר בדגה הפכה אותו בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 למקום הקורץ לסוחרי הדגים, ונפתחו בו מפעלי שימורי דגים מהגדולים בעולם. כיום תעשיית השימורים והמסחר הימי נדחקו לאחור, ותיירות הפנים והחוץ הפכה למקור הכנסה עיקרי לתושבי המקום. כמות היקבים מעידה על פריחת האזור: אם עד לפני כעשרים שנה היו בו יקבים ספורים, כיום עולה מספרם על מאה, ולא מעט תיירים אניני טעם נהנים ממסעות קולינריים בני ארבעה וחמישה ימים המשלבים בין האוכל והיין המקומיים.

האקלים המדברי של חצי האי - גם בחורף הטמפרטורות עולות על עשרים מעלות - מאפשר לטייל בו במשך כל השנה ואחת השמורות הפופולריות היא סיירה דה לה לגונה (Sierra de la Laguna), שבה נופים מגוונים של יערות יבשים, מצוקים, מעיינות חמים, בריכות טבעיות ומינים רבים של צמחים ובעלי חיים. בחלק הצפוני של חצי האי יש את שמורת סיירה דה סן פדרו, שיערות עצי האורן וסלעי הגרניט שבה יוצרים נוף דרמטי וביניהם אפשר למצוא עדרי כבשים גדולים קרניים.

השמורה הידועה ביותר באזור היא שמורת אל ויזקיינו (El Vizcaíno), ששטחה כגודל מדינת ישראל והיא הגדולה ביותר במקסיקו. השמורה נמתחת בין מפרץ קליפורניה לאוקיינוס השקט ובשל גודלה העצום אפשר למצוא בה אזורי אקלים שונים, מפרצים מרהיבים, מערות עם ציורי סלע בני אלפי שנים ומיסיונים עתיקים שהקימו הכובשים הספרדיים. השמורה פופולרית במיוחד בקרב חובבי צפרות, שמגיעים אליה מכל העולם כדי לצפות בנדידתם של כחצי מיליון עופות וציפורים. בחופי השמורה אפשר להפנות את המבט גם למטה, אל עבר הים, ולמצוא בו צבי ים, אריות ים ולווייתנים.

טיול מאורגן למקסיקו גואטמלה כולל קנקון

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תצפית על לווייתנים במדינת באחה קליפורניה, מקסיקו, פברואר 2015. ShutterStock
תצפית על לווייתנים במדינת באחה קליפורניה, מקסיקו, פברואר 2015/ShutterStock

בתים היסטוריים, חופים זהובים וניקוי ראש

מקסיקו שונה ומרתקת עבור עיניים מערביות. הבירה המודרנית והסואנת מקסיקו סיטי; שרידה של טאוטיווקאן המפוארת, העיר הגדולה ביותר באמריקה טרם עידן הקולוניאליזם; הפירמידות שבנו האצטקים; עיר המאיה שבפלנקה שבה נמצא מקדש השמש ההיסטורי; הכפרים האינדיאנים בחבל הצ'יאפס והבניינים הצבעוניים והבזיליקה המרשימה בעיר גואנחואטו, הופכים את המדינה הגדולה שבמרכז אמריקה למסע בזמן. חלקו הדרומי של חצי האי (מדינת באחה קליפורניה הדרומית) שלחופי האוקיאנוס השקט הוא מקום מושלם לסיים בו את הטיול.

קסמו הגדול של חצי האי טמון בחופיו. בבאחה קליפורניה יש את כל סוגי החופים שאפשר להעלות בדמיון - מחופים שקטים ומבודדים עם חול לבן ומים צלולים, ועד חופים סלעיים וסוערים האידיאליים לגלישה. כ-3,000 קילומטרים של חופים הופכים את הפנינסולה לגן עדן של נופש, ומציעים את כל סוגי הבילוי - מרביצה על החול החם, דרך פעילויות שונות כמו ספורט ימי ועד הפלגה שבה ניתן לצפות, כאמור, בנדידת הלווייתנים השנתית. העולם התת ימי הססגוני שבו מגוון גדול של דגים ויונקים, יחד עם השוניות היפות והספינות הטרופות ששוכנות בקרקעית האוקיאנוס, הפכו את חצי האי לאתר תיירות נחשק בקרב צוללנים.

המטבח המקסיקני מוכר ואהוב ברחבי העולם, אולם בבאחה קליפורניה ישנו אוכל מקסיקני קצת שונה. כמובן שגם בחצי האי ישנם מאכלים מסורתיים כגון טורטיות, בוריטו, סלסה, צ'יפוטלה ונאצ'וס, אבל האוקיאנוס שמלכך את חבל הארץ הזה מביא איתו עושר עצום של דגים ופירות ים, שמשפיעים על המטבח המקומי. המנות האופייניות ביותר בו הן טאקו דגים, טאקו שרימפס או תמנונים המוגשים עם קישואים, גוואקמולי ושמנת, סרטן קלוי, טוסט דג חרב מעושן וצדפות בשרניות הצלויות במהופך על מצע אבנים חמות ומוגשות עם טורטיות ומגוון רטבים.

טיול מאורגן למכסיקו גואטמלה וקוסטה ריקה

חוף ליד העיר סן לוקאס במדינת באחה קליפורניה הדרומית, מקסיקו. ShutterStock
חוף ליד העיר סן לוקאס במדינת באחה קליפורניה הדרומית, מקסיקו/ShutterStock

מהחוף של סן לוקאס "סוף העולם" לא נראה כל כך רע

מחוז לוס קאבוס מכונה "סוף העולם" בשל מיקומו בקצה הדרומי של חצי האי. האוכל הטוב, השמש החמימה והאווירה הנעימה הופכים אותו בשנים האחרונות ליעד פופולרי גם בקרב גימלאים הפורשים אליו. במחוז שתי ערים בולטות, השונות מעט זו מזו. העיירה קאבו סן חוסה דל ממוקמת לחופי לגונת סיירה דה לה, והיא מאופיינת בבתים היסטוריים, רחובות שקטים, גלריות אמנות וקו חוף המשובץ בבתי מלון עמוסי תיירים.

קאבו סן לוקאס הסמוכה, בשפיץ הדרומי של חצי האי, היא עיר תוססת יותר. בתי המלון על המצוקים, החיבור בין הים למדבר ושפע האטרקציות שבאזור, הפכו אותה בשלושת העשורים האחרונים מכפר דייגים לעיירת נופש בעלת חיי לילה ואזורי קניות הקורצים לתיירים. חובבי השיט יכולים להגיע למרינה שלה באמצעות יאכטה, ואלה שיחפשו מלונות מפוארים או אכסניות בוטיק ימצאו בה את מבוקשם. כשיושבים על החוף הזהוב מול השקיעה בקאבו סן לוקאס "סוף העולם" דווקא לא נראה כל כך רע.

טיולים מאורגנים לחו"ל

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס
  • עוד באותו נושא:
  • מקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully