וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רואה את האייפל ממטר: זו האטרקציה הכי פופולרית באירופה

הקולוסאום? ארמון בקינגהאם? האקרופוליס? ממש לא. בראש טבלת האטרקציות האירופיות ניצב לא אחר מאשר מוזיאון הטיטאניק. הכינו את כרטיס הטיסה לבלפסט

Titanic Belfast

מי בכלל יכול על מגדל אייפל? תתפלאו. מסתבר שהמוזיאון "טיטאניק בלפסט" (Titanic Belfast) שבצפון אירלנד נחשב לאטרקציה הפופולרית ביותר באירופה.

לצד מגדל אייפל, המוזיאון הביס קלאסיקות נחשבות נוספות, בהן ארמון בקינגהאם והאקרופוליס ביוון. אתר התיירות לונלי פלנט מדווח כי ההכרזה על המנצח החדש נערכה באיטליה, במסגרת הכנס הבינלאומי להענקת פרסי תיירות, המתקיים מאז 1993 ונחשב ל"טקס האוסקר של ענף התיירות".

מאז השקתו, בשנת 2012, משך אליו "טיטאניק בלפסט" כ-3 מיליוני מבקרים, שהגיעו מלמעלה מ-145 מדינות בעולם. זוהי גם האטרקציה היחידה מצפון אירלנד שקטפה פרס יוקרתי במסגרת הכנס הבינלאומי.

מעבר למרומז בשמו, המוזיאון נועד להציג לעולם גם את המסורת המפוארת של תעשיית הספנות בצפון אירלנד - לצד סיפור בנייתה של הטיטאניק, אוניית הנוסעים המפורסמת ביותר בתבל. בשנת 1912, כאשר הושקה, נחשבה הטיטאניק לאונייה הגדולה בעולם. היא נועדה לשאת עד 2,453 נוסעים, ומתחם המחלקה הראשונה שלה התהדר בבריכת שחייה, מגרש סקווש, חמאם טורקי ואף בגרם מדרגות מפואר שחלף בלא פחות משבעה סיפונים. האונייה הפליגה מבלפסט הבירה לאורך קו החוף הדרומי של אירלנד, לכיוון העיר קוב (Cobh), לפני שהמשיכה במסעה ופגעה בקרחון ענק בצפון האוקיינוס האטלנטי.

מוזיאון טיטאניק בלפסט. ShutterStock
מקום ראשון באירופה אחרי 4 שנות פעילות בלבד. מוזיאון טיטאניק בלפסט/ShutterStock

מנהל המוזיאון: "כבוד גדול להביס נכסי צאן ברזל"

המוזיאון ממוקם באתר שבו הושקה הטיטאניק, ותכנונו האדריכלי מתכתב עם קווי המתאר של חרטום האונייה. "אנו כה נרגשים לזכות בתואר 'האטרקציה הטובה ביותר באירופה' ולהשיב את הכבוד לאירלנד", אומר טים האזבנדס, מנהל המוזיאון. "זהו כבוד גדול להביס נכסי צאן ברזל שהפכו לסמלים אירופאיים מובהקים, כגון מגדל אייפל והקולוסאום ברומא. וכל זאת - לאחר ארבע שנות פעילות בלבד".

"אנו מודעים לעובדה כי מה שהמוזיאון שלנו מציע למבקריו נחשב ייחודי למדי: סיפורה המתמשך של הטיטאניק, לצד הקסם של היותנו במקום שבו היא תוכננה ונבנתה. השילוב הזה מצליח לגעת בליבם של רבים ברחבי העולם".

מעניין לדעת, כי מאז שפתח את שעריו, מכר מוזיאון "טיטאניק בלפסט" 338,000 גלויות ויותר מ-20,000 "כדורי שלג", אותן בועות זכוכית שבהן דגם הטיטאניק עוטה פתיתים לבנים.
בין מבקרי המוזיאון ניתן למצוא את המלכה אליזבת השנייה, הזמרת אדל וכמובן ג'יימס קמרון - מי שביים את שובר הקופות "טיטאניק".

המוזיאון, ביחד עם אתרי הצילום של "משחקי הכס" המצויים בקרבת מקום - הביא לעלייה משמעותית במספר המבקרים בצפון אירלנד. למעשה, בשנת 2015 לבדה, פקד מספר שיא של 2.3 מיליון מבקרים את חבל הארץ הזה, שבו מצוי אתר הטבע הפופולרי ביותר באירלנד - "סוללת הענק" (Giant's Causeway), מרחב גיאולוגי המאכלס עשרות אלפי עמודי בזלת מרשימים.

מוזיאון "טיטאניק בלפסט" אף התברג לרשימת 500 אתרי הביקור המומלצים ביותר של אתר "לונלי פלנט". בקרוב גם יתחרה המוזיאון על התואר "אתר התיירות המוביל בעולם", בתחרות בינלאומית שתתקיים השנה במלדיביים.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully