וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בא לי על דאלי: עיר ההיפים של סין

2.9.2016 / 11:05

דאלי שבחבל יונאן היא אחד המקומות החביבים על תרמילאים זרים בסין, והפכה לאבן שואבת לתיירים מסין ומחו"ל, במיוחד עקב מחיר השתייה הזולים בברים. גם איציק ויואב הגיעו לבירת ההיפים של המזרח ואפילו מישהו מהם התאהב סוף-סוף. פרק 11

צילום ועריכה: דגן שני

איציק ויואב, שנתקעו בדאלי ללא אגורה שחוקה, נאלצים לעבוד על מנת לשרוד. בעוד שאיציק קוצץ במטבח ירקות ללא הרף וחוטף נזיפות מהשף, נראה שיואב נכנס קצת יותר מדי חזק לתרבות הסטלנים והפך למקומי של ממש.

הוא משכנע את איציק לנטוש את העמדה ולעשות מה שכל בר דעת היה עושה במצב הזה - כלומר, כלום. לבסוף יואב מתאהב בבחורה עוברת אורח ואיציק משכנע אותו לרדוף אחריה ליעד הבא. רעיון טוב? צפו וגלו בעצמכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקד משיכה עבור היפים מכל העולם. תיירים בדאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המיעוט האוטונומי של דאלי

דאלי שוכנת בצפון מערב מחוז יונאן, לחופו המערבי של אגם א?רה?אי ולמרגלות המזרחיים של הרי צאנגשאן. בדאלי ובסביבותיה למעלה מ-130 אתרי תיירות גדולים וקטנים, וכמה שמורות טבע הרריות שיספקו לכם הזדמנות מצוינת לטייל.

שורשי ההיסטוריה של דאלי נעוצים כבר בתקופת שושלת צ'ין (שנת 221 לפנה"ס). לאורך השנים היא הייתה עיר הבירה והמרכז השלטוני של ישויות מדיניות עצמאיות שישבו במחוז יונאן של היום. ישויות אלה היו רב-לאומיות, כאשר הקבוצה האתנית המכונה ב??אי הייתה הדומיננטית בהן. "ממלכת דאלי" של בני הבאי, שהתקיימה בין השנים 1253-937 לספירה, הייתה הממלכה העצמאית באזור עד שהובסה בידי המונגולים. אלה סיפחו את האזור לאימפריה הסינית שהייתה תחת שליטתם והקימו את מחוז יונאן, שמאז הפך לחלק בלתי נפרד מסין. גם כיום בני הבאי הם המיעוט הדומיננטי באזור ודאלי מוגדרת כאזור אוטונומי של המיעוט הזה.

העיר העתיקה של דאלי שקטה ונינוחה וברחובותיה זורמים פלגי מים מפכפכים וצלולים. בכל בית ובית בדאלי מגדלים צמחים, שמלבלבים בכל ימות השנה ושרבים מהם מפריחים פרחים ומניבים פירות. בין הרחובות והסמטאות מסתתרים בתי תה וגנים קטנים שבהם יכולים המטיילים לנוח. מסעדות ובתי הקפה מערביים וחנויות חפצי אמנות פזורים לאורך שני צדי הרחובות והם פופולריים מאוד בקרב המטיילים.

"רחוב הזרים" (בסינית: Yangrenjie, 洋人街) הוא מדרחוב מרוצף אבן שאורכו קילומטר אחד ורוחבו שבעה מטרים בלב העיר העתיקה של דאלי. לאורך הרחוב מסעדות ובתי קפה מערביים, חנויות ענתיקות ומזכרות, פאבים ועוד. הרחוב, שרבים מהעסקים הפועלים בו נמצאים בבעלות זרים, הפך לאבן שואבת לתיירים מסין ומחו"ל שמתרווחים בבתי הקפה והמסעדות. בשל העובדה שדאלי היא אחד המקומות החביבים על תרמילאים זרים בסין, מחירי השתייה בפאבים לאורך הרחוב זולים בהרבה מהמחירים באתרי תיירות אחרים במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully