וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה בדוק: הסיכוי להיפרד בחופשה בחגים גדול יותר

זוגות נוטים להגיע לחופשה עם רמה גבוהה של ציפיות והזדמנות לתיקון ולהתחלה חדשה. אבל מחקר חדש מצא התאמה בין שיא עונת התיירות לשיא "עונת" הגירושין. למה זה קורה ואיך תימנעו מכך?

פרידה ריב גירושים בזמן חופשה. ShutterStock
כשהחופשה אינה עונה על הציפיות, מתחילות הבעיות/ShutterStock
"אנשים מתפכחים מהאשליה ומבינים שהם מצויים במערכת יחסים שאינה מסבה להם אושר"

לכל דבר בחיים יש את הזמן הנכון שלו. גם לגירושין. כך עולה ממחקר חדש שערכו סוציולוגים מאוניברסיטת וושינגטון. תוצאות המחקר מצביעות לראשונה בבירור על כך שגם גירושין הם עניין עונתי.

החוקרים בחנו תיקי גירושין שהוגשו בשנים 2015-2001 במדינת וושינגטון שבארה"ב, וגילו כי שיא "עונת" הגירושין תואם לשיא עונת התיירות.

החוקרת פרופ' ג'ולי בריינס מסבירה, כי חופשות עלולות לחשוף סדקים ובקעים במערכת היחסים הזוגית. לדבריה, עבור זוגות רבים - חופשות נוטות להיות טעונות למדי מבחינה רגשית ואף מלוות במתח ניכר. "וכאשר החופשה אינה עונה על הציפיות, נוצר מצב שבו אנשים מתפכחים לפתע מהאשליה ומבינים כי הם מצויים במערכת יחסים שאינה מסבה להם אושר".

עוד מסבירה בריינס, כי למרות כישלונות ואכזבות חוזרות ונשנות במערכת היחסים, זוגות נוטים להגיע לחופשה עם רמה גבוהה של ציפיות. החופשה הצפויה מייצגת עבורם הזדמנות לתיקון, להתחלה חדשה, לכך שהפעם הדברים יהיו שונים, מבטיחים יותר. "אך אם החופשה המשפחתית לא מצליחה להצית מחדש את התשוקה ואת המחויבות, נראה כי בני הזוג ימהרו לפתוח תיק גירושין עוד לפני שהילדים שלהם יתחילו את שנת הלימודים החדשה", היא אומרת.

זוג צעיר עם בעיות בזוגיות. ShutterStock
"על זוגות לנצל את תקופת החופשה במטרה לנהל שיחות על מצב הזוגיות"/ShutterStock

מילה אחת קטנה יכולה לגרום לשינוי

יש כמיהה שהחופשה תסייע לאחות את הקרעים שנוצרו בזוגיות

אתר החדשות האוסטרלי News.com מדווח כי תופעה זו אינה בלעדית לאמריקאים. ד"ר קארן פיליפ, מומחית למערכות יחסית, אומרת כי באוסטרליה זוגות רבים נפרדים רגע לפני או מיד אחרי חופשת חג המולד. הסיבה: הכמיהה לכך שהחופשה תסייע לאחות את הקרעים שנוצרו בזוגיות, פשוט לא מתממשת. "על הזוגות לנצל את תקופת החופשה במטרה לנהל שיחות על מצב הזוגיות", ממליצה ד"ר פיליפ. "אך לרוע המזל, זוגות רבים אינם יודעים כיצד לעשות זאת כהלכה. וכך, צד אחד יחוש רוגז או תסכול, הצד השני יגיב לכך, והדרך לריב הגדול כבר תהיה סלולה".

אז מה עושים? לדבריה, למילים יש השפעה מכרעת. לכן, לפני שנכנסים עמוק לתוך תקופת החופשות רוויות הסכנות הרגשיות, על זוגות "בסיכון" לפנות לייעוץ זוגי כדי ללמוד שיטות ואסטרטגיות של מה להגיד - וגם איך להגיד. "אפילו שינוי של מילה או שתיים במשפט, כגון 'עם זאת' או 'וגם', יכול להביא לשינוי חיובי על תוצאות השיחה. יש עוד שפע של מחוות או דברים פעוטים שיכולים לגרום לשינוי בתקשורת הזוגית, בתנאי שבני הזוג באמת רוצים להחזיר את מערכת היחסים שלהם בחזרה למסלול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully