וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוויץ של טיבט": המקום שלא נמצא על מפת התיירות

20.8.2016 / 8:04

הוא נמנה עם אתרי ערש התרבות הטיבטית מלפני 4,000 שנה ונודע בצמחייה עשירה ובמקורות מים רבים, אבל אזור לין-ג'ה לא מוכר לתיירים. תוסיפו לזה את הרי ההימלאיה וטאנגו?לה, נהרות וצוקים אלפיניים - וקיבלתם אירופה במזרח. איציק ויואב עושים את סין, פרק 7, חלק 3 ואחרון

ספק 500

קחו נשימה עמוקה כי אנחנו עדיין בטיבט עם "איציק ויואב עושים את סין". אם יצא לכם לראות אי פעם את הדגלים הצבעוניים הקטנים שפזורים בכל מקום במקדשים טיבטיים, ותהיתם מה פשרם, זה הזמן לגלות.

אחרי שאיציק ויואב תולים כמה דגלונים כאלה בעצמם, הם מגיעים לכפר פסטורלי באזור העיר לין-ג'ה וזוכים לטעום מאכלים טיבטיים, מעשה ידיה של אישה מיוחדת במינה. היא איכשהו משכנעת את השניים להצטרף אליה לריקוד שנראה כמו שילוב של צעד תימני וריברדנס, מה שבהחלט היה אמור ליפול בעריכה, אבל משיקולים אובייקטיביים החלטנו להשאיר את הקטע ולהביך את צמד הטיילים שלנו כמה שרק אפשר.

חלק אחרון מתוך שלושה בטיבט. בפרק הבא: איציק ויואב מגיעים לעיר ההיפים המפורסמת - דאלי.

איציק ויואב עושים את סין פרק 9 טיבט חלק 3. צילום: דגן שני
עריכה: יואב וולנסקי, ספק 500
הזמן המומלץ לביקור הוא בסתיו, שלהי האביב וראשית הקיץ. העיר לין-ג'ה/ספק 500, צילום: דגן שני עריכה: יואב וולנסקי

מידע על אזור לין-ג'ה

מלבד היותו אחד מערש התרבות הטיבטית כבר לפני 4,000 שנה, נודע המקום בצמחייה העשירה שלו ובמקורות המים הרבים. שרשרת הרי ההימלאיה וטאנגו?לה נמתחים ממערב למזרח, בשל המספר הגדול של נהרות וצוקים אלפיניים, מכונה האזור לעיתים "שוויץ של טיבט". מכיוון שלין-ג'ה לא נמצאת על מפת התיירות, היא שמרה על קסמה ובתוליותה. על אף שהטמפרטורות במקום אינן קיצוניות באף אחת מהעונות, הרי שהזמן המומלץ לביקור הוא בסתיו, או בשלהי האביב וראשית הקיץ.

אזור לין-ג?'ה (Linzhi diqu, בסינית: 林芝地区) שוכן בדרום מזרח האזור האוטונומי של טיבט, ומציע אתרים עותקי נשימה. האזור גובל במחוזות יונאן, סצ'ואן וכן בהודו ומיאנמר ונמצא בגובה של כ-3,000 מטרים מעל פני הים. בירת האזור היא העיירה ב??ה-י?י (Bayi, בסינית: 八一镇), מרחק 400 קילומטרים מזרחית ללהאסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully