וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורודיסני מאחוריך: פארקי השעשועים הכי טובים שאתם לא מכירים

16.8.2016 / 14:34

ביקור בפארק שעשועים אירופי כבר לא נחשב לאטרקציה שפוקדים "על הדרך" אלא ליעד בפני עצמו. איפה תמצאו תוכן, עניין וחוויה אפית שתישאר הרבה אחרי שתשובו לארץ?

רכבת הרים אירופה פארק בגרמניה. צילום מסך
מטחנת תיירים לא קטנה שלא תמיד עושה חשק להעביר שם יום שלם. אירופה פארק/צילום מסך

קשה לסיים טיול משפחתי בחו"ל בלי ביקור באחד מפארקי השעשועים הגדולים של אירופה. מי שעדיין לא חווה עמידה בתורים של יורודיסני בצרפת, גארדה-לנד באיטליה או אירופה-פארק בגרמניה, יתקשה להבין על מה כל המהומה. הרי רכבות הרים וגלגל ענק יש גם בלונה פארק התל אביבי הדלוח. אבל מסתבר שמדובר בהרבה יותר מכך.

ביקור בפארק אירופי כבר לא נחשב לאטרקציה שפוקדים "על הדרך" כדי לסמן וי על המפה, אלא כיעד מטרה בפני עצמו. הבעיה מתחילה שעוד עשרות אלפי תיירים מכל העולם כבר סימנו לפניכם את היעד וקשה להאמין שתגיעו בזמן לעוד מתקן. מדובר במטחנת תיירים לא קטנה שלא תמיד עושה חשק להעביר שם יום שלם (שלא לדבר על לינה במלונות הפארק).

הפתרון, אגב, נמצא לא רחוק משם, מחוץ למרכזי הערים הגדולות. זה אמנם מצריך נסיעה (ממילא אתם כבר באוטו ויש לכם זמן פנוי להרוג), רצון לגלות דברים חדשים וביטוח נסיעות לכל המשפחה, כדי שתוכלו להמשיך לטייל בבטחה ובראש שקט. מה שבטוח, לא תמצאו שם תורים המוניים, פקקי תנועה ולחץ על הקופות. אז מה כן? תוכן, עניין וחוויה אפית שתישאר הרבה אחרי שתשובו לארץ.

הכפר של פופאי במלטה. ShutterStock
הכפר של פופאי. חפשו את אוליב/ShutterStock

הכפר של פופאי

גם מי שלא נולד בשנות השמונים המוקדמות לא יתקשה להתחבר לסדרת האנימציה הבלתי נשכחת שתיארה את הרפתקאותיה של פופאי ומשפחתו. מי שכן נולד ורוצה להיזכר בערגה במלח השרירי ואשתו הדקיקה מוזמן להגיע לכפר של פופאי במלטה.

במבט ראשון מדובר באוסף רעוע של צריפים אבל כשמסיירים בין הסמטאות ומביטים לשפת המפרץ היפהפה ניכר מיד שמדובר בלוקיישן המתאים ביותר לצלם את סרט הקולנוע המצליח של פופאי, אותו גילם השחקן רובין וויליאמס. מיד אחרי הסרט המצליח, ראשי הכפר לא חיכו יותר מדי והפכו אותו למרכז עולמי של הסדרה בה ניתן למצוא מוזיאון קומיקס של פופאי, תיאטרון בובות, בתי קולנוע ואפילו הפלגות על סירת פופאי.

איך מגיעים? Popeye Village, Anchor Bay, Malta.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פארק המערב הפרוע בשבדיה. צילום מתוך אתר הפארק,
פארק "הייט צ'אפארל". לחובבי מערבונים/צילום מתוך אתר הפארק

המערב הפרוע בשבדיה

המדינה הסקנדינבית אמנם רחוקה מהתדמית המחוספסת שהעניקו קלינט איסטווד וחבריו לחיים במערב הישן של ארה"ב, אבל פארק "הייט צ'אפארל" בשבדיה נבנה כולו בהשראת אותם סרטים וביקור בחוות העץ שבשטחו, רכבת הקיטור ובתי הכלא של הפורעים, מזכירים צפייה באותו סגנון חיים מהמאה ה-19.

בפארק אף מתקיימים מופעים של הסייף זורו ואפילו לאקי לוק מגיע לביקורים מדי ערב, ממשיך במרדפו האינסופי אחר השודדים הרעים.

איך מגיעים? High Chaparral, Värnamo, Sweden.

פארק 47. צילום מתוך האתר,
אזור 47. כולל אפשרויות לינה/צילום מתוך האתר

אזור 47 - לחובבי הישרדות

פארק אתגרי ששמור לאמיצים בלבד. מיקומו על שפת הנהר בעמק Ötztal האוסטרי מבטיח שהמבקרים בו ירגישו כמו חלק מסט המתמודדים בסדרה הישרדות. אומגה בגובה 30 מטרים, גשרי חבלים, קירות טיפוס, פארק מים, אתר צלילה, סקי מים במדרון וקפיצות באנג'י למים ממתינים שם למי שעדיין לא הבין שגם טיול באוסטריה יכול לייצר אדרנלין.

למי שמבקש חוויות רגועות יותר, כדאי לעשות את הראפטינג בנהר על קאנו או סתם לצאת לריצה או הליכה בנוף הפראי של הפארק. כדאי לדעת: בפארק מוצעות אפשרויות לינה למספר ימים כולל כניסה לאטרקציות.

איך מגיעים? Area 47, Ötztal, Tirol, Austria.

פארק באקן בדנמרק. צילום מסך מיוטיוב,
פנינה היסטורית של ממש. פארק באקן/צילום מסך מיוטיוב

פארק באקן

המבקרים בקופנהאגן, בירת דנמרק, מקבלים את האמת מיד בפרצוף. גאוותם על פארק השעשועים Tivoli כוותיק בעולם נצעקת למרחוק. אבל מי שיחפור יותר עמוק בהיסטוריה וייסע 10 דקות צפונה יותר, יגלה את פארק באקן, שנוסד ב-1583 ומהווה פנינה היסטורית של ממש.

הפארק עצמו לא נמצא בתודעה התיירותית הגלובלית אבל תושבי סקנדינביה מכירים אותו היטב ומקפידים לפקוד את רכבת העץ הראשונה שנחשבת לקלאסיקה של באקן מאז 1932.

איך מגיעים? Bakken, Klampenborg, Denmark.

גרוטס פארק בליטא. ShutterStock
גרוטס פארק. למעריצי לנין/ShutterStock

געגועי לסטאלין

הגוש הסובייטי אולי לא זכור לטובה בקרב תושבי העולם אבל תושבי ברית המועצות לשעבר לא מחמיצים הזדמנות להתרפק מדי פעם על העבר. פארק Grutas שבליטא מעניק להם את החוויה האולטימטיבית להיזכר בכמה ממובילי המהפכה הסוציאליסטית.

ליתר דיוק: 86 פסלים מציפים את שטחי הפארק, לצד מחנות ריכוז ועבודה, מגדלי שמירה ובתי מעצר שהיו שמורים למתנגדי המשטר. לנין, קארל מארקס וסטאלין הם רק חלק מהדמויות בפארק ולא בכדי הם ממוקמים בקרבת גן השעשועים וגן החיות שנבנה במקום, כמובן, ברוח אותה תקופה.

איך מגיעים? Grūtas Park, Druskininkai, Lithuania.

וואלה! NEWS בשיתוף הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully