וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה באוויר: כל טיסות דלתא איירליינס בעולם הושבתו

8.8.2016 / 12:06

תקלה במחשבי חברת התעופה האמריקנית גרמה להפסקת כל הטיסות של חברת התעופה השנייה הגדולה בעולם. דובר החברה בארץ: "דלתא ממליצה לנוסעים לבדוק את סטטוס הטיסה"

עריכת וידאו: ניר חן

חברת התעופה האמריקנית "דלתא איירליינס, שמפעילה גם טיסות מניו יורק לתל אביב, עצרה היום (ב') את טיסותיה ברחבי העולם עקב בעיה במערכת המחשוב שלה. כתוצאה מכך, טיסות רבות מעוכבות, כמו ברומא, לונדון, טוקיו ושאר ערים בעולם. בישראל, טיסת הלילה אמורה לצאת כמתוכנן, כמו גם הטיסה לארץ שכבר המראיה מארה"ב ותנחת בתל אביב אחר הצהריים.

דובר החברה בישראל, מסר: "הפסקת כוח (חשמל) באטלנטה, אשר החלה בערך בשעה 2:30 לפנות בוקר (שעון מזרח ארה"ב), השפיעה על מערכות המחשב והתפעול של דלתא איירליינס ברחבי העולם וגרמה לעיכובי טיסות".

החברה שהודיעה על קרקוע המטוסים בחשבון הטוויטר שלה, הוסיפה כי טיסות שתוכננו להמריא מעוכבות לעת עתה, וטיסות עתידיות ייצאו כמתוכנן. בהודעה שמסרה החברה נאמר ש"מערכת התקשורת נפלה בכל מקום והיא מקווה שהתיקון לא ייארך זמן רב".

כמה מאפליקציות החברה נפגעו כתוצאה מהכשל המערכתי, כולל אתר החברה. לפי כמה ציוצים ברשת טוויטר, מקור התקלה הוא בפריצה של האקרים למערכת המחשוב של דלתא איירליינס, אולם אין על כך אישור רשמי מצד חברת התעופה.

מטוס בואינג 474 ג'מבו דלתא איירליינס. ShutterStock
אלפי טיסות הושבתו עקב התקלה במחשבים. דלתא איירליינס/ShutterStock

דובר החברה בארץ: "מתנצלים בפני הנוסעים"

עוד הוסיף דובר דלתא איירליינס בארץ, כי "טיסות הממתינות להמראה מעוכבות כעת, וטיסות שנמצאות בדרכן באוויר מתפקדות כרגיל. דלתא ממליצה לנוסעים לבדוק את סטטוס הטיסה שלהם בזמן שהנושא נמצא בטיפול.

"אנו מודעים לכך שמערכות סטטוס הטיסות, כולל מסכים בשדות התעופה, מראים באופן בלתי תקין שהטיסות פועלות על פי לוח הזמנים המתוכנן. אנו מתנצלים בפני הנוסעים אשר מושפעים מהנושא, והצוותים שלנו עמלים כדי לפתור את הבעיה מהר ככל הניתן". עוד הוסף דובר החברה, כי "החל מ-10:30 בבוקר (ET) דלתא הפעילה 800 מתוך כ- 6,000 טיסותיה המתוכננות. בעוד שהמערכות משתפרות והטיסות מתחדשות, העיכובים והביטולים ממשיכים".

לדבריו, טיסת דלתא איירליינס מתל אביב לניו יורק (JFK) תצא בשלב זה כמתוכנן בחצות וחצי. הטיסה שהמריאה מ-JFK יצאה, וצפויה לנחות בהתאם ללו"ז, ב-17:35 בנמל התעופה בן גוריון.

עם זאת, ההשבתה של מטוסי החברה השנייה הגדולה בעולם, שמפעילה מעל ל-5,000 טיסות ביום על-פני הגלובוס, השפיעה על לא מעט נוסעים. סטפן סמית מלואיזיאנה, למשל, נתקע בתוך המטוס בשדה התעופה של טוקיו כשלוש שעות, בשעה שהיה אמור להמריא לשנגחאי.

חברת התעופה שבסיסה בעיר אטלנטה, מפעילה כ-11 טיסות שבועיות בקו שבין תל אביב לניו יורק במטוסי בואינג 777. לפי מומחי תעופה, לחברה ייקח ימים כדי להתאושש מהתקלה ששיבשה את מערך הטיסות הרב שלה, כמו גם הפסד של מיליוני דולרים שתספוג החברה בעקבות כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully