וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביעו משאלה: איך לילה אחד במצפה רמון יסדר לכם את החיים?

3.8.2016 / 11:13

לא הרבה יודעים שמצפה רמון היא לא רק תחנת מעבר בדרך לחופי העיר הדרומית אלא מרחב של השראה העומד בפני עצמו שפעם בשנה הופכת למוקד עניין עולמי. כמה סיבות לארוז את המשפחה ולהגיע למדבר

כוכבים נופלים במצפה רמון. טל ניצו, ספק 500
פעם בשנה הופכת מצפה רמון למוקד עניין עולמי/ספק 500, טל ניצו

אין ישראלי שלא מכיר את מצפה רמון. מיקומה בדרך לחופשה הוא מושלם למבקשים הפוגה קצרה של תוכן מעניין, אוכל טעים או פעילות מגוונת למשפחות.

אבל לא הרבה יודעים שמצפה רמון היא לא רק תחנת מעבר בדרך לחופי העיר הדרומית אלא מרחב של השראה העומד בפני עצמו עבור לא מעט אמנים, אנשי עסקים ויוצרים, הפוקדים אותה במהלך השנה במטרה ליהנות מהקסם המדברי.

אבל לא רק הם. פעם בשנה הופכת מצפה רמון למוקד עניין עולמי. זה קורה בתחילתו של כל חודש אוגוסט למשך לילה אחד, במהלכו מתגודדים רבים מכל רחבי הארץ באצטדיון העירוני, על מנת ללכוד את מטחי האורות המנצנצים של אלפי כוכבים נופלים, 'פרסאידים', שנמצאים בחלל ומתנגשים במסלולו של כדור הארץ.

מיותר לציין שאותה התנגשות הופכת למחזה מרהיב, כשהם עולים בלהבות בזמן הכניסה לאטמוספירה. למי שטרם חזה בפלא האסטרונומי הזה, הנה כמה סיבות לארוז את המשפחה ולהגיע למדבר.

ההפנינג האסטרונומי הגדול בישראל

כיף לראות כיצד נרתמת מצפה רמון כולה לפרויקט ייחודי זה בהתלהבות רבה. במהלך ליל המטאורים, שיתרחש בין ה-11 ל-12 באוגוסט, תוחשך העיר לחלוטין והשמיים יתמלאו אורות מנצנצים של כוכבים נופלים.

באצטדיון יוצבו לרווחת קהל המבקרים, עשרות טלסקופים ובהם גם הטלסקופ הנייד הגדול ביותר בארץ. קשה להעביר במילים את התחושה אבל ננסה בכל זאת: מבט על אלפי המבקרים - זוגות, יחידים ומשפחות – ישובים על מחצלות עטופים בשמיכות ומביטים בשמי המדבר כאשר ברקע מתנגנת מוסיקת שמיים מרוממת נפש, הוא חוויה מהפנטת שגורמת לעור הגוף להצטמרר משמחה.

כן, זה לא עולה כסף

למרות שמדובר בחודש אוגוסט, מזג האוויר הקריר בשעות הלילה מושך אליו אלפי חובבי טבע מדי שנה. אלה נהנים ממנעד רחב של אירועי חינם, שיוזמת המועצה המקומית באתרים סמוכים גם במהלך היום.

כך למשל, ברובע דרכי הבשמים יוקרנו סרטים ויתקיימו הרצאות ופעילויות, בהן אוסף הרצאות קצרות מבית TED בנושאי אסטרונומיה, צבירי הכוכבים, מערכת השמים והיכרות עם שביל החלב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כוכבים נופלים במצפה רמון. טל ניצן, ספק 500
ליל המטאורים מעניק הזדמנות נהדרת להישאר במדבר גם בסופ"ש/ספק 500, טל ניצן

גם המדע נרתם לחוויה

אירוע "מצפה רמון של כוכבים" שנערך בשיתוף משרד התיירות זוכה לגופשנקא מדעית רשמית ולליווי מקצועי של אוניברסיטת תל אביב, אשר תספק מדריכים מיומנים שיעבירו הדרכות ויפליאו בסיפורי אסטרונומיה פיקנטיים ומעניינים לכל המשפחה.

המשפחות והילדים יוכלו ליצור בעצמם יצירות אסטרונומיות מלאות כוכבים, וסרטי חלל מוכרים יוקרנו על מסך ענק. הפעילות מתקיימת בשיתוף המועדון האסטרונומי של אוניברסיטת תל אביב, עמותת ראשית מדע, יחד עם האגודה הישראלית לאסטרונומיה ועם סוכנות החלל הישראלית.

הזדמנות לנפוש במדבר

השנה ליל המטאורים יתרחש בלילה שבין חמישי לשישי ויעניק הזדמנות נהדרת להישאר באזור גם בסופ"ש כדי ליהנות מלינה מדברית אותנטית, אירוח במגוון רחב של אתרי לינה מפנקים, בילוי ברובע דרכי הבשמים שיהיה פתוח עד שעות מאוחרות, תחת שמיים זרועי כוכבים ומגוון ארוחות בוקר ישראליות למשכימי הקום.

אחרי הכל, מדובר באחת החוויות הטבעיות המרהיבות בעולם

את מטחי הכוכבים הנופלים לא ניתן לראות מהחלונות והגגות בצפון הארץ ובמרכזה, זאת בשל עננים ולחות רבה, שמקורם בקרבה לים התיכון, וכן בשל "זיהום אור" שמקורו בתאורה העירונית בכבישים ובבתים. גובהה הרב של מצפה רמון, ושמי המדבר הבהירים, מבטיחים צפייה ברורה בתופעה, גם ללא ציוד מיוחד. רק לשכב על הגב ולבקש משאלה.

לפרטים נוספים על אירוע "מצפה רמון של כוכבים" לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף עמותת התיירות הר הנגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully