וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בישראל פועלת חברת תעופה חדשה שלא מחויבת לחוקי הטיס"

28.9.2016 / 10:15

איגוד הטייסים יוצא בקמפיין ראשון מסוגו, הקורא לאזרחים לא לטוס עם חברות תעופה זרות שפועלות תחת החברות הישראליות. "על הנוסעים נכפה מוצר נחות בדמות מטוס בעל רקע לא ידוע וטייסים עם כישורים בלתי ידועים", אומר יו"ר איגוד הטייסים בסרטון שהופץ

צלמים זמניים מורשים

איגוד הטייסים הישראלי עלה בקמפיין הסברה ציבורי נוכח תופעת החכרת מטוסי הנוסעים, שנוקטות חברות התעופה הישראליות, בראשן אל על, שבחודשים האחרונים חכרה את שירותי הטיסה של שתי חברות תעופה זרות כדי להתמודד מול הגידול בתנועת הנוסעים.

הקמפיין החדש, שעלה תחת הכותרת "טיסה ישראלית רק עם עובדים ישראלים", נועד, לדברי האיגוד, "להסביר מדוע הטיסות החכורות הן אינן טיסות ישראליות".

יו"ר איגוד הטייסים, קברניט יוסי שוב, הסביר בסרטון שהועלה ליוטיוב, שתופעת חכירת מטוסיהן של חברות תעופה זרות היא הונאה צרכנית לכל דבר. "בשמי ישראל טסים היום למעלה מעשרה מטוסים חכורים. הנוסעים במטוסים אלה קנו כרטיס טיסה בחברה ישראלית, כרטיס שנמכר להם מבחירה ורצון חופשי, משום שרצו לטוס בחברת תעופה ישראלית. אולם בפועל הם זוכים, לרוב מבלי ידיעתם, בשירות מחברה זרה, צוותים זרים ומטוסים זרים", אמר.

לטענתו, מדובר בכמות של מטוסים חכורים בסדר גודל של חברת תעופה גדולה בשוק הישראלי, שאולי החלה כמענה לצורך מבצעי, אבל הגיעה לממדים של שיטה מסחרית, שמספקת מוצר נחות.

איגוד הטייסים הישראלי נגד אל על. איגוד הטייסים הישראלי יוטיוב, מערכת וואלה! NEWS
ה"אני מאשים" שלו. קברניט שוב בסרטון נגד חברות התעופה הישראליות/מערכת וואלה! NEWS, איגוד הטייסים הישראלי יוטיוב

"על הנוסעים נכפה מוצר נחות בדמות מטוס בעל רקע לא ידוע"

"ישראלים רבים בוחרים בחברת תעופה ישראלית בגלל צוות דיילי האוויר הישראלים, בזכות הטייסים הישראלים"

שוב טוען, כי התופעה פוגעת יותר מכל בשוק התעופה הישראלי עצמו. "ישראלים רבים בוחרים בחברת תעופה ישראלית בזכות צוות דיילי האוויר הישראלים, בזכות הטייסים הישראלים, הטכנאים, המהנדסים והמפקחים המקומיים, ובזכות המטוסים הבטוחים ביותר בעולם עם מערכות ההגנה הייחודיות המותקנות עליהם.

"כל אלה מרכיבים מוצר פרימיום ייחודי. לכל אלה יש מחיר שאותו הצרכנים מוכנים לשלם. בפועל - על הנוסעים נכפה מוצר נחות בדמות מטוס בעל רקע לא ידוע, טכנאים זרים וטייסים עם בקרת כשירות ורמת כישורים בלתי ידועים".

גם אם אינו אומר במפורש את שמה של חברת התעופה הישראלית שאימצה בחום את התופעה, קברניט שוב, העובד כטייס באל על, יודע בדיוק אל מי להפנות את האצבע המאשימה.

בקיץ האחרון הקפידה אל על לתגבר את לוח הטיסות שלה באמצעות מטוסיהן של חברות התעופה הספרדיות "Privilege Style" ו"ואמוס אייר" ושל חברת התעופה הצ'כית "טרוול סרוויס". גם שתי החברות האחרות, ארקיע וישראייר עושות שימוש בחכירה מסוג זה באמצעות "טרוול סרוויס" וחברת "אנטר" הפולנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חברת תעופה פריביליג' סטייל. ShutterStock
אל על חוכרת את שירותיה. חברת התעופה Privilege Style/ShutterStock

אחת הנוסעות: "זה סיוט שנמשך 12 שעות"

חברות התעופה הישראליות רואות בחכירת מטוסים פתרון זמין לעומסי הטיסות בתקופות השיא של השנה אבל מי שמשלם את המחיר, הם כמו תמיד, הנוסעים.

הסכם "חכירה רטובה" הוא די נפוץ בענף התעופה ובמסגרתו חוכרת חברת תעופה אחת את מטוסיה של חברת תעופה שניה אבל משאירה את קוד הטיסה, את צוותי הקרקע ובמקרים רבים את צוותי האוויר.

חברות התעופה הישראליות רואות בו פתרון זמין לעומסי הטיסות בתקופות השיא של השנה אבל מי שמשלם את המחיר, הם כמו תמיד, הנוסעים. שכבר הלינו לא פעם על השירות עד ההמראה וגם על העובדה שלא מטוסי אל על עצמה מעניקים את השירות המבצעי כמובטח.

אחת הנוסעות שטיסתה התבצעה במטוס של החברה הספרדית Privilege כבר בחורף, סיפרה כי מדובר במטוס מיושן וללא מערכת בידור. "הדיילת היחידה שדיברה עברית היתה רק במחלקת העסקים ומערכת הבידור לא היתה אישית אלא במסכי הוראות הבטיחות. זה סיוט שנמשך 12 שעות".

כאן חשוב לציין, כי איגוד הטייסים מורכב במרביתו מטייסי אל על שמנהלים מאבק על תנאי עבודתם מול ההנהלה ולא פעם גרמו לשיבוש לוח הטיסות של החברה.

אבל לדברי קברניט שוב, מדובר בכלל בעניין בטיחותי. "במצב שנוצר, אנו מתקשים להסביר לציבור לקוחותינו שבחר בנו, מהי מידת כשירותם של צוותי המטוסים החכורים? מי הם הטייסים? מהו תהליך מיונם? מה מידת הכשרתם ואופן הסמכתם של הטכנאים ודיילי האוויר? מי מפקח עליהם בצורה מקצועית ובטיחותית?"

לדבריו, "לאחרונה אף היינו עדים למספר תקלות וסימני שאלה בעניין העמידה במגבלות הפיקוח המקומי בהפעלת המטוסים החכורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully