וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר הלבנה וללא הפסקה: כל סיורי לילה לבן בתל אביב

28.6.2016 / 9:05

ושוב העיר הלבנה חוגגת 24 שעות של אירועים וסיורים ללא הפסקה, כמיטב המסורת הקיצית. אז קבלו את רשימת הטיולים הליליים והמודרכים שמחכים לכם ב-30 ביוני 2016, בלילה שכולו לבן

צילום: עיריית תל אביב תמונה: כפיר בולוטין

בווידאו: צפו בחגיגות "לילה לבן" בתל אביב בשנה שעברה

ושוב תל אביב, שלא ישנה בדרך כלל בלילות, מזמינה אליה את המוני ישראל ללילה אחד שכולו פעילויות, מופעים וגם סיורים. לילה לבן 2016 יתקיים בעיר הלבנה ב-30 ביוני השנה, והוא מציע כל כך הרבה דברים לעשות, שכדאי להתחיל לבחור כבר עכשיו. אספנו עבורכם את מיטב האטרקציות והסיורים המיוחדים שיתקיימו באותו לילה. הנה הם לפניכם, רק לא לשכוח לישון צהריים לפני.

ארוחה בלבן
פיקניק-שיק המוני במרחב ציבורי. ערב לפני הלילה הלבן, יום רביעי, 29 ביוני 2016 בשעה 19:30, תפגשו אנשים לבושים לבן מכף רגל ועד ראש, מנהלים את עצמם בנימוס רב, באלגנטיות ועל פי כל כללי הטקס, נפגשים לפיקניק-שיק המוני במרחב ציבורי, במיקום סודי! בעצם ההשתתפות באירוע המפתיע והבלתי צפוי הזה, הסועדים תורמים לערכו של המרחב הציבורי העירוני ולתחושת הקהילה והאחדות, כאשר אנשים שונים בעלי רקע שונה וטעמים שונים, מתחברים בזכות האהבה ליופי ולטעם טוב. הסועדים לוקחים חלק באירוע קסום, זוכים למבטים נדהמים והמומים מהעוברים והשבים הצופים בסצנה, וכולם - המשתתפים והצופים - תוהים אם כל זה איננו אלא חלום.

מספר המשתתפים מוגבל. 25 שקלים לאדם. 20 שקלים למחזיקי דיגיתל. ההשתתפות מותנית בהרשמה מראש באתר.
ההרשמה בזוגות בלבד (בני זוג, חברים, בני משפחה, עמיתים לעבודה...). יש להצטייד בשולחן נישא, מפה לבנה, 2 כסאות, סל פיקניק לארוחה בת שלוש מנות ולבוש לבן מכף רגל ועד ראש. בעת ההרשמה אפשר להזמין, בתשלום נוסף, השכרת שולחן ו-4 כסאות ו/או סלסילת פיקניק לשניים ומכנה מראש
נקודת המפגש תימסר בעת ההרשמה. מקום קיום האירוע יימסר בנקודת המפגש, כשעה לפני תחילת האירוע.

מאירועי לילה לבן: ארוחה בלבן, כיכר דיזנגוף. יוני 2015. ראובן קסטרו
המקום יהיה סודי. פיקניק בלבן בלילה לבן 2015/ראובן קסטרו

סיירי לילה

סיורים ליליים מרתקים ברחבי העיר, הכרות עם האנשים, הסיפורים והמקומות המיוחדים. מספר המשתתפים מוגבל ומותנה בהרשמה מראש.
לפרטים ולהרשמה: www.visit-tlv.co.il
מרכז המידע לתייר טל. 03-5166188 (שלוחה 1) tourism@tel-aviv.gov.il
מחיר: 40 שקלים לאדם (ייתכנו סיורים במחיר אחר, וכוללים הטבה למשתתפים). מחיר למחזיקי דיגיתל: 1+1.
משך כל סיור: שעה וחצי.

שרונה המושבה הטמפלרית מתעוררת לחיים
בשעות: 20:00 | 22:00
סיור מרתק במושבה הטמפלרית משנת 1871, כ-40 שנה לפני הקמת תל-אביב! סיפור מסעיר שהסתתר במשך שנים רבות מאחורי גדרות הקריה ויוצא כעת לראשונה לאוויר העולם. בין תחנות הסיור: בית המורה למחול שהפך ללשכת שר האוצר, בית העם והשעון ובית הבד.

גרפיטי בדרום תל אביב
בשעות: 20:00 | 22:00
איזה רחוב הוא המקושט ביותר בתל אביב ומהו הרחוב שהפך לבית קברות של יצירות אמנות? במבוך הנגריות והמוסכים של שכונת פלורנטין נגלות יצירות אמנות עליהן איש לא שמע. מי הם אמני הרחוב, מה הם רוצים להגיד, ומה זה בכלל גרפיטי?

שדרות רוטשילד - לב ליבה של תל אביב
בשעות: 19:00 | 21:00
סיור בעיר הלבנה ובשדרה הוותיקה של תל אביב, ליד הקיוסק ופנס הרחוב הראשונים בעיר. למעוניינים להביו קצת יותר מהו הסגנון הבין-לאומי, מהן "המגירות הפתוחות" מיהו פטריק גדס ואיך קשור אונסק"ו לכל החגיגה. סיפורים על הבתים בשדרה ועל האנשים שגרו בה, נגיעה באדריכלות הבאוהאוס הידועה ובתהליכי השימור שעברו הבתים.

סיפורי אהבה בתל אביב הקטנה
בשעות: 19:00 | 21:00
בין הסמטאות אפשר עדיין לשמוע הדי סיפורים עתיקים - סיפורי האהבה הגדולים, הרומנים המסעירים והבגידות האסורות שהפכו חלק מסיפורה של נווה צדק. נלך בעקבות שלוש, רוקח, עגנון ואחרים, נקרא את מכתבי האהבה שנשלחו, נשיר את שירי האהבה שנכתבו, ונתאהב גם אנחנו בשכונה המרתקת הזו.

יפו לאור ירח
בשעות: 19:00 | 21:00
סיור מרתק אחר האנשים שפעלו ביפו והטביעו את חותמם. החל מסיפור האהבה של אנדרומדה ופרסאוס, הצייר נחום גוטמן, יוסף מויאל ומגדל השעון, אריס סאן ותחילתה של המוזיקה הים תיכונית בארץ, נפוליאון כובש העיר, אבו נבוט בונה העיר ועוד רבים אחרים. לאורך סמטאות יפו העתיקה, דרך כיכר השעון, המסגד של אבו נבוט ועד גן הפסגה.

נמל יפו. חיים יפים ברבלט,
אין כמוה בלילות אומרים. יפו/חיים יפים ברבלט

סיפורים לשעת לילה מאוחרת
בשעות: 19:00 | 21:00
סיור לעת ליל בתל-אביב המתעוררת לחיים. דרמות, אהבות, שנאות, קנאות, רציחות ורכילות בחיי העיר הצעירה. נתחיל בסמטה פלונית עם סיפור על גברת והאריה שהגן עליה, נחלוף בגן מאיר רדוף העטלפים רוחות של אוהבים ורצח אחד, דרך כיכר ביאליק אל ליבו של הסיור, בית הקברות הישן של העיר, הפנתיאון של תל-אביב. זהו מסע בתולדות העיר העברית הראשונה אל ראשית הציונות. הצצה מרתקת ונדירה מאחורי הקלעים של ההיסטוריה של העיר.

כרם התימנים
בשעה: 22:00
אם חשבתם שאתם מכירים את כרם התימנים תהיו מופתעים מכמה פינות נסתרות, ביוגרפיות של מייסדות ומייסדי השכונה יש שעוד לא שמעתם. בואו לגלות לעת ערב את הסיפורים שרק זקני השכונה יודעים ולגעת בתרבויות התימניות שהיו לאורך שנים בצללים של תל אביב. סיור על אנשים, תרבויות ומקום שאין שני לו.

בוהמה וצלילים בעיר הלבנה
בשעה: 21:00
סיור מוזיקלי המלווה את התפתחות הזמר העברי משנות ה- 50 וה-60 בדגש על אריק איינשטיין. בסיור נתוודע לשחקנים וזמרים מהשורה הראשונה, לאהבות אסורות ואכזבות אשר היו נחלתם של כמה וכמה מדיירי השכונה המפורסמים. הסיור ילווה בשירים וסיפורים מצחיקים על, יהורם גאון, בני אמדורסקי, ישראל גוריון, אריק איינשטיין, אורי זוהר, שייקה אופיר יפה ירקוני ועוד.

נווה שאנן
בשעה: 19:00
מכפר חקלאי לחצר האחורית של העיר. ומחר - אולי שכונה של בוהמה, מסחר והייטק? למה הוקמה השכונה ואיך הפכה למרחב עירוני שנוי במחלוקת. ומה צופן לה העתיד? נשמע איך ולמה הוקמה השכונה, קווי המתאר שלה, מבנים מיוחדים וסביבותיה. נחצה ונכנס לשכונה, נשמע על אירועים ביטחוניים ומסחריים. נתהלך במדרחוב הנעלים ונשמע ונראה את המציאות של מגוון הקהילות המאכלסות את השכונה.

חיי הלילה של תל אביב
מחיר הסיור 80 שקלים (וכולל בירה/יין וצ'ייסרים)
בשעה: 21:00
הצצה מרתקת אל סצנת חיי הלילה של העיר ללא הפסקה, הסיור מתרחש בלב תל אביב בשדרות רוטשילד. בואו לשמוע איך ההיסטוריה הידועה של השדרה, פוגשת את העידן החדש, סצנת הסטרטאפ, המסעדות, והברים האפלים. הסיור כולל בירה/יין וצ'ייסרים, שיהייה לחיים!

אנדרטה לאריק איינשטיין. אבי כהן
בעקבות מוזיקאים בעיר הלבנה. האנדרטה לזכר אריק איינשטיין ליד ביתו/אבי כהן

מרכז המבקרים שרונה - הקריה
ביקור מודרך במרכז מבקרים (המוזיאון) של שרונה-הקריה. המוזיאון שוכן בבית משפחת באלדנהופר הטמפלרית שנבנה ב-1905 ושימש לאחר קום המדינה כלשכת שר המשטרה והמעוטים. במוזיאון מוצג סיפור המושבה משלהי המאה ה-19 ועד היום.
שעות הפעילות: 19:00 - 22:00, סיור יצא בכל שעה עגולה (סיור אחרון בשעה 21:00). מוגבל ל- 50 איש בסיור.
מחיר כניסה:15 ¤ . למחזיקי דיגיתל תינתן הטבה 1+ 1.
מרכז המבקרים שרונה, רח' אלברט מנדלר 14

סיור במנהרה הטמפלרית
סיורים קצרים במנהרה התת קרקעית, המתפתלת לאורך כ-100 מטרים ובעומק חמישה-שבעה מטרים מתחת לפני האדמה. המנהרה נחצבה בסלע כורכר על ידי הטמפלרים לפני כ-120 שנים וככל הנראה שימשה להעברת חביות יין בין אגפי היקב.
שעות הפעילות: 19:00 - 22:00, סיור יצא בכל חצי שעה (סיור אחרון ב-21:30). מוגבל ל- 49 משתתפים בסיור.
מחיר כניסה: 5 ¤ . למחזיקי דיגיתל תינתן הטבה 1+ 1 (התשלום במשרדי מרכז המבקרים, אלברט מנדלר 11)
המנהרה הטמפלרית, רח' דוד אלעזר 27
פרטים נוספים: 03-6048434, 03-6049634, באתר המועצה לשימור אתרי מורשת http://eng.shimur.org/sarona/
ובאתר שרונה www.sarona4u.co.il

מוזיאון האופטיקה המשקפיים ותרבות חזותית
המוזיאון ממוקם בשרונה תל אביב, מציג תערוכה מרהיבה החולשת על פני שלושת קומות מבנה טמפלרי ייחודי עם כ-300 פריטי אספנות המספרים את סיפורו של עולם האופטיקה, סיפור המשלב היסטוריה, אמנות ואופנה, ולצדו חנות בוטיק עם מותגים מובילים לצד קולקציית וינטג' ייחודית.
פתוח עד 22:00. הכניסה חופשית!
מוזיאון האופטיקה המשקפיים ותרבות חזותית, אלברט מנדלר 8, שרונה. טלפון: 03-6539470
www.opticana-museum.co.il

טייסטינג רום. רן בירן,
יתקיים גם סיור במושבה הטמפלרית. שרונה/רן בירן
seperator

לנווט את הלילה

ואם סתם בא לכם להסתובב בעצמכם בעיר ולשוטט בין האירועים והמקומות השונים, תוכלו לעשות זאת בעזרת אפליקציית Sidekix - אפליקציית הניווט העירונית, שמשתפת פעולה עם עירית תל-אביב יפו לרכז למען התושבים
את אירועי לילה לבן.

האפליקציה שהושקה לא מזמן לאייפון, מציעה למשתמשים דרך קלה ויעילה לתכנן את הלילה כדי למצות באופן מקסימלי את אפשרויות הבילוי, ולהתאים אותן להעדפות האישיות של כל אחד ואחת. Sidekix הינה תכנת הניווט הראשונה המתמחה בבניית מסלולי הליכה מנווטים לפי עניין, לפי צרכים או לפי העדפות.

השימוש ביישומון קל ונוח, וניתן להיכנס אליו באמצעות הקלדת הקוד "telaviv", לאחר הורדת האפליקציה. בתום אירועי לילה לבן ניתן להמשיך להשתמש באפליקציה ולתכנן באמצעותה את מסלולי ההליכה בעיר תל-אביב כמו גם בעשרות ערים נוספות בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • לילה לבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully