וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחשיכו את החדר ושימו פול ווליום: כך נראית טיסה בחלל

3.7.2016 / 9:04

סטודיו לאומנות אודיו-ויזואלית בברצלונה הקים במטוס ישן מיצג אור-קולי מיוחד, שבו במשך 6 דקות מקבלים חוויה פסיכודלית של טיסה רב-חושית בין כוכבי שביט, גלקסיות, ערפיליות ועולמות אחרים. המלצתנו: לשים על מסך מלא, להחשיך את החדר ולהגביר עוצמה. טיסה נעימה

ספק 500

כנראה שזה מה שקורה למטוסים שמתים ומגיעים לגן עדן: סטודיו לאומנות אודיו-ויזואלית הממוקם בברצלונה שבספרד, חבר לבעלים של מטוס ישן ויחד הם הקימו בתוכו מיצג קול ותאורה מהפנט וייחודי במינו. הכירו את "פורטה אסטל-לאר" (בקטלנית: "שער הכוכבים"), חוויה פסיכודלית בת שש דקות, המתרחשת כולה בתוך חלל מטוס מקורי, תוך שהיא שואבת השראה מהמבנה הייחודי ומציעה לקהל הצופים בה טיסה רב-חושית לעולם אחר.

"באמצעות יצירה של תדרי קול ותאורה המדמים תחושה של מסע בין-כוכבי, אנחנו גורמים לקהל לעוף אל עבר החלל במסע אינטנסיבי בן שש דקות - מההמראה ועד הנחיתה ייראו כוכבי שביט, גלקסיות, ערפיליות ועולמות אחרים - עד החזרה בבטחה אל כדור הארץ", כך מתארים אנשי סטודיו "Playmodes" את המיצג יוצא הדופן באתר האינטרנט שלהם.

גוף המטוס עצמו משמש את הבעלים שלו להצגת תערוכות אומנות וקונצרטים קטנים מזה יותר מעשר שנים. עבור "פורטה אסטל-לאר" נסרקה שלדת המטוס והומרה לדגם ממוחשב תלת-מימדי, ורצועות של מנורות LED צבעוניות נמתחו לאורכו ולרוחבו של המטוס והוצמדו למה שהיה פעם חלונות. רצפת המטוס צופתה זכוכית, ומיצג התאורה פותח בהתאמה לפס-קול מקורי והתוצאה: שש דקות מרשימות של חוויה מעולם אחר.

מטוס פורטה אסטל-לאר. Playmodes Studio, ספק 500
טיסה רב-חושית לעולם אחר. ה"פורטה אסטל-לאר"/ספק 500, Playmodes Studio
מטוס פורטה אסטל-לאר. Playmodes Studio, ספק 500
"הרעיון היה לא להוסיף כמעט שום דבר לשלדה המקורית של המטוס"/ספק 500, Playmodes Studio

"פורטה אסטל-לאר" תפס את עיניהם של אנשי המרכז לתרבות בברצלונה, ואלה ביקשו להציג אותו בפארק המצודה ("פארק דה לה סיוטדלה") הפתוח לציבור. "הרעיון היה לא להוסיף כמעט שום דבר לשלדה המקורית של המטוס, רק שכבה דקה למה שכבר היה שם - ולהותיר את החלל המקורי פתוח כך שאפשר יהיה להתקהל בפנים", אמר סאנטי וילאנובה, ממתכנני הפרויקט.

בווידאו המצורף ניתן לראות קצת מתהליך ההקמה של המיצג, וכשתיים מתוך שש הדקות של המסע המקורי. המלצה שלנו: לתפוס מקום, לחגור את חגורות הבטיחות, לשים על מסך מלא ולהגביר את הווליום. טיסה נעימה!

מטוס פורטה אסטל-לאר. Playmodes Studio, ספק 500
"פורטה אסטל-לאר"/ספק 500, Playmodes Studio
מטוס פורטה אסטל-לאר. Playmodes Studio, ספק 500
מטוס פורטה אסטל-לאר/ספק 500, Playmodes Studio
  • עוד באותו נושא:
  • מטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully