וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפיגוע בשרונה: היהודים לא מבטלים את סיורי הרמדאן

14.6.2016 / 8:19

סיורי "לילות הרמדאן" שמתקיימים בתקופת הצום המוסלמי, לוו השנה בחשש מסוים עקב הפיגוע בת"א. אבל שירין מחאג'נה, מורת דרך מאום אל פאחם, הגיעה לאולפן וואלה!NEWS כדי לשדר עסקים כרגיל ואומרת: "אנשים באים לחזק את הקשר בין האוכלוסיות"

צלמים זמניים מורשים

כמו בכל שנה, צום הרמדאן מושך לכפרים והערים הערביות לא מעט מטיילים וסקרנים, שמסיירים בעקבות רזי החג שמתקיים כחודש ימים. במהלך החודש צמים המאמינים המוסלמים במשך היום, ועם תחילת הערב שוברים את התענית ומתחילים בחגיגה של מאכלים ושמחה.

שירין מחאג'נה היא מורת דרך שגרה באום אל פאחם. מזה שנים שהיא מדריכה מוסלמים ויהודים באזור ואדי ערה, שלפעמים תופס כותרות לא הכי נעימות. בראיון מיוחד באולפן וואלה!NEWS, ולמרות שהיא בצום, היא הביאה מגלובה צמחונית טעימה בנוסף לקינוח הקטאייף המפורסם שאהוד מאוד על המאמינים עם שבירת הצום, וסיפרה מעט על מנהגי החג.

בין היתר, סיפרה שירין על סיורי החג, שהשנה החל ב-6 ביוני ויסתיים ב-5 ביולי 2016, על המטיילים היהודים המופתעים, על החשש מפני ביטולים בעקבות הפיגוע בשרונה והמתיחות הכללית וגם על ההפתעה שעשרות אנשים הצביעו ברגליים ובאים לחזק את הקשר בין שתי האוכלוסיות.

סיורי "לילות רמדאן" יתקיימו השנה במגוון ערים וכפרים ערביים, ביניהם בסחנין, טייבה, אום אל פאחם, רהט ואחרים וכולם במסגרת של כמה עמותות שפועלות לחיזוק הדו-קיום והכרת האחר בישראל, ביניהן עמותת "סיכוי", "מרבד ירוק-ואדי עארה", "דרך הים", "בעמק ובהר" ו"דרך הגליל".

סיור רמדאן באום אל-פחם וברטעה. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
הרבה בצק בין המאכלים של שבירת הצום. מאפייה באום אל פאחם/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב
סיור רמדאן באום אל-פחם וברטעה. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
שירין מחאג'נה שוברת את צום הרמדאן/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב
לילות רמדאן. אתר מרבד ירוק-ואדי עארה, אתר רשמי
מטיילים יהודים טועמים את הכנאפה ושאר מתוקים במסגרת סיורי הרמדאן/אתר רשמי, אתר מרבד ירוק-ואדי עארה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully