וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש: מהן המדינות הכי מסוכנות בדרום אמריקה?

8.6.2016 / 8:51

מספר התיירים והצפיפות בערים הגדולות של דרום אמריקה בתקופה זו מזמינים עלייה במעשי פשיעה. ממה למטיילים ישראלים הכי מומלץ להיזהר?

חוף קופקבנה. ShutterStock
חוף קופהקבנה בריו דה ז'נרו/ShutterStock

פרו, פנמה, ארגנטינה, מקסיקו וברזיל הן המדינות עם הסיכון הגבוה ביותר למטיילים ישראלים בדרום אמריקה – כך לפי סקר שערכה חברת PassportCard, המשווקת ביטוחי נסיעות לחו"ל, לקראת האולימפיאדה בריו, ברזיל, שתיפתח בקיץ הקרוב.

ארגנטינה ופרו מובילות את הרשימה המפוקפקת במספר הפניות לרופאים וחדרי מיון בקרב ישראלים ואילו פרו ופנמה מובילות עם מספר מעשי שוד וגניבה בהם היו מעורבים מטיילים מישראל.

במקום הרביעי נמצאת מקסיקו, וברזיל - שצפויה לקלוט מאות אלפי תיירים בקיץ הקרוב - סוגרת את הרשימה. הסקר נערך במטרה לבחון את מידת המסוכנות של מדינות דרום אמריקה לתיירים ישראלים.

מנתוני הסקר עולה עוד כי במדינות אלו נוטים הישראלים לבצע סוגי ספורט וטרקים החושפים אותם למחלות ופציעות שונות ומשונות. כך למשל, קפיצת בנג'י, סנפלינג, ראפטינג, וטרקים ביערות טרופיים נידחים, שורצי חרקים וחיות טרופיות, הן מהפעילויות הנפוצות המביאות עמן גם בעיות ייחודיות, כגון חשיפה לנגיפי הדנגי והזיקה, מחלות חום ויראליות, מחלות במערכת העיכול, פציעות גפיים ומחלות גבהים.

גם כאן, ארגנטינה ופרו נמצאות בראש רשימת הפניות לרופאים וחדרי מיון – ארגנטינה עם 28% מסך המקרים של פניות ישראלים, פרו עם 21%, ברזיל עם 14%, קולומביה וקוסטה ריקה עם 13% כל אחת, ופנמה עם 11% מסך הפניות לרופאים וחדרי מיון. המדינות בהן כמות הפניות היא המועטה ביותר הן הונדורס, פורטו-ריקו וברבדוס.

תרמילאים בנוף הררי. ShutterStock
תרמילאים. הפשע הנפוץ ביותר הוא גניבה/ShutterStock

להצטייד במספרי הטלפון של נציגויות ישראל בחו"ל

מספר התיירים והצפיפות בערים הגדולות של דרום אמריקה בתקופה זו מזמינים עליה במעשי פשיעה, כאשר מנתוני החברה עולה כי הפשע הנפוץ ביותר הוא גניבה. הגנבים הדרום אמריקאים לא בוחלים באמצעים והם נוקטים בשיטות כגון כיוס, פריצת מנעולים, קריעת תיקים ועוד, כדי להגיע לכסף ולדברי הערך של המטיילים.

לדברי יואל אמיר, מנכ"ל PassportCard, חלק מההמלצות לשמירה על ציוד מטיילים כבר מוכרות, אבל תמיד כדאי לרענן את השורות. "מומלץ לפזר כסף ודברי ערך בכמה מקומות כך שלמטייל יהיה סכום כסף גם במקרה של גניבת הארנק. דבר נוסף שניתן לעשות הוא לבקש מהמשפחה להעביר כספים מהארץ דרך חברות כגון Western Union, אשר מאפשרות למשוך את הכסף במזומן בסניף הדואר במדינת היעד".

הוא הוסיף כי כמו כן "ניתן לעשות שימוש בכרטיסי אשראי טעונים מראש, המאפשרים תשלום מאובטח. לבסוף, רצוי להצטייד במספרי הטלפון של נציגויות ישראל בחו"ל אשר מסייעות למטיילים ישראלים רבים במקרי הצורך".

לפרטים נוספים ורכישת ביטוח נסיעות לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף PassportCard

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully