וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורים לביכורים: האטרקציות החדשות שנפתחו לאחרונה בישראל

10.6.2016 / 8:43

ממלונות חדשים שרק נפתחו, דרך מזקקת הוויסקי הראשונה בארץ ועד מתחם טיפוס חווייתי - לא מעט אטרקציות, אתרים ומלונות חדשים נפתחו בחודשים האחרונים בארץ. אז איזה יבול הביאה השנה הזו בטנא הבילויים? הנה סקירה של המקומות הכי דנדשים לקיץ הקרוב

ספק 500

בווידאו: צפו איך נראית ישראל היפה מהאוויר בחג השבועות

סלסילת הביכורים שלנו לחג מכילה יבול תיירותי מאוד טרי ואטרקטיבי מתנובת ארץ זבת חלב ודבש. בסל החדש השנה מתארחים דרך נוף חדשה ב'ציפורן' הגלילית, שוק חדש לצד שוק מתחדש, מתחם טיפוס אתגרי, אגם שיט, מוזיאון מוזיקלי, חוויית מולטימדיה מרגשת, בריכה על גג לוהט, מרכז מבקרים אלכוהולי ייחודי, מרכזי תיירות צפוניים, סוויטות אירוח יוקרתיות ומלונות בוטיק לרוב.

אז מי בטנא?

צפון

דרך נוף מצפה עדי-מטולה
דרך הנוף החדשה של קק"ל בהרי נפתלי עוברת ב"ציפורן" של אצבע הגליל. אורכה כ-8 ק"מ, היא עבירה לכל הרכבים, ותחילתה בכניסה למחנה מצפה עדי (כביש 9977 ליד מרגליות) וסופה כניסה למטולה. ראשית הדרך בתוך שביל יער לאחריו היא מפתיעה עם פנורמה מרהיבה של עמק החולה המכותר ברכס הרי הגולן והחרמון, מתחתיה כפר גלעדי ובהמשך משגב עם, עמק עיון והכפרים שבמורדות הרי הלבנון .

גליליון, עמק החולה
שנים שהגליל העליון לא התחדש במלון חדש ובפרויקט תיירותי בממדי ענק ולכן פתיחתו של "גליליון" בפסח היה יום חג כפול. בפרויקט, הממוקם על כביש 90 בכניסה לאגמון, הושקעו כ-200 מיליון שקלים והוא קומפלקס תיירות גדול ושאפתני המשתרע על 90 דונם. המתחם כולל מלון ריזורט דו-קומתי עם 120 חדרים וסוויטות צמודי מרפסת, בריכת שחיה פתוחה אל הנוף, מרכז קונגרסים גדול, מתחם ספא עם חמאם טורקי ומכון קוסמטי, מרכז כושר, מסעדות, שוק אוכל ענק ומקורה וההיי לייט - כדור פורח בגובה 150 מטרים.

משכית, מושב לימן
מי שהיו הסמן הימני של סוויטות יוקרתיות בתחילת המאה, והתנהלו בשו-שו מסתורי שעבר מפה לאוזן, היו "אברהם ופנחס" שהתהדרו טרם זמנם בסאונה זוגית וג'קוזי-ספא פתוח צמוד למיטת הקינג סייז. לפני כ-8 שנים אברהם נפרד מפנחס והפך לאחוזת משכית. לפני כשנתיים האחוזה נסגרה שוב, עשתה מתיחת פנים ועיצוב חדשני בסגנון אמנותי-רומנטי, בעלות של 2.5 מיליון שקלים, ונפתחה לאחרונה כ"מלון בוטיק משכית". המלון עטוף בפרדסים, מטעים וכרם זיתים, חוות סוסים צמודה, לאונג' עם קירות זכוכית המשקיפים לגנים היפים שבמרכזם בריכת שחייה אינפיניטי, בקתה עם בריכה הידרותרפית מקורה, בקתת ספא ושף פרטי שרוקח ארוחות גורמה אנינות. במלון 4 סוויטות מבודדות מוקפות בגינה טרופית, ריהוט limited edition ומקלחת גשם תאילנדית תחת כיפת השמיים, עטופה בצפחה שחורה ומדרכים מאבני בזלת מהגולן.

JNF ובית התיירנים, עכו העתיקה
עכו היא תפוח האדמה הלוהט של הגליל שחווה רנסנס תיירותי גדול שהחל עם שיפוץ אולמות האבירים, המשיך עם שיקום הבזאר הטורקי, פתיחת פארק אתגרי ושיחזור הזאווייה אל-שאזלייה המפואר. באפריל הושק בכניסה לשוק (ברח' סאלאח א-דין) מרכז מבקרים שהתמקם בבניין יפהפה בן 100 שנים, שהיה בעברו המלון הראשון בעיר והיום מתפקד כמרכז תיירות ומידע. המרכז נפתח ביוזמת ארגון JNF ארה"ב ועמותת התיירות זמן גליל מערבי שמציעים טיולים מודרכים במחירים סמליים, מידע על אטרקציות, לינה ואירוח באזור ועוד.
עוד מרכז חדש הוא "בית התיירנים" שהתמקם במבנה צלבני מול הים ומגדלור הנמל. במקום מספקים שירותי מידע על טיולים, סיורים ואטרקציות בעיר ומגישים קפה ומאפים מתוצרת תושבות השכונה.

ערבסק ארט, עכו העתיקה
פרופסור אבן פלנברג הוא סופר, מתרגם ומרצה באוניברסיטה, אחד ממחייה התרבות בסמטאות העיר העתיקה והסמן הימני למתחמי אירוח שנפתחים ממש בתוך השוק. פלנברג חיפש בית שישמש לו מקום השראה לכתיבה. המחירים המטורפים הובילו אותו לסמטאות השוק, כאן התאהב מיד ומצא בית עתיק שלפני כ-200 שנה תפקד כחאן דרכים. השכנים ואנשי השוק קבלו אותו בחיבוק גדול והתגייסו לעזור בשיפוץ. במהלך העבודות וחשיפת יופיו של הבית החליט להופכו למתחם אירוח ותרבות מיוחד במינו. למתחם חצר ים-תיכונית נעימה ומזמינה, סביבה שלושה חדרים עם תקרות מקומרות, קשתות אבן, רצפות מצוירות ופיתוחי דלתות וערבסקות מעץ. בלובי פסנתר כנף סביבו נערכים ערבי מוזיקה ואירועי ספרות, אמנות, יין וקולינריה שמשתלבים בהווי המקומי.

עוד באותו נושא

יומן שבועות: כל האירועים בחינם ושאר פעילויות לחג הביכורים

לכתבה המלאה
מלון מתחם תיירות גליליון בעמק החולה. שלומי מוצפי, מערכת וואלה! NEWS
ריזורט דו-קומתי עם 120 חדרים. מתחם תיירות גליליון בעמק החולה/מערכת וואלה! NEWS, שלומי מוצפי
מתחם ערבסק ארט בעכו העתיקה. רן עזרא, מערכת וואלה! NEWS
לפני כ-200 שנה תפקד כחאן דרכים. מתחם ערבסק ארט בעכו העתיקה/מערכת וואלה! NEWS, רן עזרא

תל אביב

תל אביב היא עיר הבוטיקים. לא חנויות בוטיק, כאם מלונות בוטיק שנפתחים כפטריות לאחר הגשם. בעיר קיים מחסור גדול של חדרי מלון וחוץ ממלון רויאל ביץ', שנפתח לפני שלוש שנים, לא נבנו מלונות חדשים וגדולים. שלושה מלונות גדולים צפויים להיפתח במהלך השנה - מלון W ומלון The Setai Tel Aviv, שניהם ברחוב יפת, אליהם מצטרף מלון NYX תל אביב שלו 190 חדרים. במרץ השיקו את אברהמס הוסטל, בסמוך לשדרות רוטשילד, שהפך מיד לכפר הגלובלי ולחביבם של המקומיים שאוהבים את האווירה המיוחדת, את הלאונג' הענק (700! מטר) ואת מחירי האירוח הזולים. ברשימה הבוטיקית החדשה נמצאים המלונות דיזנגוף, קוקו, מרגוזה, בראון ביץ', לילי אנד בלום, פורט אנד בלו ושניים ממש חדשים - ווייט וילה וייט והפוליהאוס שראויים לציון בשל ייחודם, מיקומם ואופיים.

פוליהאוס, רחוב אלנבי
מלון בוטיק יוקרתי בצומת הסואנת של אלנבי פינת שוק הכרמל וכיכר הזימרה של מירי אלוני? נשמע כמו בדיחה טובה אך מסתבר שיש מי שלא התבדח ולקח את בניין פולישוק האפרורי ברצינות, השקיע מיליונים והפך אותו לאחד מהמלונות המיוחדים בהם עוד ידובר רבות. הבית החצי מעוגל ממוקם בכיכר מגן דוד וצלעותיו מתפרשות על אלנבי ומדרחוב נחלת בניין. הבית נבנה ב-1934 בסגנון הבאוהאוס, תפקד כבניין משרדים ונודע גם כ'בית הפיל' בשל חנות נעלי הילדים האהובה שפעלה תחתיו עשרות שנים. המלון חויב בחוק שימור מחמיר ועוצב על ידי המעצב הבינלאומי קארים ראשיד כמלון Luxury יוקרתי. גולת הכותרת שלו היא הגג המשתרע על כ-500 מ"ר שבמרכזו בריכת אינפיניטי גדולה שמשקיפה אל הנוף האורבני. דלפק הקבלה והלובי ממוקמים אף הם על הגג ולצידם יפתח ספא ובר גדול.

ווייט וילה, רחוב שדרות בן ציון
הווילה האקסקלוסיבית, המסתורית משהו, הייתה זרה לשדרה המאוכלסת בבתי קומות. במשך 4 שנים היא עברה שיפוצץ, שחזור ושימור קפדניים והשבוע נפתחו לראשונה דלתותיה והתגלה שהוילה הפרטית הפכה למלון בוטיק מרשים ביופיו לו הוסיפו קומת מרתף ומדרגות ספירליות המטפסות לגג. לוילה, שנבנתה ב-1947 בהשראת לה-קורבזיה, 18 חדרים שונים, בהם שני לופטים גדולים, והם עוצבו על ידי מעצב הפנים האיטלקי סטפאנו דוראטה שיצר שילוב הרמוני בין ישן לחדש במראה אלגנטי-יוקרתי.

בריכה מלון פולי האוס בתל אביב. אסף פינצ'וק, מערכת וואלה! NEWS
דנדש מהניילונים. הבריכה מלון פוליהאוס בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אסף פינצ'וק
אברהמס הוסטל. אריאלה אפללו, מערכת וואלה!
למחפשי תיירים מהכפר הגלובלי. יזמי אברהמס הוסטל/מערכת וואלה!, אריאלה אפללו

יפו

השוק היווני
החידושים והעניין בפשפשים היוו פלטפורמה מצוינת להסיר את האבק והלכלוך מעל "סוק א דיר" - השוק היווני שהיה בחזקת הכנסייה היוונית ועמד שנים נטוש ומוזנח עד שהוחלט להחזירו לחיים. הרחובות (יועזר איש הבירה, בן יאיר והגימנסיה העברית) שופצו, המבנים העתיקים פתחו את הדלתות הרעועות וכל היופי מתגלה פתאום לעין - חללי ענק עם תקרות גבוהות, קשתות וקימורי האבן שהחזירו את האקשן לשוק, שמסתמן כאטרקציה התיירותית החמה של הקיץ. הראשון שנפתח היה "הצוענייה" - בר בלקני שעושה שמח, ו"יאסו" ברחוב עם מוזיקה וריקודים בשבת בצהריים, והחודש הצטרפו הברים "טאש וטאשה" הגיאורגי, ובר "רעמסס" שהשתלט על כל הרחוב ומעניק לו אווירה של מסיבה גדולה. בסופ"ש הופכת כיכר השוק לצבעונית ושמחה עם יריד אמנות, אופנה ואוכל, הופעות מוזיקה ותיאטרון רחוב.

מילק & האני
חובבי האלכוהול ישמחו בוודאי לאטרקציה האלכוהולית הארד קור - מזקקת הוויסקי הראשונה בארץ. המזקקה ומרכז המבקרים מזמינים להכיר את תעשיית הוויסקי במסגרת סיורים הסוקרים את ההיסטוריה של המשקה ומאפשרים הצצה אל מאחורי הקלעים של הייצור בטכנולוגיות חדשניות. המבקרים עוברים בין תחנות הפקת הוויסקי החל ממעבדת המים המשוכללת דרך חדר החביות האפלולי ועד לחדר שבו נערכת טעימה מודרכת בכוסות מקצועיות.

מזקקת מילק אנד האני ביפו. יפעת זוהר, מערכת וואלה! NEWS
הכל על ההיסטוריה של הוויסקי. מזקקת מילק אנד האני ביפו/מערכת וואלה! NEWS, יפעת זוהר

ראשון לציון

מעגן הסירות
האגם של עיר היין היה שנים בלתי מנוצל עד שהקימו על גדותיו את קומפלקס "יס פלאנט" ולצדו שדרת מסעדות וברים. בשנה שעברה הצטרף לאגם האמפי-פארק, שמארח מופעים בינלאומיים. אליו נוספו לאחרונה מתחם האירועים המפואר LAGO וכן טיילת וגשר צף מעל המים, שהנגיש את האגם למטיילים. חדש מהטנא הוא פרויקט מעגן הסירות על הגדה המערבית - מזח עם 40 סירות שיט ללא מנוע, פרגולות צל, שבילי דק ומסלול אופניים. לצד המעגן הולכת ונשלמת בנייתו של מתקן רחיפה ראשון מסוגו בארץ.

Iclimb
קומפלקס טיפוס חווייתי, מקורה וממוזג המשתרע 1,250 מ"ר ובמרכזו ה-Funtopia - מתקן מרתק לילדים בגובה 15 מטרים. במתחם הושקעו 8 מילון שקלים הכוללים מגלשה אנכית, מתקן קפיצת פחד, טיפוס בולדרינג, טיפוס על 'הגבעול' מהסיפור ג'ק והאפונים, טיפוס על מגדל 'בוער' בניסיון לכבות שריפה, חדר מנוחה וקפיטריה.

הגשר הצף אגם ראשון לציון. עידן גרוס, מערכת וואלה! NEWS
הטיילת והגשר הצף מעל המים בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, עידן גרוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קומפלקס טיפוס חווייתי. ה-Iclimb בראשון לציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירושלים

שביל התגליות, הגן הבוטני
אטרקציה חדשה לילדים שמזמינה אותם לחוויית ילדות לימודית שמתרחשת באמצעות מתקני משחק ופעילות באזורי המים, האדמה, הצמרות והשורשים והקשר ביניהם. כחלק מהשביל הותקן פסל ייחודי באורך 500 מטר, שיצר האמן הבלגי וויל בקרס. הפסל, שנקרא "השורשים שלנו", בנוי מאלפי ענפי אקליפטוס כמיצג של עץ ענק שנפל, והילדים מוזמנים להיכנס אליו ולשחק בו.

אני ירושלים, מתחם ממילא
עוד אטרקציה שנפתחה השבוע מול החומות היא 'קפסולת זמן חדש' - מופע מולטימדיה אמנותי של צלילים וריחות של העיר אז והיום. המיצג מציג עולם של תרבות, מחול, מדיה, תפילה, קדושה ורגש תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים בהם במות נעות, מסכי לד היקפיים שזזים, מערכות שמע ותאורה מתקדמות וכן ריחות ומשבי רוח המשלימים החוויה.

מוזיאון המוזיקה, כיכר המוזיקה
המוזיאון החדש לוקח את המבקרים למסע רב-חושי בין התרבויות השונות שעיצבו את ההיסטוריה של השירה והמוזיקה העברית. בכניסה מקבלים טאבלט עם המדריך "סבא לוי" שמובילה בין שבעה חללים המעוצבים בסגנון האופייני לתרבות ולתקופה ההיסטורית שאותה הם מייצגים, כולל כלי נגינה, כתבי יד עתיקים ומשחקים אינטראקטיביים. גולת הכותרת של המוזיאון הם משקפי מציאות עכשווית המדמים סיור בתוך 'בית המקדש' המלווה במוזיקה וסרטי תלת מימד.

מוזיאון המוזיקה בירושלים. ליאור לינר, מערכת וואלה! NEWS
מסע להיסטוריה של השירה והמוזיקה העברית. מוזיאון המוזיקה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, ליאור לינר
שביל התגליות הגן הבוטני בירושלים. ארכיון קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
חוויית ילדות לימודית. שביל התגליות בגן הבוטני בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, ארכיון קק"ל

דרום

זוהר בדשא, עין הבשור
ומה תנובת הנגב לסל החג? הרבה אופטימיות ותקווה לשקט לטובת פריחת התיירות, ובכלל. במתחם זוהר בדשא בעין הבשור השיקו שתי בקתות עץ רומנטיות עם גינה וערסל ויורט - אוהל מונגולי שהפך ליחידת אירוח ייחודית שמאובזרת לעילא. חגי הנגר יודע לייצר רהיטים, חברים וקפה ולכבודם הסב את הנגרייה שלו, במושב דקל, לבית קפה המשקיף אל חממות המושב. לטובת הילדים הכשיר חצר משחקים ושעשועים לטוב ההורים מוגשות מנות חלביות וטבעוניות, וגם קפה.

טיילת ים המלח
שמחה, ששון ומלח. אחרי שנים בהן ים המלח התאדה לנו מול העיניים, הבולענים סכנו את החיים באזור, את הרוחצים ואת המטיילים, וכן את התיירות שלא התניעה לשום מקום, הוחלט בראשית השנה להוציא לפועל את פרויקט שיקום הים והחופים ובמציאת פתרון לבולענים. התוכנית מדברת גם על פיתוח מתחם תיירות חדש, שאמור להביא גאולה למקום הכי נמוך בעולם עם בניית 16-14 מלונות חדשים בעשור הקרוב. בנוסף, נפתח חוף נפרד לדתיים והשיקו טיילת חדשה, יפה ומונגשת באורך 5 ק"מ, המחברת את רצועת החוף הדרומית שבין
עין בוקק לנווה זוהר.

עינות בר, גבעות בר
עוד מיזם תיירותי חדש הוא עינות בר - מתחם אירוח מדברי ומרכז טיפולי מים שנפתח על הגבעות. אחד מהצימרים ממוקם בקצה הגבעה ומשקיף לשיפולי המדבר ולאגמון שמתמלא בחורף והופך לסוואנה מדברית, ובצמוד אליו חצר יפה ובריכת שכשוך. את השאנטי המדברי משלימים בריכת טיפולי המים (שפתוחה לכולם) עם סדנאות וטיפולי וואטסו בשילוב מוזיקה תת מימית.

פארק יטבתה, קיבוץ יטבתה
קיבוץ השוקו פתח בפסח פארק שעשועים מרתק לטובת הילדים, וההורים שמחפשים אתנחתא מהנסיעה הארוכה על כביש הערבה. בהשקעה של 10 מילון שקלים התקינו מזרקות מים לשכשוך מרענן, מתקני סימולציה של חליבה, משחקי אנרגיה מתחדשת, הדמיה של נסיעה מסעירה בג'יפ, באופנוע ובטיסה בערבות המדבר, נדנדת פרפר הרפתקנית, מסלול טרקטורונים לקטנים, תיאטרון פתוח ומדשאה מוצלת.

פארק יטבתה. ארן דולב, מערכת וואלה! NEWS
מזרקות מים לשכשוך מרענן. פארק יטבתה/מערכת וואלה! NEWS, ארן דולב
וואטסו עינות בר. באדיבות עינות בר, באדיבות המצולמים
מרכז טיפולי מים חדש שנפתח בגבעות בר. עינות בר/באדיבות המצולמים, באדיבות עינות בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully