וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד: צפרים ישראלים זכו במקום השני בתחרות הצפרות הגדולה בעולם

19.5.2016 / 0:02

שני צפרים ישראלים, דן אלון ויהונתן מירב, הגיעו למקום השני בתחרות הצפרות היוקרתית בעולם, לאחר שזיהו 163 ציפורים ב-24 שעות - מין אחד פחות מהזוכים במקום הראשון. באולפן וואלה!NEWS, הם סיפרו על החוויה המרגשת והחשיבות לציפורים בישראל

צפרים מישראל זכו במקום השני בתחרות זיהוי ציפורים עולמית/עריכה: ניר חן

תעופו עליהם: כבוד גדול לצפרים של החברה להגנת הטבע, שזכו שלשום (ג') במקום השני והמכובד בתחרות הצפרות הגדולה בעולם. התחרות שבה השתתפו הצפרים נקראת The World Series of Birding והיא מתקיימת אחת לשנה, בקייפ מיי שבניו ג'רזי, זו הפעם ה-33.

הצפרים יהונתן מירב, מנהל תחום התיירות במרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע ודן אלון, מנהל מרכז הצפרות שלה, התארחו באולפן וואלה!NEWS וסיפרו על החוויה המרגשת וחשיבות התחרות.

התחרות היא במתכונת של Big Day, כלומר במשך 24 שעות, מחצות ועד חצות, בשטח נתון, צריכים הצפרים לזהות כמה שיותר מינים של ציפורים. הצפרים דיווחו, כי רוב הקבוצות המשתתפות הן אמריקאיות ומעורבות, כלומר אין קבוצות הומוגניות ממדינות שונות, והשנה לקחו חלק בתחרות 53 קבוצות.

במקום הראשון זכתה קבוצת ZZ, צפרים מקומיים ומדריכים מנוסים, שכבר ניצחו בעבר ב-13 מתוך 15 הפעמים שבהן הם השתתפו. הקבוצה זיהתה 164 מינים, לעומת הצפרים של החברה להגנת הטבע והשותף האמריקאי שלהם, טום ריד מקייפ מיי, שזיהו 163 מינים - הפרש של מין אחד בלבד מהמקום הראשון. מדובר בתוצאה הרביעית בטיבה בכל הזמנים, מאז נוסדה התחרות.

את הקבוצה הישראלית הרכיבו מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, דן אלון, הצפר הבכיר, יהונתן מירב, והשותף האמריקאי שלהם, טום ריד, מקייפ מיי.

צפרים של החברה להגנת הטבע זכו במקום 2 בתחרות יוקרתית בעולם. החברה להגנת הטבע
דן אלון, טום ריד ויהונתן מירב בזמן התחרות הניו ג'רזי/החברה להגנת הטבע
צפרים של החברה להגנת הטבע זכו במקום 2 בתחרות יוקרתית בעולם. החברה להגנת הטבע
זיהו 163 מיני ציפורים ביממה אחת/החברה להגנת הטבע

המטרה: שמירת טבע והציפורים בישראל

יהונתן צפר מאז ילדותו, מעל 30 שנה, והוא ודן צפרים בכירים בישראל. הוא מסתובב הרבה בארה"ב ולומד את התחום. שניהם משתתפים בתחרות הזאת כבר בפעם השלישית.

דן: העניין בצפרות התחיל לפני הרבה מאוד שנים, אני בא ממקום של טבע, ומשפחה שאוהבת טבע. אני עוסק בזה 35 שנים וזה היופי בצפרות, שבניגוד לנושאים אחרים של טבע זה אנשים שהתחילו רובם מילדים קטנים שבאים עם ידע רב.

יהונתן: בארה"ב הנקודה שונה ועכשיו זאת שיא עונת הנדידה ובישראל זה סוף מרץ, תחילת אפריל, מתי שאנחנו עורכים את המירוץ. יש כמה שבועות ספורים עד שהציפורים יחלפו.
אני למשל אקולוג עם תואר והידע שלי בצפרות בא מהשדה, מהשנים שבילתי בשדה ולמדתי לזהות ציפורים.

דן: "אנחנו עוסקים קודם כל בשימור טבע וציפורים, אנחנו לא ספורטאים או אוספי מינים של ציפורים, אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים וציפורים אבל היופי במירוצים האלה שזה מביא תשומת לב ולכן מטרתם של המירוצים זה להביא תשומת לב ציבורית וכספים. בארה"ב זה מגייס מיליונים לשמירת טבע בארה"ב. הרבה מינים של ציפורים נמצאים בסכנת הכחדה וגם בארץ הכספים הולכים לשמירת מינים נכחדים. בישראל פחות צדים וזה טוב. סביבנו כל העולם צדים הרבה מאוד".

יום תחרות נמשך 24 שעות מחצות עד חצות. "כדי לנצח בתחרות צריך אסטרטגיה ומזל, כי אם לא תתכונן כמה ימים קודם בהגעה לאזור בלמידת השטח, במציאת מפות מזג אוויר, עריכת טבלאות אקסלים עם רשימות של ציפורים שנראו במקום בשנים עברו, למידת קולות של ציפורים, הכנת לו"ז מדוקדק שבו יתכננו איפה יהיו ומתי, אין סיכוי להצליח", הם אומרים.

דן ויהונתן משתתפים בתחרות היוקרתית כדי לקדם את נושא שמירת הטבע, וגם להעמיד את ישראל במרכז תיירות הצפרות בעולם. יהונתן העיד שיש 17 מיליון מבקרים מדי שנה שמתעניינים בתיירות צפרות ומסתובבים בעקבותיהן ברחבי העולם. מטה מרכז הצפרות שבו השניים עובדים ממוקם בתל אביב, אך באביב יושבים באילת ובערבה. בסתיו ובחורף נודדים לצפון, בעקבות הציפורים.

  • עוד באותו נושא:
  • ציפורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully