וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח בא, המשפחה יוצאת: הפעילויות שממתינות לכם בפסח הקרוב

18.4.2016 / 9:42

החופשה מהלימודים שזה עתה יצאה לדרך, אווירת החג ומזג האוויר האביבי לא מותירים סימני שאלה - בחג הקרוב מיותר להישאר בבית. עכשיו רק נותר לקבוע לאן ומתי. קבלו טעימה מהאטרקציות והפעילויות שממתינות לכם מצפון ועד דרום

טיול משפחתי. ShutterStock
כרל מה שנותר זה רק לארוז/ShutterStock

ליל הסדר אמנם נראה רק באופק אבל עבור הילדים, חג הפסח נמצא מעבר לפינה. החופשה הארוכה מבתי הספר, ימי חול המועד שמשכיחים אצל רוב הישראלים את השגרה, שלל ההצעות לבילוי והאטרקציות שממתינות לכל מי שנשאר לחגוג בארץ, לא מותירים אפשרות להישאר בבית.

כל מה שצריך זה רק לפתוח את היומן בסמארטפון ולהתחיל לתכנן לאן, מתי וכמה. הלכתם לאיבוד? מזל שאנחנו כאן כדי להכניס קצת סדר לעניינים. קבלו את רשימת האטרקציות הכי מהנות שתוכלו למצוא במהלך החג מהצפון ועד הדרום.

צפון הארץ

להוציא את המיץ: מפעל המיצים הטבעיים פריניב שנמצא במרגלות הגלבוע, פותח את שעריו לסיורים לכל המשפחה, במטרה לאפשר לקהל המבקרים לראות כיצד הופכים פירות ארצנו למיצים כשרים לפסח. במהלך הסיור יוכלו המבקרים לראות כיצד סוחטות מסחטות הענק את המיצים הכשרים לפסח, אולמות הקירור הגדולים שמגיעים למינוס 18 מעלות ומעבדת המחקר והפיתוח. במסגרת הפעילות, משפחה שתמצא את האפיקומן תזכה בארגז עם 15 בקבוקים במגוון טעמים לשולחן החג.
מתי: במהלך חול המועד
כמה: 10 שקלים למבוגר וחינם לילדים מתחת לגיל 7.
למידע והזמנות: 04-6499262

יין צפוני: יקב הבוטיק "בזלת הגולן", מזמין בחוה"מ פסח נופשים, מטיילים ואוהבי יין, לביקור במרכז המבקרים ולחוויה המשלבת בין סיפור האהבה למתנת הטבע הייחודית לבין אנשי היקב, אל מול נוף הכנרת. הביקור ביקב כולל צפייה בסרטון, הסבר על היקב, היינות, טעימות יין ממבחר יינות היקב, תהליך ייצור היין ועוד. בחנות היקב ניתן לרכוש מיינות היקב ושאר תוצרת הגולן.
מתי: חול המועד פסח בין השעות 09:00-17:00. ביקור מודרך יתקיים בכל שעה, בתאום מראש בלבד.
כמה: 25 שקלים לאדם כולל סיור וטעימת יין.
למידע והזמנות: 04-6965010 או באתר היקב

שמן גלילי - משק משפחת ג'השאן במושב כלנית, דור שלישי ליצרני שמן זית גלילי, תארח אורחים במרכז המבקרים ותחשוף בפניהם את השיטות המסורתיות של ייצור שמן הזית, אפיית פיתות גליליות כשרות לפסח בטאבון המיוחד ותציע טעימת פיתות בלבנה ובזעתר בקינוח קפה ערבי גלילי כמו כן, הבאים למרכז המבקרים יזכו למתנות טעימות ומחירים מיוחדים לכל המוצרים מתוצרת המשק.
מתי: במהלך חול המועד מ-10.00 בבוקר עד ל-18.00 בערב.
כמה: ללא תשלום
למידע והזמנות: 050-7881488

אליס בארץ הפלאות: בגן האוסטרלי שבניר דוד ממתינה ארץ הפלאות של אליס בתוך מבוך השיחים הגדול והגבוה בארץ, עם שלל פעילויות היישר מהסיפור הבלתי נשכח של לואיס קרול, "אליס בארץ הפלאות". המבקרים יפגשו את הארנב הממהר אשר יוליך אותם לעבר מסיבת התה, שם הכובען המטורף חוגג ללא הפסקה עם הילדים בלוויית תה מיץ פטל וממתקים. החיפוש אחר אליס יוביל למפגשים עם המון דמויות ומשימות מצחיקות שיעבירו כמה שעות של כיף לילדים וגם להורים.
מתי: בחול המועד ימים ב' ג' ד' 25-26-27 לאפריל בין השעות: 09:00-17:00.
כמה: 46 שקלים לכרטיס למבוגר וילד מגיל שנתיים.
למידע והזמנות

גן גורו. רותם אברהם, מערכת וואלה! NEWS
ארץ האגדות בניר דוד. אליסה בארץ הפלאות/מערכת וואלה! NEWS, רותם אברהם

בעקבות רכבת העמק, טיול אוטובוס בעקבות תוואי הרכבת בעמק יזרעאל – טיול משפחתי שייצא מתחנת רכבת השמונה בחיפה לביקור במוזיאון הרכבת כדי להכיר את התוואי של רכבת העמק מראשית המאה העשרים. משם לנחל קישון ולנחל חרוד כדי לשמוע על המבצע האדיר של האימפריה העות'מאנית בסוף ימיה בארץ ישראל, בניסיון לחבר את המחוז המרוחק בקצה האימפריה אל המסילה החיג'אזית. במקביל – תתבצע הכרה של התכניות החדשות של המאה העשרים ואחת והצצה אל התקדמות העבודות בעפולה. משך הטיול כעשר שעות, מספר המשתתפים מוגבל.
מתי: חוה"מ פסח, יום שלישי, י"ח בניסן, 26 באפריל, בשעה 08:00
כמה: 50 שקלים למשתתף
למידע והזמנות: מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער", 1-800-350-550.

הפסיפס של המדינה: מפעל אילון מוזאיקה שנמצא בקיבוץ אילון פותח את חדרי ייצור הפסיפסים לסיורים לקהל הרחב ומציג את תהליך העבודה של יצירות פסיפס אומנותיות שנעשו בעבודת יד ובין השאר, מעטרות את משכן נשיאי ישראל, נציגויות דיפלומטיות ברחבי העולם, כנסת-ישראל, בתי-כנסת, בתים ועסקים פרטיים ועוד. בסיור, יפגשו המבקרים את עובדי המפעל, החל מאנשי ניסור ושבירת האבנים בעבודה ידנית מדויקת, עד להפיכתן לעשרות אלפי אבני פסיפס, דרך מפגש עם האומניות המדביקות אבן אחר אבן לכדי עבודת פסיפס מרהיבה. הפסיפס האמנותי באיילון מוזאיקה נוצר תוך כדי שימור טכניקות עתיקות שנלמדו מיצירת רפליקות של הפסיפסים היפים ביותר שנמצאו בחפירות בארץ.
מתי: במהלך חול המועד ראשון עד חמישי בין השעות 08:30 עד 15:00 ובימי שישי בין 08:00 ל- 12:30 בתאום מראש.
כמה: 20 שקלים למשתתף. המפעל אף מציע סדנאות יצירה בפסיפס בהחל מ-250 שקלים למשתתף.
למידע והזמנות: 04-9858125 או באתר

קיבוץ אילון - מוזיאיקה. יח"צ, ספק 500
הפסיפס של המדינה במפעל אילון מוזאיקה/ספק 500, יח"צ

מרכז

פסח ירוק במרכז תיאטרון בובות חולון - פסטיבל "עיצוב ירוק" מציע הפנינג לכל המשפחה של הצגות וסדנאות יצירה, המבוססות על שימוש חוזר והענקת חיים חדשים ומלאי דמיון לחפצים ולחומרים שאנחנו עושים בהם שימוש יומי. בנוסף, יתקיימו סיורים תיאטרליים במוזאון לאמנות תיאטרון הבובות ויועלו ההצגות 'המורה ציפורה' (תיאטרון הקרון), 'שלומק'ה וצמח הפלא' (תיאטרון בובו-במבוק) 'היה היה פעם' (תיאטרון ג'ירפה) ועוד. בסדנאות היצירה יוכלו הילדים ליצור בובות ודמויות ממכלי חלב, דלעת ושקיות ניילון.
מתי: חול המועד פסח 24-27 באפריל
כמה: 100-50 שקלים לאדם כולל כניסה למוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות
למידע והזמנות: 03-6516848 ובאתר

פסטיבל "אביב אטרון" בפארק מיני ישראל - מיטב ההצגות מבית תאטרון אורנה פורת, סדנאות תיאטרון רחוב, איפור תיאטרלי, תיאטרון אינטראקטיבי, יצירת מסכות במה, כתב חידה חוויתי נושא פרסים והפתעות נוספות ממתינות בפארק המיניאטורות בלטרון.
מתי: חול המועד פסח בין 24-30 באפריל.
כמה: 35-69 שקלים לכרטיס למבקר מעל גיל שנתיים.
למידע והזמנות: 1-700-507-507 או באתר.

ליטוף והאכלת עזים וסדנאות גבינה לילדים - פעילות חווייתית שמאפשרת להיות חקלאים ליום אחד ללטף, להאכיל ולהכיר את העזים מקרוב. בנוסף יתקיימו סיורים בדיר וסדנאות הדגמה להכנת גבינה. במקום פועלת מעדנייה בה אפשר לשבת ולנשנש או לעשות ארוחת פיקניק בשדות הירוקים. במהלך החג יופעל במקום גם דוכן של חומוס ביתי וטרי.
מתי: במהלך חול המועד א-ה 08:00-18:00 וביום שישי 08:00-16:00 בתיאום מראש.
כמה: 36 שקלים לאדם מעל גיל 3.
לפרטים והזמנות: עזה פזיזה שמושב טל שחר - 08-6102876, 052-2589900 (אלון).

יהלומים לפסח - מוזיאון היהלומים ע"ש הארי אופנהיימר השוכן בלב מתחם היהלומים הישראלי ברמת גן, מציע פעילות אטרקטיבית ומיוחדת לכל המשפחה, הכוללת סיור מרתק במוזיאון, פעילות יצירתית לילדים, תצוגת אבני חן מרהיבה ועוד. הפעילות תתמקד בתערוכה "כוח מגן" - חרפושיות מצריות העשויות מאבני חן, מאוספי מוזיאון ישראל ירושלים, המוצגת בימים אלו במוזיאון היהלומים ברמת גן. במהלך הפעילות תתקיים סדנת יצירה ברוח החג והתערוכה ובה כל ילד יכין לעצמו חרפושית ויגלה כיצד רושמים את שמו בכתב הירוגליפי קדום. בנוסף, יוכלו המשתתפים בפעילות לסייר בגלריית המינרלים ואבני החן המרהיבה במוזיאון, להתחקות אחר המסע שעובר היהלום ממעבה האדמה עד לשיבוצו בתכשיטים ואביזרי חן. כמו כן יוכלו ליהנות מסרט המאפשר הצצה נדירה אל אולם המסחר בבורסת היהלומים.
מתי: בחוה"מ פסח – ימים א' ב' ג' ד' –24-27 באפריל, בין השעות 10:00-14:00.
כמה: כרטיס לילד ב-12 שקלים ולמבוגר 24 שקלים.
למידע והזמנות: 03-5760219

חרפושיות במוזיאון היהלומים. מוזיאון ישראל - ולדימיר נייחין, ספק 500
חרפושיות במוזיאון היהלומים/ספק 500, מוזיאון ישראל - ולדימיר נייחין

ללחוש לאריות בגן החיות התנ"כי - חשיפה לעולם המופלא של בעלי החיים בגן החיות התנ"כי בירושלים ושל האנשים שאחראים על הטיפול בהם. במהלך החג יוכלו המבקרים להשתתף במפגשים מרתקים עם מטפלי גן החיות, ולשמוע את הסיפורים על כל מה שקורה מאחורי הקלעים בגן. במפגשים המכונים "לוחשים לאריות" לומדים איך עושים פדיקור לפילים, איך מאכילים את האריות, איך עוזרים לג'ירפה בצרה ואיך מלמדים את השימפנזים לקבל זריקה. הסדנאות מתאימות לכל המשפחה (מגיל 3 ומעלה).
מתי: 13-21 באפריל בשעה 14:30 באודיטוריום שבמפלס הכניסה.
כמה: ילד (גיל 3-18) 42 שקלים, מבוגר 55 שקלים.
לפרטים והזמנות

דרום הארץ

בונים את הנגב מבוץ - בצריף בן-גוריון, שבקיבוץ שדה בוקר, מגשימים את חזונו של דוד בן-גוריון ומזמינים להגיע אל האתר במהלך חג הפסח ולהקים את הנגב מבוץ על גבי מפת ענק שתונח במתחם. בתים, כבישים, מפעלים, סירות במפרץ אילת ושלל מבנים עשויים בוץ כמיטב דמיונם של המבקרים, יטפסו מעלה מעלה בימי חול המועד, עד שתושלם הקמתו של הנגב כולו. במהלך הביקור יחשפו המבקרים לסיפורים מימי ראשית הנגב – איך הוא החל ולאן התפתח ועד כמה חזה דוד בן גוריון את העתיד. בנוסף, ביום שלישי, ה-26.4, בשעה 15:00 תתקיים ללא תשלום ההופעה של טוביה צפיר: "סבא טוביה – סיפורה של מדינה".
מתי: במהלך חול המועד, ראשון עד רביעי 8:30-17:00, שישי וערבי חג 8:30-14:00, שבת וחג 10:00-16:00.
כמה: בימים ראשון-שני, 24-25.4.16 - 15 שקלים לילד (עד גיל 18) ו-20 שקלים למבוגר לאדם. הפעילויות כלולות במחיר הכניסה.
למידע והזמנות

צריף בן גוריון. חנן אפשטיין, ספק 500
עולם שלם מבוץ. פסח בצריף בן גוריון/ספק 500, חנן אפשטיין

מחנה אוהלים לילי במרכז קק"ל ביער פלוגות – טיול הרפתקאות בלתי נשכח ביער פלוגות שבנגב הצפוני, במסגרתו יתקיים טיול רגלי ביער להב, ממרכז ג'ו אלון לחורבת רימון, לינות לילה משפחתי בשטח ופעילויות בוקר אל שבילי יער המלאכים שחריה, בעקבות סיפורי ההתיישבות בקו הגבול בראשית המדינה.
מתי: חוה"מ פסח, מיום שני אחה"צ עד יום שלישי בשעות הבוקר, י"ז-י"ח בניסן, 25 – 26 באפריל.
כמה: 180 שקלים למשפחה (לכל החבילה) כולל הדרכה, אבטחה, הפעלות וארוחת בוקר.
למידע והזמנות: מספר המשתתפים מוגבל וההשתתפות מותנית בהרשמה מראש 1-800-350-550.

חג הגז - חוות האלפקות שבמצפה רמון תציין גם השנה את חג הגז במהלכו ייגזז צמר האלפקות מול עיני הקהל ובהשתתפותו. פעלויות לילדים ייערכו במפעל צמר הבוטיק של החווה והדרכה על "דרך הצמר - מהאלפקה ועד לסוודר": מהגזיזה ועד לחוט, כולל פעילויות יצירה בצמר לילדים. בנוסף, יתקיימו טיולי סוסים ורכיבה על לאמות במכתש רמון.
מתי: 24-29 באפריל בין 9:00-18:30.
כמה: מ-25 שקלים לאדם
למידע והזמנות: 08-6588047 או באתר האינטרנט של החווה

פארק ב"ש. דייגו מיטלברג ושניר יזיבצקי, ספק 500
כוכבי הילדים בפארק ב"ש/ספק 500, דייגו מיטלברג ושניר יזיבצקי

פסטיבל המשפחות בב"ש - בפסח הקרוב, יתקיים כמיטב המסורת, פסטיבל המשפחות הגדול ב"פארק הילדים" שבפארק נחל באר שבע שם יופיעו כוכבי הילדים יובל המבולבל, מיכל הקטנה, דוד חיים, סבא טוביה, שי ורועי, קופיקו, ורבים נוספים. כמו כן, באירוע יתקיימו שלל מופעים, דוכנים , מתחמי יצירה, סדנאות הפעלה ואטרקציות נוספות לכל המשפחה. לרשות המבקרים מגרשי חניה מוסדרים והסעות למתחם הפארק.
מתי: ביום 25 באפריל בין השעות 10:00-16:00.
כמה: ללא תשלום.
למידע והזמנות

וואלה! NEWS בשיתוף שופרסל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully