וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לך גדול ביפן? היפנים אוסרים על תיירים להפליץ בפומבי

באי הוקאידו הפופולרי שבצפון יפן, הוציאו מדריך התנהגות לתיירים שמבקרים בו, ובין הכללים האוסרים על דיבור בקול רם וקיצור עמידה בתורים, נמצא גם האיסור לתקוע גרעפס ולנפוח בסביבה ציבורית. ואם כבר מישהו צריך לפלוט גזים, שיעשה זאת בצנעה, הם מבקשים

אילוסטרציה. ShutterStock
בארץ השמש הגדולה הימנעו מנפיחה אפילו קטנה/ShutterStock

לא מעט תיירים נוסעים עתה ליפן לצפות בפריחת הדובדבן המסורתית, אבל לאלו שיגיעו לאי הפופולרי הוקאידו (Hokkaido) שבצפון יפן, הוציאו פרנסי התיירות שם מדריך התנהגות לתיירים. בין כללי ההתנהגות שעל המבקרים ליישם נמצא גם האיסור לנפוח בפומבי.

המדריך נועד למיליוני התיירים שמבקרים בכל שנה באי, הנודע באתרי הסקי ובמעיינות החמים שלו. הכלל השני במדריך אוסר על השמעת רעשי גוף לסוגיהם בציבור. "כללי ההתנהגות היפניים מבוססים על הימנעות מגרימת אי-נוחות או רעשים לאחרים", נכתב בקובץ הכללים שהכינו באי, וכך מסבירים זאת היפנים: "לפי אותם כללים, היפנים יימנעו לגמרי מרעשי גוף כמו גרעפסים (גיהוקים) או נפיחות בסביבה פומבית, או יעשו זאת בסביבה חשאית ככל הניתן. כמובן שפעילויות אלו הן צורך טבעי של חיי האדם, אבל אנא התנהגו בצניעות כשאתם מבקרים ביפן".

כללים נוספים שמופיעים בקובץ ההתנהגות לתיירים, הם האיסור לדבר בקול רם (לידיעת הישראלים 1), לשמור על הסדר תמיד, גם בתורים ארוכים (לידיעת הישראלים 2), לשים לב לרכוש פרטי, להשליך את נייר הטואלט המשומש בפח ולא באסלה, לא לגנוב דברים, לא לדבר בפה מלא, יש לפשוט את כל הבגדים כשאתם נכנסים לאמבט יפני ציבורי ושאר כללים שניתן לקרוא כאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בלי רעשי גוף בציבור. מתוך כללי ההתנהגות לתיירים בהוקיאדו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully