וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיות עם השכנים: ירדן מחרימה ישראלים מאזור פטרה

חוק חדש שחו?קק בפרלמנט הירדני בשבוע שעבר, אוסר על ישראלים לרכוש קרקעות באזור התיירותי החשוב ביותר בירדן, וזאת עקב גידול ברכישת נדל"ן בפטרה. כמה פוליטיקאים ירדנים רוצים להחיל את החוק בכל המדינה

טיול לפטרה בעקבות מאיר הר ציון. זיו ריינשטיין
הישראלים קונים באזור התיירותי נדל"ן. מקדש חזנה בפטרה/זיו ריינשטיין

הפרלמנט הירדני העביר חוק בשבוע שעבר, האוסר על ישראלים לקנות נדל"ן באזור פטרה והסביבה, לאחר פרסומים שבהם דווח על עלייה של רכישת קרקעות בסביבת יעד התיירות הפופולרי ביותר בירדן.

החוק, שהועבר היום שלישי שעבר, אוסר על השכרה או מכירה של קרקע לאזרחים ישראלים בעיר הנבטית העתיקה, וזאת לפי חוק של הרשות לפיתוח התיירות בפטרה, כך לפי ביטאון אסטרגטי של העולם הערבי בשם "Middle East Confidential", הנערך במקביל בוושינגטון, דוחה (קטאר) וריאד (ערב הסעודית). זאת ועוד, לפי הביטאון, ישנן תוכניות ליישם את החוק בכל ירדן.

פטרה, המכונה "הסלע האדום", היא יעד התיירות הפופולרי במדינה ואף נבחרה לאחד משבעת פלאי תבל שנוצרו על-ידי האדם. לא מעט ישראלים עוברים את הגבול בכל שנה ומבקרים בה, אולם לא ידוע עדיין כיצד החוק החדש ישפיע על התיירות בין שתי המדינות. לפי שר התיירות הירדני, יותר מ-100 אלף תיירים ישראלים מבקרים בירדן בכל שנה.

הרשות לפיתוח התיירות בפטרה אמורה, אמנם, לעודד השקעות זרות באזור שמסביב לאתר הארכיאולוגי של פטרה, אבל החוק החדש הופך את האזור ל"ריבונות לאומית" שלפי הירדנים "חשובה יותר מהשקעות זרות".

לפי החוק, ישראל מוכרזת כ"מדינת אויב" וכ"ישות כובשת" וזאת לגבי מדיניותה כלפי הפלסטינים. לפי הביטאון, ישראל לא הגיבה לגבי החוק החדש שאוסר על אזרחיה לרכוש נדל"ן בפטרה, והוא לא אמור ליצור משבר בקשרים הדיפלומטיים שנוצרו בין שתי המדינות בהסכם השלום משנת 1994.

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן
  • פטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully