וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-50 גוונים של ירוק: 6 דברים שאסור להחמיץ בטיול לאירלנד

מירי סוסלנסקי

17.3.2016 / 17:00

חגיגות "סנט פטריק דיי" ("יום פטריק הקדוש") נחגגות בכל העולם ב-17 במרץ לציון מותו של הפטרון של אירלנד. הזדמנות מצוינת להכיר 6 חוויות של נופים משגעים, מסלולי הליכה, סיפורים היסטוריים, חיי לילה רוויי אלכוהול ואנשים מלאי שמחה באי שכולו ירוק

נוף באירלנד בו מצלמים את משחקי הכס. מירי סוסלנסקי, מערכת וואלה! NEWS
תתכוננו לירוק. הרבה ירוק. גשר החבלים בקאריק א-ריד/מערכת וואלה! NEWS, מירי סוסלנסקי

היום, כמדי שנה ב-17 במרץ, נחגג יום פטריק הקדוש (Saint Patrick's Day) לזכרו של הקדוש המגן של אירלנד - הקדוש הנוצרי פטריק, וזו הזדמנות מצוינת לשים זכוכית מגדלת על האי היפהפה הזה.

לטייל באירלנד זה שילוב אופטימלי בין נופים משגעים, מסלולי הליכה מגוונים, סיפורים היסטוריים ופוליטיים רלוונטיים מתמיד, חיי לילה תוססים ורוויי אלכוהול ואנשים נחמדים ומלאי שמחה. לא סתם אירלנד הופכת ליעד תיירותי טרנדי בעולם וגם בקרב הדור הצעיר. הנה שישה דברים שאסור לכם להחמיץ בטיול למדינה הירוקה.

לא על הפאב לבדו

הפאבים באירלנד הם הרבה מעבר לבירה ומוזיקה, וגם אם אינכם בליינים כבדים, לא מספיק להיכנס רק לפאב אחד בערב. כל פאב שונה מהשני - בין אם זה בסגנון המוזיקה שמתנגן (לרוב יש בהם הופעות חיות), הבירות השונות שמוגשות ובין אם זה בעיצוב של המקום, שמלא לרוב בפוסטרים ואביזרים מתקופות שונות ולעיתים אף פיסות היסטוריה ותרבות שמסתתרות במקום. נוסף על כך, אין כמו להכיר את הקהל המקומי, הצעיר והמבוגר כאחד, על כוס בירה ומצב רוח נפלא.

כך בקילקני תמצאו את ה-Kyteler's Inn משנת 1324, שנטען שנוכחת בו רוח הרפאים של בעלת המקום שהואשמה בכישוף ובתוכו תמצאו שולחן עץ עתיק שגילו מאות שנים ופריטים מיוחדים נוספים.

בבלפסט תוכלו לשתות בירה ב-The Crown - מהבארים הישנים בעיר שנפתח בתקופה הויקטוריאנית ונמצא בבעלות הקרן הלאומית. בכניסה אל הבר תדרכו על שטיח עם סמל המלוכה הבריטי. לצידו של הבר ישנו בר נוסף בשםRobinsons, שבו תמצאו חדר הופעות אחורי מסתורי, המעוצב כולו בפריטי וינטאג' ובברמן שגילו כגיל המקום שמנהל את הכל ביד רמה.

אירלנד. מירי סוסלנסקי, מערכת וואלה! NEWS
לא מספיק להיכנס רק לפאב אחד בערב. פאב אירי/מערכת וואלה! NEWS, מירי סוסלנסקי

לשמוע את ה"סיפור האמיתי" משני צידי הסכסוך

במשך עשרות שנים, מסוף שנות ה-60 ועד אמצע שנות ה-90, התחולל בצפון אירלנד סכסוך עקוב מדם ונקם, בין הרוב הפרוטסטנטי שחפץ בשימור ההגמוניה שלו והאיחוד עם בריטניה, לבין המיעוט הקתולי שדרש שוויון זכויות וחלקו אף קרא להצטרפות לרפובליקת אירלנד. סכסוך זה הסתיים עם החתימה על הסכם "יום שישי הטוב" (ידוע גם כ"הסכם בלפסט"), שנחתם ב-10 באפריל 1998 ומאז החל תהליך ארוך וממושך של התקרבות ובניית אמון ושיתוף בין הפלגים השונים.

בסיור מרתק המתקיים בבלפסט, מספרים נציגים משני צידי המתרס - לוחם IRA שביצע פעולות אלימות וישב בכלא, וקצין בריטי שהיה קורבן לשני ניסיונות התנקשות וגם ביצע פעולות אלימות - את הצד שלהם למה שקרה באותה התקופה, לפעולות שעשו זה כנגד זה ולדרך הארוכה שהם עוברים למען השלום כיום. לאורך הסיור נחשפים גם לאמנות הגרפיטי המאתרת אזורים רבים בבלפסט, ושמתייחסת גם לדברים שקורים בישראל ובשאר העולם, ומסיימים ב"קיר השלום" - אותה חומה שהפרידה בעבר בין הקהילות והיוותה נקודת פירצה למעשי אלימות רבים.

לאחר שעתיים מרתקות, של סיפוריהם האנושיים והקשים, יוצאים עם תקווה קלה שגם אחרי שנים של שנאה עזה, טרור, מעשי אלימות, פחד ויריבות ניתן ללמוד לגשר על הפערים וליצור עתיד משותף, מתוך הבנה שזהו תהליך ארוך וקשה - אך אפשרי.

אירלנד. מירי סוסלנסקי, מערכת וואלה! NEWS
לשבור את החומות. גרפיטי במסגרת הסיור הפוליטי באירלנד/מערכת וואלה! NEWS, מירי סוסלנסקי

המקום עם הנוף היפה ביותר בדבלין

כדי לראות את הנוף הפנורמי היפה ביותר בדבלין לא צריך לעלות על איזה מגדל או בניין בניין משרדים, אלא פשוט ללכת למרכז המבקרים של גינס. בירה גינס.

במרכז הלב הסואן של דבלין יושב לו מרכז המבקרים, שנבחר לאחד מבין מרכזי המבקרים היפים והמעניינים ביותר בעולם, ובצדק, ובו שבע קומות שסובבות סביב נושא אחד - הבירה. היסטוריה משפחתית, אופן ייצור, פרסומות מן העבר, אזור הדרכה כיצד למזוג את הבירה כמו שצריך, אזור טעימות וגולת הכותרת בקומה השביעית - באר עם נוף פנורמי על כל דבלין, כולל הסבר על הנוף הנשקף על גבי קירות הזכוכית. אין כמו ללגום גינס אל מול נוף פנורמי שכזה.

אירלנד. מירי סוסלנסקי, מערכת וואלה! NEWS
שבע קומות שסובבות סביב בירה. מרכז המבקרים של גינס בדבלין/מערכת וואלה! NEWS, מירי סוסלנסקי

להיסחף אל משחקי הכס

אירלנד, על נופיה השונים, ובמיוחד אזור צפון אירלנד, מהווה מזה שנים אתר צילום של סרטים וסדרות, בין השאר של הסדרה הפופולרית "משחקי הכס" (Game of Thrones), שגם בחרה בבלפלסט כמקום שבו מצולם גמר ההפקה של הסדרה.

אתרי טבע רבים ברחבי האי ובעיקר בצפונו, היוו אתרי צילום עבור הסדרה, ומרגש לראות את המקומות היפהפיים האלה גם במציאות. גשר החבלים של Carrick a Rede שבו צולמו מספר סצנות, Tollymore Forest Park או בשמו בסדרה - Haunted Forest, או אחת מהדרכים היפות ה-Dark Hedges, שבסדרה מופיעה כ-Kingsroad, הם רק חלק מהדוגמאות המיוחדות, ומיד מבינים מדוע הן נבחרו כאתר צילום.

אירלנד. מירי סוסלנסקי, מערכת וואלה! NEWS
כמו להיות ב"משחקי הכס". אחת מהדרכים היפות ה-Dark Hedges/מערכת וואלה! NEWS, מירי סוסלנסקי

לתור את האי ברגל

אירלנד היא גן עדן לכל אוהבי הליכות, החל מטיולים של מספר שעות ועד טרקים ארוכים של מספר ימים. קל מאד למצוא מידע על מסלולי הליכה בכל אזור - בין אם מדובר בשמורות טבע מסודרות דוגמת Connemara, או Wicklow ובין אם מדובר במסלולים שאינם מוסדרים ועוברים דרך חוות או כפרים.

חשוב לשים לב, שאפילו באתרי תצפית, דוגמת סוללת הענקים או צוקי מוהר, ישנם מסלולים מוסדרים שמאפשרים למטיילים לעשות טיול ארוך יותר ולהניע את השרירים מהנסיעות הארוכות. באתר Irishtrails מופיעים 854 מסלולי הליכה שונים ברחבי אירלנד, כולל מידע נרחב על המסלול, זמן הליכה, רמת הקושי ואף איכות המסלול - רק צריך שמזג האוויר יאיר לכם פנים, לקחת תרמיל ומקל ולצאת לדרך.

מסלול ההליכה Diamond Hill בתוך שמורת הטבע קונמרה מומלץ מאד, ואורכו כ-3.5 שעות של הליכה במסלול מסודר של 7 ק"מ. הטיול עובר בתצפית נהדרת על כל האזור - בהחלט מראה שלא היה ניתן לראות בצורה אחרת.

אירלנד. מירי סוסלנסקי, מערכת וואלה! NEWS
ה-Connemara - שביל טיול במערב אירלנד/מערכת וואלה! NEWS, מירי סוסלנסקי

כבשים מכל עבר

נכון לסוף שנת 2014, הוערכו שיש 3.58 מיליון כבשים ברפובליקה של אירלנד - פחות או יותר כבש לכל תושב - ובלתי נמנע שבטיולכם תראו כבשים מכל עבר בחוות השונות הפזורות לאורך הדרכים. מומלץ ביותר לתאם מראש עם אחת מהן (ישנן מספר חוות מומלצות באזור טבעת קרי ובמחוז Mayo), ולראות את אופן הגידול והטיפול של הכבשים.

חוויה בלתי שגרתית ומפתיעה היא לראות כיצד כלבי הבורדר קולי מנהיגים את העדרים, על פי הוראותיו השקטות ושריקותיו של בעל החווה. כל כלב שומע להוראות - לאיזה כיוון להניע את הכבשים, האם לעצור או לרוץ - ובתוך שנייה רואים כיצד ההוראה יוצאת לפועל, עד שהכבשים שבות יחדיו אל החווה.

אירלנד היא יעד נהדר לחובבי טבע מרהיב, מוזיקה טובה, אנשים נחמדים ואלכוהול. עכשיו רק נותר רק לבקש שיתמזל מזלכם עם מזג האוויר.

אירלנד. מירי סוסלנסקי, מערכת וואלה! NEWS
באירלנד יש בערך כבש לכל תושב/מערכת וואלה! NEWS, מירי סוסלנסקי

הכותבת מעצבת חוויות ב-Young Traveling - טיולי חוויה וגיבוש לצעירים בארץ ובעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully