וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי להתחיל להזמין? חופשה ביוון השנה הולכת להיות יקרה במיוחד

15.2.2016 / 10:54

החרם הרוסי על טורקיה גרם ל-3 מיליון רוסים לחפש יעד נופש חלופי במרחק טיסה דומה; ההזמנות של הגרמנים לטורקיה ירדו בכ-40% וגם הבריטים מכוונים לאיים המוכרים. ישראלים - כדאי שתזמינו כבר עכשיו אם אתם רוצים לנפוש ביוון יחסית בזול השנה. דעה

מאני, דרום יוון. ShutterStock
האירופים יצביעו ברגליים. האי מאני בדרום יוון/ShutterStock

איי יוון הפכו בשנים האחרונות ליעד מספר אחד של הנופשונים הישראלים בקיץ. לא מדובר רק בנופש של משפחות אלא גם הרבה ועדי עובדים שהחליפו את הנופש באנטליה לנופש בכרתים או ברודוס.

המשבר הכלכלי העמוק ביוון, ביחד עם צניחה של שער החליפין של האירו לעומת השקל, הפכו את מדינת האיים הזו ליעד קרוב, זול ואטרקטיבי ביותר עבר משפחת ישראלי. הקיץ הקרוב המצב הזה ישתנה והחופשה שלכם הולכת להתייקר - מאד, והסיבות לכך לא נעוצות לשם שינוי בנו:

• ממשלת רוסיה הטילה סנקציות על נופש בטורקיה בדגש על אנטליה. מדובר בכשלושה מיליון רוסים שמחפשים יעד נופש חלופי במרחק טיסה דומה.

• התגברות מעשי האיבה בטורקיה, כולל פיגוע בעיר איסטנבול כנגד קבוצת תיירים גרמנים, הביאה לביטולים המוניים ועצירת הזמנות של תיירים גרמנים לטורקיה. בשבוע שעבר פרסמה חברת התיירות הגדולה באירופה - TUI - שההזמנות לטורקיה ירדו בכ-40 אחוזים. רק להבהיר, גרמניה היא ספק התיירות הגדול והחשוב ביותר של טורקיה עם מעל חמישה מיליון תיירים כל שנה.

• גם חברות תיירות בריטיות הודיעו על ירידה משמעותית בביקושים לנופש בטורקיה, בתונסיה, מצרים ובארצות מוסלמיות בכלל.

אז מי המרוויחות הגדולות מהמשבר בתיירות לארצות המוסלמיות? יוון, ספרד, בולגריה, איטליה, קרואטיה, מונטנגרו, קפריסין.

האי קוס יוון. ShutterStock
הבריטים, הגרמנים והרוסים ישטפו אותו, כמו את שאר האיים. קוס ביוון/ShutterStock

תזמינו כבר לחגי תשרי

בשנת 2015 ביקרו ביוון 25 מיליון תיירים. שנת שיא של כל הזמנים. על פי פרסומים של סוכנות הידיעות היוונית "טרונוס" שפורסמו היום (ב'), ענקית התיירות האירופאית TUI מדווחת על גידול של כ-15 אחוזים בהזמנות הגרמנים. גם חברת התיירות השנייה בגודלה באירופה, Thomas Cook, מדווחת על גידול של בין 15-6 אחוזים.

באותו הדיווח עצמו, מציינת סוכנות הידיעות היוונית שהצפי הוא להמשך גידול בהזמנות מגרמניה ומרוסיה, בעיקר מכיוון שהדיווחים ממפעילי התיירות בספרד מצביעים שעונת הקיץ הקרובה תתמלא לגמרי בתוך שבועיים עד שלושה מהיום, מה שידחוף את התיירים שרצו להזמין בספרד ליעדים חלופים.

נכון, אנחנו מדברים על 20-15 אחוזים גידול משוק אחד. נראה לא משמעותי, אך כשבוחנים את המספרים לעומק מגלים שמדובר במאות אלפי נופשים לכל שוק. מדובר על 2.5 מיליון תיירים מגרמניה וקרוב ל-1.5 מיליון רוסים. זאת מבלי שלקחנו בחשבון את הבריטים הנמצאים במקום השני בתיירות לאיי יוון עם כשני מיליון תיירים ותחזית הזמנות של 15 אחוזים יותר מאשר בקיץ 2015.

השורה התחתונה ברורה. איי יוון, ויוון בכלל, יהיו להיט בינלאומי בקיץ הקרוב. גודלו הקטן יחסית של השוק הישראלי והרגישות של הצרכן הישראלי למחיר, ידחפו את התייר הישראלי החוצה מיוון לחפש יעדי נופש חלופיים.

הסוכנים, מצידם, עושים מאמצים להשיק יעדי נופש 'חדשים' לתייר הישראלי. אלקנטה, וולנסיה הם רק חלק מהיעדים שאותם השיקו מפעילי התיירות הישראלים לקיץ הקרוב. אלו מתווספים לים השחור בבולגריה, קפריסין, מלטה, וכן גם לאנטליה שתשווע השנה לכל תייר מזדמן מישראל.

אך אם בכל זאת אתם רוצים לנפוש בכרתים או באיי יוון האחרים במחיר סביר יחסית לעונת קיץ 2015, הצעתי לכם להזמין זמן רב מראש. אל תחכו לרגע האחרון. נסו להזמין נופש לתחילת אפריל (לפני פתיחת העונה), במאי ובתחילת יוני. המחירים והתפוסות במלונות וכפרי הנופש ביולי ובאוגוסט השנה יהיו גבוהים, גבוהים מאוד. תזמינו כבר לחגי תשרי שהשנה יוצאים מאוחר, בתחילת אוקטובר, חודש שבו יש פחות תיירים אירופים ומהווה את סיום העונה באיי יוון.

יוסי פישר הוא מומחה תיירות מבעלי Vision Hospitality & Travel Consulting

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully