וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Sweet Inn: לא בדיוק מלון, גם לא ממש דירה

17.1.2016 / 0:01

מיזם חדש של יהודי צרפתי שעשה עלייה בשם Sweet Inn, הושק לאחרונה בערי אירופה וישראל, כך שתוכלו ללון גם בדירה מעוצבת וגם לקבל שירות חדרים וקונסיירז' שיעמוד לרשותכם במחיר לא יקר. Airbnb, הגרסה המשודרגת

יח"צ - חד פעמי

כבר ספרנו לא אחת את הכוונות, הרצון והניסיון להוזיל את מחירי התיירות בארץ בתחום הטיסות והאירוח. אז בטיסות כבר הצלחנו, ולראייה עוד ועוד חברות לואו-קוסט נוחתות בבן גוריון ובעובדה. גם האירוח המוזל בדירות פרטיות, כדוגמת המיזם Airbnb, נוחל הצלחה גדולה בקרב תיירים מבחוץ ומבית, וכך גם פריחתם של האכסניות וההוסטלים שהם כבר לא רק נחלתם של תלמידים, תרמילאים ותפרנים, להפך.

אל אלה, ואל מלונות הבוטיק הרבים שנפתחים כפטריות שלאחר הגשם, נוסף בימים אלה שחקן חיזוק חדש - Sweet Inn. מדובר במיזם תיירותי שמתברג בין אירוח מלונאי לבין דירות נופש שהוא בעצם שעטנז של שניהם - היתרונות של השירות המלונאי עם הפרטיות של אירוח בדירה, המאפשר לאורחים להרגיש את הלב הפועם של העיר. המיזם, שעושה את צעדיו הראשונים בארץ, הושק לאחרונה בערים מרכזיות באירופה בהן פריז, ברצלונה, בריסל, רומא וליסבון, ובמהלך השנה צפויות להצטרף דירות גם באמסטרדם, וינה וברלין. בארסנל של הרשת הבינלאומית 200 דירות, כשבגזרה המקומית שלנו הם מחזיקים ב-30 דירות בירושלים, 24 בתל אביב ו-7 ביפו.

הרעיון של המיזם הוא להעניק לאורחיהם חוויית אירוח מקומית ואותנטית, המאפשרת להם לחוות את העיר ממש כמו המקומיים - להתארח בדירה נוחה ומעוצבת, לקנות בבוקר באגט וקרואסון במאפיית Au levain du Marais שברובע המארה האופנתי בפריז, לרדת בערב לבירה ונשנושים בבר הטאפאסים La Cova Fumada הממוקם מתחת לדירה בברצלונה ולשוטט בין הדוכנים והברים של שוק הפשפשים, הממוקמים במרחק צעד וחצי מהדירה, למשל.

מאחורי הרעיון של Sweet Inn עומד פול בסנינו, איש עסקים צעיר שעלה מצרפת ומתגורר בירושלים, ובין העסקים של משפחתו נמנית גם מסעדת פושון במתחם שרונה. למרות שאין לו כל רקע וניסיון בעולם התיירות והמלונאות, הוא מביא למיזם הרבה תעוזה, מעוף ונחישות הודות לאהבתו לטיולים, נסיעות ואירוח. "תמיד חלמתי להמציא קונספט מלונאי חדש שיינער במעט את הפורמליות מחוויית הנופש הרגילה", הוא אומר ומוסיף ש"המיזם יאפשר לאורחים לחוות באופן ישיר את העיר שהם מבקרים בה, להתעורר אליה כאילו גרו בה כל חייהם ולגעת במרקם החיים המקומי.

"חוויית האירוח החדשה של הרשת" לדבריו, "מתאימה לדור חדש של תיירים בינלאומיים שרוצים להתפנק אבל לא להישאר בבועה של מלון, תיירים שרוצים חוויה שונה, אופנתית ומודרנית".

לדברי בסנינו, סגנון האירוח האורבני-אופנתי אינו רווח רק בקרב צעירים ולאחרונה ניתן למפות את הצרכנים גם באנשי עסקים שמחפשים אירוח באווירה ביתית וחמימה בעודם מרוחקים מביתם, וכן למשפחות שאירוח בדירה נתפס בעיניהם כיותר נוח, נגיש וזול שעונה על צרכיהם.

סוויט אין Sweet Inn בין Airbnb למלון. Sweet In,
בין אירוח מלונאי לבין דירות נופש. דירה ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים/Sweet In
סוויט אין Sweet Inn בין Airbnb למלון. Sweet In,
סטנדרטים גבוהים ודירות שעוצבו על ידי מעצבים מובילים. דירה ברחוב יונה הנביא בתל אביב/Sweet In

בקבוקי מים ושוקולדים של פושון

אז מה המודל של Sweet Inn? מדובר בדירות לכל דבר, שחלקן בבעלות הרשת וחלקן הושכרו לטווח ארוך. הדירות נבחרו בקפידה והחברה מנהלת אותן תוך הקפדה ושמירה על רמה וסטנדרטים גבוהים, הכוללים פינוקים האופייניים למלון, ומתן שירותים מלונאים (בתוספת תשלום) כדוגמת ניקיון, החזקה, שירות חדרים, ניקיון והחזקה, כביסה ושירותי קונסיירז' שעומד לרשות האורחים מרגע ביצוע ההזמנה ועד לרגע הפרידה ל"שלום ולהתראות".

מבחר הדירות מגוון, ובאמתחת הרשת דירות בגדלים שונים המתאימות ליחיד, לזוג ועד למשפחה גדולה. הן ממוקמות בלוקיישנים עירוניים, מרכזיים - ביפו ובתל אביב הן סמוכות לים, ובירושלים לאתרים תיירותיים חשובים ולמוקדי בילויי פופולריים.

למרות היתרונות הבולטים של השכרת דירת נופש מאנשים פרטיים, בדומה למודל Airbnb, לעיתים הבחירה כושלת בשל אי הנוחות של שהות בבית של מישהו אחר, ההפתעות הבלתי צפויות שמתגלות בו (למשל תמונות שאינן תואמות למציאות, דירה לא נקייה) והאפשרות שהעסקה תבוטל בדקה ה-90 (ולא אחת התיירים שהגיעו לדירה ומצאו שהיא בכלל לא פנויה). אלה ועוד פוגמים בחוויה ולכו תחפשו מישהו שייקח אחריות על החופשה שהרס לכם.

כאן בעצם נכנס לתמונה הרעיון של Sweet Inn כגורם שממנו מזמינים את הדירה, שאחראי שההזמנה תצא לפועל, שהדירה תהיה ערוכה ומזומנה לבוא האורחים ושהיא תואמת לתמונות ולהבטחות. בנוסף, הם יקדמו את פניכם עם בקבוקי מים מינרליים ושוקולדים של פושון ויעמידו לרשותכם איש קשר, שביחד הופכים את האירוח להרבה יותר ידידותי, נוח ונגיש.

הרשת הציבה בכל דירותיה בארץ ובאירופה סטנדרטים מאוד גבוהים - הן עוצבו על ידי מעצבים מובילים תוך הקפדה על מראה אורבני ועיצוב לוקאלי שמנהל דיאלוג עם הסביבה שבה הן ממוקמות. הדירה הסמוכה ליער ואנסן בפריז, לדוגמה, עוצבה בהשראתו; הדירה שבגדה השמאלית של נהר הסן עטופה בקסם אמנותי ופואטי; הדירות ביפו רוצפו באריחים מצוירים ואובזרו בדלתות עץ גדולות האופייניות לבתים הערביים שבשכונה; ובדירה בשדרות נורדאו 'החנו' אופניים ישנים בסלון כהומאז' לרוכבים בשדרה.

לכל דירה צמוד קונסיירז' אישי, שידאג לכל צרכי האורחים החל מהסעות משדה התעופה ואליו דרך השכרת סמרטפון מקומי, קניות במרכול, הזמנת מקומות במסעדות וכרטיס RestoCard ובו הנחות במסעדות נבחרות ובבתי הקפה הסמוכים לדירה. . הבונוס הנוסף לכל הטוב הזה הם המחירים הסבירים, ויש יגידו זולים, ביחס ללא מעט מלונות שמדורגים ברמה מקבילה עד גבוה. המחיר דינמי בהתאם לגודל הדירות ולזמן השהות בהן.

סוויט אין Sweet Inn בין Airbnb למלון. Sweet In,
גם בירת קטלוניה כבר במיזם. דירה ברויאל רמבלה, ברצלונה/Sweet In
סוויט אין Sweet Inn בין Airbnb למלון. Sweet In,
דירות בגדלים שונים המתאימות ליחיד, לזוג ועד למשפחה. דירה בשדרות נורדאו בתל אביב/Sweet In

לובי אחד לכל הדירות

לדירות, מטבע הדברים, אין לובי אך אם בכל זאת רוצים את השירות ואווירת הלובי, הרי שבכל עיר עומד לרשות האורחים לובי פתוח למי שמקדימים לנחות בארץ ודירתם עדיין לא מוכנה, למי שרוצים לתפוס אתנחתא במהלך הטיול ולהתענג על קפה וכיבוד, למי שזקוקים לאינטרנט, שירותים משרדיים ועוד. בארץ הלובי ממוקם בסמוך לשוק הפשפשים וללשכת התיירות העירונית, ואחראית עליו היא ג'ולי זריהן, בחורה צעירה וחיננית שעלתה לפני חמש שנים מפריז. ג'ולי היא ה- Operation Manager והפנים של המיזם בתל אביב-יפו, שתקדם את פניכם בברכה, תענה לכל השאלות ותיתן מפה וטיפים להתמצאות בסביבה.

מה היתרונות שלכם על פני המתחרים כדוגמת המלונות ודירות ה-Airbnb?
בועז בארי, מנהל הפיתוח העסקי של הרשת: "עולם התיירות מאוד שונה היום מבעבר ויותר ויותר תיירים רוצים לחוות את העיר כמו המקומיים - להתארח בדירה נוחה ומעוצבת, לפתוח את הבוקר בקפה השכונתי ולקנות במאפייה המקומית. אנחנו מאפשרים לאורחנו לחוות את החוויה האורבנית-הייחודית בסטנדרטים של מלון יוקרה, אבל במחירים נמוכים בהרבה מאלה של מלון וללא החששות המלווים את האירוח בדירה שכורה. הדירות שאנחנו מציעים נמצאות בחזקתנו, וככאלה הן מנוהלות באופן ישיר על ידי גורם יציב, ללא תיווך. מרגע ההזמנה עומד לרשות האורחים מארח אישי שיענה לכל שאלה וירגיע כל חשש.

"כחברה המחזיקה ומנהלת את הדירות, אנחנו מקפידים על סטנדרט גבוה ואחיד. לדוגמא - אם האורח נהנה מהשהות בדירה שלנו בפריז, הוא יכול להיות בטוח שיקבל את אותה החוויה ואותם סטנדרטים גם בברצלונה ובתל אביב. המחירים המגוונים של הדירות והגדלים השונים שלהן מאפשרים אירוח של אורחים רבים בו זמנית. מעצבי הדירות דאגו לניצול אופטימלי של שטח הדירה ושילוב של מיטות וספות דינמיות. בעוד שבמלון משפחה תצטרך להזמין כמה חדרים ולשלם על כל אורח נוסף, אצלנו היא תוכל להתארח בדירה אחת, בנוחות ובעלות נמוכה ממנו".

האם אתם מציעים משהו ייחודי לאורח הישראלי?
בועז: "כל אורח שלנו הוא ייחודי, ולכן אנחנו דואגים להתאים את חווית האירוח עד כמה שניתן לכל אורח בנפרד. האורחים ייהנו משירותיו הצמודים של מארח אישי שידאג לכל הצרכים והפרטים במהלך חופשתם. היתרון הכי גדול של מארח אישי הוא הטיפים המיוחדים, הידועים רק למקומיים, שיחלוק עם האורחים שיקבלו ממנו את הטוויסט המקומי הנחוץ. בנוסף, מגוון הדירות הרחב, בגדלים, סוגים ומחירים שונים מאפשר לאורחים למצוא את אופי האירוח שמתאים להם מבלי להתפשר על מגע ישיר עם העיר ומרקם החיים בה, ועל הנוחות של מלון".

אתם מתכננים לפתוח דירות במקומות נוספים בארץ?
בועז: "נכון לעכשיו ישראל היא המדינה היחידה שבה אנו פועלים בשתי ערים, ומאפשרים לתיירים לחוות שתי חוויות שונות, אך עם אותו השירות. אנחנו בתהליך חדירה לשווקים נוספים ברחבי העולם ובחודשים הקרובים נתחיל לפעול גם בווינה ואמסטרדם".

seperator

אף אחד לא אוהב מתחרים

ואם לחפש חסרונות ב-Sweet Inn, הרי שזה במחיר, וגם זה באופן יחסי. ביחס לדירות Airbnb, הרי שמדובר במחירים יקרים יותר, כשמחיר ממוצע ללילה לדירה במיזם הוא כ-120אירו ללילה, בעוד שב-Airbnb המחיר עומד על כמאה דולרים. מאידך, ביחס למלון זו עסקה משתלמת, בעיקר כשמדובר במשפחה שנאלצת לקחת סוויטה גדולה או שני חדרים שמייקרים לה מאוד את החופשה.

בשיחה עם תיירים שמתארחים בדירות המיזם, הם ציינו שהשקט הנפשי והביטחון שיש למי לפנות באם משהו מתפספס על הדרך, הידיעה שיש מי ש'ירכך' להם את הנחיתה ויארגן להם את כל מה שהם צריכים לפני, בזמן ואחרי, הופכים את העסקה לנוחה ומשתלמת יותר מבחינתם, גם אם מדובר בתוספת של עוד כמה עשרות דולרים.

ביציאה מהדירה ברחוב יונה הנביא פגשתי את פיליפ רובין מלונדון, אוהד מושבע של דירות נופש ברחבי העולם. בשיחתנו סיפר שבעבר התארח בדירה שהמזגן שלה התקלקל. שלושה ימים רדף אחרי הבעלים עד ששלחו לו טכנאי. "במקרה אחר הגעתי לדירה קטנה ומוזנחת ונאלצתי להתרוצץ ולחפש לנו דירה אחרת ובסוף הלכנו למלון", הוא מספר. לצד התלונות, מיהר לציין בהתרגשות שבאחת הדירות זכה לקבלת פנים חביבה מהשכנים שהיו נכונים לעזור ולעשות להם סיור היכרות בשכונה. משספרתי לו על המיזם החדש נדלק על הרעיון ואמר שהוא מוכן לשלם קצת יותר רק כדי לקבל רשת בטחון.

שורה תחתונה, האם יהיו מי שיכנסו לכוננות ספיגה וירגישו מאוימים מכניסתה של Sweet Inn? התשובה היא כן, אף אחד לא אוהב מתחרים שנושפים לו בעורף. סביר שגם הפעם, בדומה לכניסתה של Airbnb, המלונאים יתרעמו ויגלו והתנגדות לשחקן החדש שנכנס להם למגרש, במיוחד שהוא מגדיל ומספק גם שירותיים מלונאים. המאוימים העיקריים, לדעתנו, הם מלונות הבוטיק הקטנים, שבדומה לדירות הרשת, ממוקמים בלוקיישנים אטרקטיביים ומציעים חדרים מעוצבים ושירות אישי במחיר כפול, כמעט.

  • עוד באותו נושא:
  • מלון
  • Airbnb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully