וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכור ל"אבקה הלבנה": חופשת סקי בקלאב מד "פייסי ולנדרי" בצרפת

רועי לוי

28.12.2015 / 9:42

למרות שהחורף הזה די חם באירופה וכמעט נטול שלג, הצליח רועי לוי לגלוש בקלאב מד "פייסי ולנדרי" בצרפת, בין 425 ק"מ של גן עדן לבן בגובה של 3,250 מטרים. והכי חשוב - כמעט ללא גולשים אחרים. המתכון לחופשת סקי מוצלחת

יח"צ - חד פעמי

קוראים לי רועי ואני מכור ל"אבקה הלבנה". זה התחיל אי שם בתחילת שנות האלפיים, כשחבר הזמין אותי ליום גלישה בחרמון. להיות מכור לסקי זה אומר קודם כל שאתה נוסע לחופשה לפחות פעם בשנה וזה לא משנה מה מצב המינוס שלך בבנק, או שאשתך בחודש התשיעי להריונה - אתה פשוט חייב לנסוע, כי אחרת משהו יהיה חסר לך במשך כל השנה.

בכלל, להיות מכור לסקי זה לנסוע כל שנה לחרמון ולהגיד שזו בהחלט הפעם האחרונה שאתה עושה את זה, להתחבר לכל קבוצות הסקי האפשריות ברשתות חברתיות, לבדוק את מצב השלג ברחבי אירופה בכל יום נתון בחורף ולהמשיך עם זה גם בקיץ עם קרחונים ואתרים בצד השני של העולם.

אז נכון שהשנה מצב השלג לא משהו באירופה, ובאתרי סקי מפזרים שלג מלאכותי בגלל גלי החום האחרונים, אבל זה לא הפריע לי לנסות את מזלי ולהתארח בקלאב מד "פייסי ולנדרי" (Peisey Vallandry) בצרפת, שנחשב למקום שלא מאכזב מבחינת השלג.

בריכה מחוממת קלאב מד פייסי ולנדרי בצרפת. קלאב מד,
יש בקלאב בריכה מחוממת מקורה ובריכה מחוממת בחוץ/קלאב מד

מה הקשר בין בטן-גב לסקי?

אף פעם לא יצא לי לצאת לחופשת סקי במועדון סגור או בקלאב מד. את רוב חופשות הסקי שלי הרכבתי בדרך כלל לבד בגלל אילוצי טיסות, יעדי נסיעה ותאריכים פנויים בלו"ז שלי ושל השותפים של לנסיעות. חופשה ב"קלאב מד" תמיד נתפסה אצלי כמותג של חופשות קיץ בטן-גב, בלי יותר מדי קשר לחופשת סקי, ולכן מאוד עניין אותי לחוות את הקשר בין הרוח "הקלאב-מדית" מהקיץ לבין חופשת סקי. דבר נוסף שעניין אותי היה לדעת האם האקסטרה 800 אירו (בערך) שמשלמים על חבילת סקי שבועית בקלאב, בהשוואה לחבילת סקי רגילה, אכן שווים את ההשקעה.

אז יצאנו לדרך. לאחר נחיתה בשדה התעופה בגרנוביל ונסיעה של שעתיים עם נוף מרהיב, הגענו לקלאב "פייסי ולנדרי", שממוקם בעמק טרנזט במחוז סבויה (Savoie) בצרפת, השוכנת בגובה של 1,600 מטרים מעל פני הים. בהתחלה קצת נלחצתי מזה שכמות השלג באזור לא היתה רבה, אבל הצוות שקיבל את פנינו בחמימות מיהר להרגיע אותנו שבאזורים הגבוהים יותר מצב השלג מצוין.

החדרים במלון מאוד מרווחים ונעימים עם צבעים חמים ועיצוב מודרני, מצוידים בכל מה שרק אפשר לבקש בחופשת סקי והכי חשוב - מרפסת מפנקת שפונה לנוף לבן עוצר נשימה. חבל רק שהאינטרנט האלחוטי במלון לא עובד בעוצמה חזקה מספיק. המועדון מספק לאורחים שלוש ארוחות מצוינות ביום עם מבחר וגיוון עצום של כל סוגי המטבחים שאפשר לחשוב עליהם. בין הארוחות, ישנם מבחר חטיפים וקוקטיילים שמוגשים במשך כל שעות היום בלובי של המלון.

עוד באותו נושא

חופשה לבנה: מורה נבוכים למשפחה המורחבת

לכתבה המלאה
סקי סנובורד קלאב מד פייסי ולנדרי בצרפת. קלאב מד,
נחשב למקום שלא מאכזב מבחינת השלג. קלאב מד "פייסי ולנדרי" בצרפת/קלאב מד

מינגלינג עולמי

המועדון מספק לאורחים שיעורים קבוצתיים יומיים לפי רמות גלישה: מתחילים, בינוניים ומתקדמים. בדיעבד, אני יכול להגיד שזה מה שעשה עבורי את החופשה למיוחדת ומהנה יותר מחופשות סקי קודמות. למעשה, חוץ משבוע אחד שבו למדתי לגלוש, לא לקחתי מעולם שיעורי סקי ולכן לא הצלחתי להתקדם מבחינה טכנית בגלישה שלי. מדריך הסנובורד שלנו, שממנו למדתי לגלוש בטכניקה חדשה, ידע לקחת אותנו תמיד למקומות עם תנאי הגלישה הטובים ביותר, ולאתגר אותנו כל פעם מחדש עם תרגיל או קפיצות שמעולם לא התנסיתי בהם.

דבר נוסף שהיה נחמד מאוד עבורי היה המינגלינג והגלישה המשותפת עם גולשים מאנגליה, צרפת, ברזיל, סינגפור ואיטליה שהיו איתי בקבוצה.

ציוד הסקי של המועדון היה חדש לחלוטין וברמה מאוד גבוהה, וחשוב מכל - הצוות הטכני של חדר הסקי היה מקצועי מאוד, אדיב והתאים את הציוד בהתאם לרמה וסגנון הגלישה שלי. כ- 200 מטרים מחדר הסקי של המועדון נמצאת המעלית שמובילה לסקי-פס מורחב (Paradiski), שכולל ביחד 425 ק"מ של גן עדן לבן בגובה של 1,250 עד 3,250 מטרים ומחבר בין האתרים לז ארק (Les Arcs) ולה פלאן (La Plagne).

במסגרת הסקי-פס יש 37 מסלולים שחורים, 65 מסלולים אדומים, 132 מסלולים כחולים ו-12 מסלולים ירוקים, כך שיש התאמה לכל רמות הגלישה. גולשים ותיקים יודעים שחופשת סקי בתחילת דצמבר יכולה להיות לפעמים בעייתית מבחינת איכות השלג. לשמחתי, כמו שצוות המועדון הבטיח לי, השלג היה מצוין לגלישה. המעליות, הגונדולות, האוף-פיסטים, הגיוון ברמת המסלולים והנוף במרחב הגלישה היו מצוינים, והבונוס הגדול ביותר היה שהאתר היה ריק לחלוטין, ללא תורים למעליות בכלל.

סקי סנובורד קלאב מד פייסי ולנדרי בצרפת. קלאב מד,
מרפסת מפנקת שפונה לנוף לבן עוצר נשימה/קלאב מד

יש הכל חוץ מג'קוזי

ילדים
אחד היתרונות החשובים של "פייסי ולנדרי" לעומת מועדוני סקי אחרים, זה האפשרות לשילוב של הילדים בחופשת הסקי, בזמן שההורים גולשים להנאתם. המועדון מקבל ילדים מגיל ארבעה חודשים ומעלה, כאשר בתאריכים מסוימים במהלך העונה שירותי השמרטפות בגילאים הללו לא כרוכים בעלות נוספת. מגיל 2 עד 3 יש את "הפטיט קלאב", שמתמקד בעיקר בשיעורי התפתחות, הפעלות וחוגים. מגיל 4 ומעלה יש את ה"מיני קלאב", שבו הילדים כבר מתחילים שיעורי סקי בכל הרמות במשך כל היום, כולל הפעלות לאחר שעות הגלישה. בנוסף לזה, יש מסגרת נוספת לילדים מגיל 11 עד 18 עם שיעורי סקי בכל הרמות והפעלות לאחר שעות הגלישה. בקיצור, אתם יכולים לשכוח מהילדים שלכם שאתם שם.

ספא
ומה עם קצת פינוק גם לכם? המועדון מציע קומת ספא שכוללת בריכה מחוממת מקורה, ובריכה מחוממת בחוץ (חוויה מטורפת), סאונה רטובה ויבשה, חמאם טורקי וכמובן מגוון של עיסויים ברמה מאוד גבוהה. הדבר היחידי שהיה חסר לי זה ג'קוזי מפנק, להרגיע בו את השרירים לאחר יום גלישה.

אפרה-סקי
כאן נכנסת לתמונה הרוח "הקלאב-מדית" המוכרת מהקיץ, שמורכבת ממופעים של צוות המועדון (G.O), שכוללת הרקדות, הפעלות ומועדון לילה. אותי ההרקדות וההפעלות קצת הביכו בהתחלה, אבל לאחר מספר ימים גם אני נסחפתי ומצאתי את עצמי משתף פעולה בעידוד צוות המועדון, והאלכוהול כמובן. חשוב לציין, שמלבד הפעילויות במועדון לא הייתה אופציה מעניינת אחרת לבילוי באזור או לקניות, למי שחובב שופינג.

כסף
אז מצד אחד המחיר לחופשת סקי ב"פייסי ולנדרי", שנע בין 2,400-2,000 אירו לאדם הוא מחיר די יקר (במיוחד אם מדובר על משפחה עם מספר נפשות), אבל מצד שני אם תשכללו בחופשת הסקי שלכם אוכל, שתייה, הדרכת סקי, השכרת ציוד, שירותי ספא ובילוי לאחר שעות הגלישה - תגיעו פחות או יותר לאותם סכומים, למרות שחבילת סקי רגילה עולה כ-1,200 אירו בממוצע לשבוע.

הכותב היה אורח של קלאב מד בצרפת.

סקי סנובורד קלאב מד פייסי ולנדרי בצרפת. קלאב מד,
יקר, אבל מפנק. קלאב מד "פייסי ולנדרי" בצרפת/קלאב מד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully