וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותם זה לא שעשע: משפחה מוסלמית הורדה מהטיסה לדיסני

משפחה מוסלמית בת 11 נפשות מבריטניה הורדה מטיסה ללוס אנג'לס, ללא שניתנה לה סיבה מסוימת על ידי הרשויות האמריקניות. בנוסף, היא נאלצה להחזיר את הקניות מהדיוטי-פרי ונאמר לה שהכסף ששילמה על כרטיסי הטיסה לא יוחזר לה. בבריטניה מאשימים את טראמפ

דיסניוורלד באורלנדו. Hi Flyer, אתר רשמי
הילדים ספרו את הימים עד החופשה. פארק דיסני באולנדו/אתר רשמי, Hi Flyer

משפחה בריטית-מוסלמית בת 11 נפשות, שהיתה בדרכה לחופשה בדיסנילנד שבלוס אנג'לס, נאלצה לוותר על התענוג ונאסר עליה לטוס על-ידי השלטונות האמריקניים, כתוצאה מחשש לאיום טרור באוויר.

המחלקה לבטחון לאומי בארה"ב לא סיפקה שום הסבר מוצדק להורדת המשפחה מהטיסה, וזאת למרות שהמשפחה קיבלה אישור לכך קודם לכן בתהליך מסודר שערכה באינטרנט. פוליטיקאים בריטים נדרשו למקרה, מהחשש שמשפחות מוסלמיות רבות מבריטניה יורדו מטיסות לארה"ב ללא סיבה מיוחדת.

הטיסה שעליה היתה צריכה המשפחה המוסלמית להיות, המריאה משדה התעופה גטוויק שליד לונדון בתאריך 15 בדצמבר השנה, והחשש בבריטניה הוא שקריאותיו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, לאסור על כניסת מוסלמים למדינה תרמו לאווירה המתוחה בנושא.

לטענת חברת מפלגת הלייבור הבריטית, סטלה קריסי, שגם שיגרה מכתב לראש הממשלה הבריטי קמרון, מה שגרם לרשויות האמריקניות להוריד את המשפחה מהטיסה הוא היעדר מידע בקרב הרשויות, שגורם לתרעומת אצל הקהילה המוסלמית בבריטניה, כך לפי הגרדיאן הבריטי.

הרשויות האמריקניות לא סיפקו שום סיבה לפשר הורדת המשפחה מהמטוס, שתיכננה לבקר בני דודים בדרום קליפורניה ולבלות באולפני יוניברסל ובדיסנילנד במסגרת ביקורם, אולם נאלצה לחזור על עקבותיה בשער העלייה למטוס.

משפחה מוסלמית. ShutterStock
האמריקנים לא הסבירו למה המשפחה הורדה מהטיסה/ShutterStock

"חושבים שכל מוסלמי הוא טרוריסט"

מוחמד טאריק מחמוד, אחד מבני המשפחה שרצה לטוס ביחד עם אחיו ותשעה מילדיהם אך נדחה, סיפר לגרדיאן ש"אף גורם לא הסביר להם למה נאסר עליהם לטוס, אבל הוא חושב שהסיבה ברורה", אמר. "זה בגלל ההתקפה על אמריקה. הם חושבים שכל מוסלמי הוא טרוריסט"

לדבריו, במשך חודשים ספרו הילדים את הימים עד לנסיעה, והם היו שבורים מכך שלא יוכלו לבקר את בני הדודים שלהם, כפי שתוכנן. יתר על כן, חברת התעופה מסרה להם, שהכסף ששולם על כרטיסי הטיסה בסך של 13,340 דולרים, לא יוחזר להם. ואם זה לא מספיק, הם נאלצו להחזיר את כל מה שקנו בדיוטי-פרי בדרך לגייט, לפני שליוו אותם החוצה משדה התעופה. "מעולם לא הושפלתי כך בחיי", אמר מוחמד. "אני עובד כאן (בבריטניה), יש לי עסק פה, אבל אנחנו מנוכרים".

חברת הלייבור קריסי, שניסתה לקבל תשובות מהשגרירות האמריקנית אך לשווא, ממשיכה ללחוץ על ראש הממשלה קמרון לקבל הסבר מגורמי שלטון אמריקנים.

יומיים לאחר שהמשפחה הורדה מהטיסה, נאסר על מוסלמי בריטי נוסף, אג'מל מנסור, אימאם ומרצה שגר בבריסטול, לטוס לניו יורק. "לארה"ב יש את הזכות למנוע ויזה מנוסעים שרוצים להיכנס לשטחה. אני מבין זאת לחלוטין", כתב מנסור בפייסבוק שלו, "אבל לא לספק שום הסבר לכך זה מרתיח את האנשים הרגילים. אני נדהם כמה לא הגיוני התהליך הזה, אבל האם לארה"ב אכפת מה אתם ואני חושבים? נראה לי שלא".

משגרירות ארה"ב בלונדון לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully