וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: טיסות הלואו-קוסט השתלטו על העולם

20.12.2015 / 7:03

סקר מגמות חדש מצא כי כולנו רודפים אחרי כרטיסי הטיסה הזולים, מוכנים לשלם עבור תוספת כבודה ומושב מועדף ולא נרתעים גם כשמבקשים מאיתנו לשלם על מערכת הבידור במטוס. איך נזמין כרטיס טיסה בעתיד? ומי יגזור את הקופון השמן ביותר?

מטוס של חברת אייר אסיה בנמל התעופה של קואלה לומפור, בירת מלזיה. AP
אייר אסיה. חברת הלואו-קוסט הגדולה ביבשת הרחוקה/AP

כמעט מחצית מהנוסעים בחברות התעופה השונות ברחבי העולם רכשו בשנה האחרונה לפחות מוצר או שירות נלווה אחד מחוץ למחיר כרטיס הטיסה – כך עולה מסקר מגמות בינלאומי שערך ארגון חברות התעופה הבינלאומי, יאט"א (IATA) במטרה לבחון את הרגלי הטיסות של נוסעים ברחבי העולם, מהרגע בו הם מחליטים לרכוש כרטיס טיסה ועד ההגעה אל היעד.

מרבית ממצאי הסקר מצביעים כי מגמת הלואו-קוסט שפרצה בשנים האחרונות הטביעה את חותמה על תעשיית התעופה כולה, וגם על חברות תעופה שנחשבו לחברות פרימיום בינלאומיות. כך למשל, נמצא כי שלושת המוצרים הנלווים שנרכשו במספר הגבוה ביותר היו תוספת כבודה, מושב מועדף וכמובן, מזון ומשקאות.

יצוין כי אשתקד מכרו חברות התעופה בעולם מוצרים נלווים בהיקף כולל של 31 מליארד דולר - זינוק של לא פחות מ-1200% לעומת שנת 2007. הנתון המפתיע הוא ש-20 מיליארד דולר מתוך הסכום הכללי נגבו על ידי 10 חברות תעופה בלבד ושכל אחד מהנוסעים על מטוס משלם בממוצע 16 דולרים נוספים מחוץ לכרטיס הטיסה - כמעט פי שלושה מהרווח הנקי של חברת תעופה על כל נוסע בממוצע - 6 דולרים.

הסקר של יאט"א, שכלל כ-7,300 נוסעים בנמלי תעופה משש יבשות בעולם, מצא עוד כי 90% מהנוסעים מבצעים רישום מוקדם לטיסה (צ'ק-אין) כדי לדעת מראש את מקום הישיבה שלהם במטוס. פרמטר נוסף שנחשב לבסיסי בתרבות הלואו-קוסט הוא כמובן, המחיר. 43% מהנוסעים דירגו אותו כמשפיע ביותר על תהליך הבחירה של חברת התעופה, הרבה יותר מלוח זמנים ידידותי (21%) וחברות במועדון נאמנות (13%) של חברת התעופה.

חברת תעופה מטוס. ShutterStock
חברות התעופה מחפשות הכנסות והנוסעים מחפשים עצמאות/ShutterStock

האינטרנט כבר בדרך

ומה עם עמידה בתורים? ובכן, לפי הסקר של יאט"א, תור של יותר מעשר דקות בהמתנה לבדיקת בטחון נתפש כארוך מהמקובל ויגרור אחריו מסכת תלונות צרכניות.

גם חוויית הטיסה – מונח אבסרקטי שנועד במשך שנים רבות כאמצעי לייקר את כרטיס הטיסה – כבר נשחק עד דק: 7 מתוך 10 משיבים היינו רוצים לבחור ולהזמין את הארוחות שלהם דרך מערכת הבידור במטוס ולמרות ש-72% מהנוסעים בטיסות ארוכות-טווח ו-44% מהנוסעים הטיסות קצרות-בינוניות טווח עדיין מרוכזים בצפייה בסרטים במהלך הטיסה, השינוי כבר בדרך. כמעט מחצית מהנוסעים בשוק האסייתי – בשבילכם שוק התעופה הגדול בעולם כיום – מעדיפים לצפות בתכני בידור שמצויים על ההתקנים הניידים שלהם ולא אלה המוצעים במסכי המושב שלפניהם.

לחברות התעופה בצפון אמריקה ואירופה עדיין אין מה לדאוג, שכן 45% מהנוסעים מוכנים לשלם עבור גישה לאינטרנט ולמערכת הבידור במטוס ו-36% מוכנים לשלם רק עבור גלישה באינטרנט במהלך הטיסה. 14% השיבו שיהיו מוכנים לשלם עבור שידורי VOD ו-10% עבור טלוויזיה בשידור חי.

העדות האחרונה לכך שחברות הלואו-קוסט השתלטו על העולם היא התשובות שהעניקו הנוסעים לשאלה: כיצד ייראה הנוסע בעתיד? במקום הראשון דורג המונח "עצמאות", לפני "העדפה לשירות עצמי" ו-"נטייה להתקדם באופן רציף וללא השתהות או עיכובים" או "להיות תמיד מעודכנים ומחוברים".

אחרי תשובות כאלה, מה הפלא ש-64% מהנוסעים הביעו שביעות רצון מחברת התעופה שלהם -78% יבחרו בה גם בפעם הבא שיתכננו לטוס?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully