וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי בבית בעולם: האיש שגר בתוך מטוס בואינג 727

17.12.2015 / 0:01

ב-1999 רכש ברוס קמפבל מאורגון שבארה"ב מטוס ישן שסיים לטוס. הוא השקיע כ-120 אלף דולר בשיפוצו וכיום משמש הבואינג 727 שלו כביתו הפרטי. פנים המטוס הוסב לחלל שינה ענק ולמטבח מאובזר, והוא ישן על פוטון ליד תא הטייס. עכשיו הוא מחפש "נכס דומה" ביפן

מערכת וואלה!

מי אמר ששימוש במטוסים חייב להיות רק באוויר? הכירו את ברוס קמפבל, מהנדס חשמל לשעבר בן 64 מפורטלנד שבאורגון ארצות הברית, שמצא למטוס ישן שימוש לא פחות מוצלח - על הקרקע. מאז שנת 1999 הוא מתגורר מעת לעת במטוס מסוג בואינג 727, שאותו רכש והציב בשטח של עשרה דונם שבבעלותו במערב האוקיינוס השקט.

במהלך 15 השנים האחרונות השקיע קמפבל יותר מ-218 אלף דולרים בשיפוץ המטוס והפך אותו למעון יוצא דופן למדי, וזאת בלשון המעטה: מלבד תא הטייס ומערכת הנחיתה שנותרו בצורתם המקורית, יתר פנים המטוס הוסב לחלל שינה ענק ולמטבח מאובזר, שיש בו אפילו מיקרוגל וטוסטר. קמפבל מתגורר במטוס במשך שישה חודשים בכל שנה, כאשר הוא ישן על מיטת פוטון הממוקמת רק כמה מטרים מדלת תא הטייס.

"שילוב של קבינת הנוסעים ותא הטייס מספק כמאה מטרים מרובעים של חלל-תעופתי מרגש", הוא כותב באתר האינטרנט שלו, והוא לא מגזים. בדף הבית שלו הוא מסביר מדוע בחר להקים את הבית שלו בתוך מטוס ולא בתוך מבנה קצת יותר מסורתי: "אין לי כוונה להעליב אף אחד, אבל לדעתי עץ הוא חומר בניין נורא. זה חומר מתכלה - או מזון לטרמיטים ומיקרובים, או שזה חומר להסקה, תלוי מה קורה קודם. מדובר בחומר חלש יחסית, שמותקן באמצעים מיושנים וטכניקות מיושנות. העיצובים המלבניים המסורתיים נחותים גם מבחינה מבנית - הם מקריבים חוזק לטובת ארגונומיה מרובעת, וזאת באופן שהוא בלתי סביר", כך לדבריו.

"אבל מנגד, מטוסים שהתיישנו וסיימו את עבודתם הם מבנים מתוכננים היטב ומעוצבים לעילא, שיכולים לעמוד ברוחות של 575 קמ"ש ובכוח-ג'י גבוה בקלות", אומר קמפבל ומוסיף: "הם יכולים להחזיק מאות שנים, מאוד עמידים בפני אש ומספקים ביטחון מעולה. מטוסים הם בין המבנים היפים ביותר שהאנושות אי פעם בנתה, וחבל שהם בדרך כלל הופכים בסוף לגרוטאות. אין שום היגיון בעיני להרוס את המבנים הטובים ביותר שיש, ואז ללכת ולבנות בתים מחומרים שהם לא טובים יותר מאשר קרטון דחוס, תוך שימוש בשיטות תכנון ובנייה עתיקות ונחותות".

ברוס קמפבל עבר לגור במטוס בואינג 727. רויטרס
6 חודשים בשנה מבלה פה קמפבל. הבואינג 727 ששוכן ביער/רויטרס
ברוס קמפבל עבר לגור במטוס בואינג 727. רויטרס
קמפבל רכש את המטוס הישן ב-100 אלף דולרים/רויטרס
ברוס קמפבל עבר לגור במטוס בואינג 727. רויטרס
גר פה כבר מ-1999. קמפבל ב"דירה" שלו בער/רויטרס

"הכי 'מסע בין כוכבים' שיש"

שלא לדבר, כמובן, על זה שזה לגמרי מגניב וחדשני. "זה צעצוע גדול", הוא אומר. "יש טריק בדלתות ובקומות, יש צוהר כאן, מנעולים וסוגרים פה, גאדג'טים מתוחכמים בכל מקום. בפנים אורות מגניבים, אורות חיצוניים מדהימים, מראה מלוטש ונוצץ, צינורות טיטניום והקרנה של סרטי 'מסע בין כוכבים' בסביבה הכי 'מסע בין כוכבים' שיש", הוא כותב. "זו הרפתקה של גילוי מתמיד, מבדרת ומשעשעת המספקת תעסוקה קבועה עבור חנון טכנולוגיה ישנה כמוני. להיות הבעלים של הרבה צעצועים קטנים זה מאוד מספק, אבל להיות הבעלים של הרבה צעצועים קטנים סגורים בתוך צעצוע אחד גדול מאוד - זה כבר להגיע לנירוונה", אמר קמפבל, שהתראיין לאחרונה לסוכנות הידיעות רויטרס.

ויכול להיות שיהיו לקמפבל בעתיד הקרוב כמה מטוסים שיארחו לו לחברה. ברויטרס דווח כי 1,200 עד 1,800 מטוסים ייצאו מידי שימוש ברחבי העולם בשלוש השנים הבאות, מה שפותח את האפשרות לרבים אחרים ללכת בעקבותיו. "האגודה הלאומית למחזור ציי-מטוסים (AFRA) שמחה לראות גופי מטוסים מוצאים תכלית חדשה במגוון דרכים יצירתיות", אמר לרויטרס מרטין טוד, דובר האגודה. "אנחנו מעוניינים שהם ישופצו ושייעשה בהם שימוש חוזר באופן שהוא בר קיימא לסביבה".

באגודה הלאומית לא ידעו לספק נתונים סטטיסטיים באשר למספר המטוסים האחרים, שהפכו במרוצת השנים לבתים כמו זה שקמפבל מתגורר בו במשך עשור וחצי, אבל המהנדס לשעבר כבר מוכן להוציא לפועל את הפרויקט הבא שלו: לפי רויטרס, הוא מתכנן לעשות בקרוב מהפך במטוס גדול אף יותר, בואינג 747, ולהפוך אותו לבניין מגורים על אדמת יפן. עכשיו רק נותר לו לקנות מטוס שיטיס אותו בין שני בתיו, כלומר מטוסיו.

ברוס קמפבל עבר לגור במטוס בואינג 727. רויטרס
גאדג'טים מתוחכמים בכל מקום. קמפבל בקוקפיט/רויטרס
ברוס קמפבל עבר לגור במטוס בואינג 727. רויטרס
"זה צעצוע גדול", אומר קמפבל/רויטרס
ברוס קמפבל עבר לגור במטוס בואינג 727. רויטרס
פנים המטוס הוסב לחלל שינה ענק ולמטבח מאובזר/רויטרס
ברוס קמפבל עבר לגור במטוס בואינג 727. רויטרס
הוא ישן על מיטת פוטון הממוקמת רק כמה מטרים מדלת תא הטייס/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • מטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully