וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Misterbnb: ה-Airbnb של הגייז

17.12.2015 / 16:30

מתיו יוסט ובן זוגו סולקו מדירה ששכרו בברצלונה דרך Airbnb, כשהמשכיר גילה שהם הומואים, מה שגרם ליוסט להקים אתר להשכרת דירות לגייז בעולם. עם יותר מ-33 אלף דירות ב-130 מדינות, כולל בישראל, ושוק תיירו?ת גאה שנאמד במיליארדי דולרים, יש ל-Airbnb מה לדאוג

עריכה: טל רזניק

רוב המטיילים אורזים זוג נוסף של גרביים למקרה שיהיה יום גשום, יש כאלה שאפילו ישימו קצת כסף אקסטרה בצד למקרה שמשהו לא צפוי יקרה במהלך החופשה. אבל לא רבים נערכים מראש למקרה שבו החופשה תיהרס כיוון שהמארח שלהם ב-Airbnb החליט שסגנון החיים שלהם לא מקובל עליו. וזה בדיוק מה שקרה למתיו יוסט הצרפתי ולבן זוגו, ששכרו חדר בברצלונה דרך אתר השכרת הדירות הפופולרי וממש לא ציפו לקבלת הפנים הלא נעימה שקיבלו.

יוסט סיפר לרשת CNN בכתבה שהתפרסמה לאחרונה בנושא, כי המארח שלהם לא היה מודע לכך שהוא ובן זוגו הומואים, מה שהביא לכך שנאלצו לשוב לביתם בפריז ביום שלמחרת והחופשה נהרסה. המקרה הביא את יוסט להקים בשנת 2013 את האתר "Misterbnb", המספק בדומה ל-Airbnb שירותים של השכרת חדרים ודירות לטווח קצר - אולם הוא פונה מראש לקהל יעד של תיירים הומואים.

רק לאחרונה פורסם מקרה דומה שהתרחש בגלווסטון, טקסס, והביא לסילוקו מהאתר של מארח Airbnb, שהעיף מהדירה בני זוג הומואים. על אף שמדיניות ההשכרה של Airbnb אינה מתירה כל סוג של אפליה, קשה לחברה לאכוף מקרוב יותר מ-1.5 מיליון נכסים ברחבי העולם. למרות קמפיין וידאו שפרסמה החברה ביוני האחרון, כדי לקדם בקרב קהילת הלהט"ב תיירות ורודה באמצעותה, העובדה היא שאפליה עדיין קיימת, אפילו במקומות שבהם הושג שוויון בנישואים, כמו בצרפת ובארצות הברית.

זו לא הפעם הראשונה שנחשפת אפליה בכל הנוגע להשכרת דירות לאנשים בעלי גזע, נטייה אחרת. במחקר שפורסם בימים האחרונים ב"וושינגטון פוסט" ונערך באוניברסיטת הרווארד בארה"ב, נשלחו כ-6,400 הודעות למשכירי דירות באתר, כשהפרופיל של השוכר היה זהה אולם פעם נשא שם של אדם לבן (כמו בראד או לורי) ופעם של אדם אפרו-אמריקני (כמו דארנל או טמיקה). נמצא ש-50 אחוזים מהפניות של אדם עם שם לבן התקבלו, לעומת 42 אחוזים מהפניות של אדם עם שם אפרו-אמריקני.

עבור יוסט, הפתרון לאפליה היה טמון בהקמת אתר שתוכנן כך, שבראש ובראשונה הוא יהווה מרחב בטוח לגברים הומואים ויאפשר להם להשכיר דירות ללא כל חששות. ייתכן והם קצת מפספסים בכך שהם פונים אך ורק לגברים הומואים ולא לכלל קהילת הלהט"ב, לרבות נשים וטרנסקסואלים, שלא כמו המתחרים העסקיים באתר gayhomestays.com, אבל למרות זאת, הם הפכו להיות ספק המלונאות ההומואי הגדול ביותר בעולם בתוך שנתיים בלבד.

Misterbnb Airbnb לגייז. Misterbnb, צילום מסך
הפתרון לאפליה: מרחב בטוח לגברים הומואים לשכור דירות. אתר Misterbnb/צילום מסך, Misterbnb

תחושת בטחון ופעילות חיי חברה

Misterbnb חולש על למעלה מ-130 מדינות, ויותר מ-33 אלף מארחים מציעים באמצעותו דיור לתיירים. הצמיחה המהירה של Misterbnb עולה בקנה אחד עם העלייה בהוצאות על נסיעות תיירות בקרב המשתייכים לקהילת הלהט"ב, במיוחד בעת ששיויון בתחום הנישואים לזוגות חד מיניים מתפשט בצפון אמריקה, אירופה וחלקים בדרום אמריקה. "אנחנו מבינים כעת שהמותג הוא כבר אחד ממותגי ההומואים הגדול ביותר בעולם, וזה באמת דבר מרגש", אומר יוסט, שבבעלותו גם אתר mygaytrip.com, שעוסק בחדשות, תיירות, תרבות ושאר נושאים לקהילה הגאה בעולם, ואליו נכנסים 200 אלף גולשים בחודש.

לדברי יועצי שיווק של חברת "Out Now Global", ההיתר של בית המשפט העליון בארצות הברית לנישואים חד-מיניים הביא לעלייה של יותר מ-4.2 מיליארד דולרים מדי שנה בהוצאות של תיירים הומואים במדינה. תיירות להט"ב מוערכת כבר בכ-21.5 מיליארד דולרים בארצות הברית, כאשר בצרפת ובספרד המספר עולה על 6.5 מליארד, כך על פי חברת הייעוץ "LGBT Capital". ההוצאות של הקהילה בכלל העולם, מעריכים ב-"Out Now" (חברת שיווק לקהילה הגאה), נאמדות ביותר מ-202 מיליארד דולרים, כשהאנשים מאחורי Misterbnb מבקשים לנצל את הפוטנציאל העצום של השכרת דירות לקהילה, שמוערך ב-3.7 מיליארד דולרים בשנה.

Misterbnb מתפקד כמו Airbnb, רק שהמשתמשים בו הם בעיקר גברים הומואים. המארחים לא תמיד גייז, אבל הם תמיד כאלה שמעידים על עצמם שהם "גיי-פרנדלי" ומקבלים הומואים בברכה. זה אמנם עניין שקשה לאמת, אבל יוסט והצוות שלו עושים את מירב המאמצים לפקח על כך. "אנחנו חברה הומואית והמארחים שלנו הם מסבירי פנים להומואים - ואנחנו האתר היחיד שיכול להבטיח את זה", מוסיף יוסט.

הרעיון של אתר להומואים בלבד עושה אולי רושם קצת נישתי, אבל עבור האורחים והמארחים זה לא רק עניין של תחושת בטחון, אלא גם דרך להרחיב את המעגלים החברתיים.

רדוסלאב סות', בחור ממוצא צ'כי המארח בבריסל, החל להשתמש באתר לאחר כמה חוויות לא נעימות שהיו לו בהשכרה דרך אתרי השכרות דירות אחרים. "העובדה שכמעט ולא יכולתי לדבר בחופשיות או לשאול על כל דבר שקשור למקומות הומואיים, הפכה את הביקורים שלי ללא מאוד מהנים ומהסיבה הזו עזבתי את אתרי המיינסטרים ועברתי ל-Misterbnb", אומר סות'.

הוא ויתר על מלונות שנראים לו סטריליים מדי, ועכשיו הוא מטייל כמעט אך ורק באמצעות Misterbnb ואפילו שוהה אצל אורחים לשעבר שהשתמשו בדירתו בבריסל. סות' אומר, כי עבורו זו גם דרך גם להרגיש מקומי, וגם דרך לבוא במגע עם סצנת הגייז המקומית - לא משנה באיזו עיר הוא נמצא. "עצות וטיפים מאנשים מקומיים על מסיבות, ברים ואירועים אחרים - הן הרבה יותר יקרות ערך מכל מדריך תיירות גייז מודפס או חומר שנמצא באינטרנט", הוא אומר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
Misterbnb Airbnb לגייז. Misterbnb, צילום מסך
שמש עירונית וקירבה למקומות הבילוי. דירה בתל אביב שמוצעת להשכרה באתר Misterbnb/צילום מסך, Misterbnb

קטעים רומנטיים עם האורחים? זה בהחלט יכול לקרות

בתל אביב, למשל, בירת הגייז של ישראל, ישנם לא מעט ישראלים שמציעים להשכיר את דירתם ומשווקים אותה כשהיא עטופה באלמנטים המוכרים מסצנת הגייז. "חדר פרטי קרוב לחוף הילטון", כותב אבנר במודעה שלו. "גן עדן", כותב ליעד על הדירה שלו ומבטיח לייעץ בכל הנוגע לחיי הלילה הסוערים של תל אביב.

הישראלים מציעים לתיירים לשכור חדר בדירה שלהם או את הדירה כולה, כשהמחירים נעים מ-38 דולרים ללילה בחדר בדירה ועד 289 דולרים ללילה בדירה שלמה. כמו ב-Airbnb, גם כאן יכולים המתארחים לכתוב ביקורת על הדירה שבה לנו ועל המארח, כמו גם משכיר הדירה שמדרג את אורחיו.


"אני מארח ב-Misterbnb כבר שנתיים", אומר לוואלה! עידן, שמשכיר חדר בדירתו בתל אביב באתר הגאה וגם ב-Airbnb, "ועד כה אירחתי ארבעה תיירים מצרפת וגרמניה. הגעתי ל-Misterbnb בחיפוש ברשת ולא הכרתי אותו בכלל, אבל אין ספק שב-Airbnb יש הרבה יותר אפשרויות לארח מאשר ב-Misterbnb".

אתה מעדיף לארח תיירים מ-Misterbnb או מ-Airbnb?
עידן: "זה נחמד יותר שיש מישהו מהקהילה, כי אפשר לתת להם טיפים, איפה לבלות ולאן לצאת, אבל אני בעיקר חושב שהם מעדיפים זאת וזה יותר מיוחד עבורם. כשאורחים באים מ-Misterbnb הם יודעים שיקבלו טיפים טובים, יכירו אנשים שמבינים אותם וימליצו להם מה כדאי לעשות".

היו קטעים רומנטיים עם אורחים?
עידן: "תראה, אני אישית בזוגיות, אבל זה בהחלט יכול לקרות. זה תלוי אם האורח מסתגר בחדר, או אם הדלת שלו פתוחה ואז יש יותר אינטראקציה. לפעמים אני לוקח אותם למסעדה, למועדון שאליו אני יוצא, ככה שיוצא שמתחברים עם האורחים".

אבל לא רק בתל אביב תמצאו מאחרים ב-Misterbnb. בחיפוש באתר מצאנו בישראל גם דירות להשכרה בירושלים, חיפה, רמת גן, אילת ואפילו בטבריה.

Misterbnb Airbnb לגייז. Misterbnb, צילום מסך
יותר מ-130 מדינות כבר מספקות דירות לתיירות הגאה/צילום מסך, Misterbnb

אל מעבר למה שנחשב "יעדים להומואים"

בדומה ל-Airbnb, גם השכרת הנכסים דרך Misterbnb כפופה לחוקים המקומיים. כמות החדרים והדירות הגדולה ביותר של Airbnb נמצאת כיום בפריז, שם רשומים היום כ-50 אלף דירות וחדרים להשכרה דרך האתר. לשם ההשוואה ל-Misterbnb יש בפריז כ-2,500 דירות וחדרים, אך המספר גדל מדי יום.

יוסט אומר, כי הרעיון התפשט אמנם ברחבי העולם, אבל לא תמיד כפי שציפה. בסן פרנסיסקו, למשל, הייתה החדירה לשוק קשה במיוחד עבור החברה שלו - וזאת למרות שמדובר בעיר שנחשבת לאחת הערים הידידותיות במיוחד להומואים בארצות הברית. אבל היו גם הפתעות חיוביות, כמו בבנגקוק, שם צצו להן דירות להשכרה ללא כל מאמץ שיווקי.

מבחינת ההיצע, האתר גם מקדם את היעדים הידועים כאהודים על הומואים, כמו הסוהו בלונדון, המאר?ה בפריז או הגיי-וילאג' במונטריאול - אבל גם מציע יחידות אירוח להשכרה במקומות שהם מעבר לשכונות ההומואיות הטיפוסיות.

מארחים כמו סות' שמחים להשתמש באתר כדי להרוויח קצת כסף מהצד, אבל הם גם מבקשים להחזיר חזרה את המגע האנושי לתחום הטיולים בעידן שבו מקלות סלפי ומדריכי שמע מוקלטים, מוחקים את הצורך לתקשר ישירות עם אנשים. עבור סות', ההיבט החברתי הוא המתגמל ביותר. "לטעמי החלק הכי טוב באירוח הוא להכיר חברים חדשים מכל העולם ולהכפיל את הקשרים בחו"ל, כמו גם התחושה של לעזור לאחרים לקבל את החוויה הטובה ביותר שיכולה להיות לך כגבר הומו שמבקר בעיר אחרת", הוא אומר.

בנוגע למחקר שהציג אפליה בהשכרת דירות בין לבנים ושחורים, נמסר מ-Airbnb: "אנחנו מחויבים לעשות מ-Airbnb את אחת הקהילות הפתוחות, בטוחות, מגוונות ושקופות שיש בעולם. אנו מודעים לכך שגזענות ואפליה הם אתגרים משמעותיים ואנו מברכים על ההזדמנות לעבוד עם כל אחד שיוכל לעזור לנו להפחית את את האפליה הפוטנציאלית בקהילת Airbnb".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully