וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לישון עם הדגים: האם מלון תת-מימי ראשון בעולם יקום בישראל?

7.12.2015 / 8:19

האם בעתיד ננפוש באילת אבל מתחת למים? ייתכן שכן. מלון "עולם האוקיינוס התת-מימי" אושר לאחרונה כפטנט בארה"ב ויהיה המלון הראשון מסוגו על קרקעית הים. המחיר: 20 מיליון דולר. בין היעדים המועמדים: מצרים, הוואי, המלדיביים, הפיליפינים וגם ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עד 6,000 דולר ללילה. הדמייה של מלון עולם האוקיינוס התת-מימי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם תמיד חלמתם לישון עם הדגים, בקרוב זה יהיה אפשרי, ואולי אפילו בישראל: מלון "עולם האוקיינוס התת-מימי" אושר לאחרונה כפטנט וכסימן רשום, והוא יהיה בית המלון הראשון מסוגו שישכון על קרקעית האוקיינוס, כשלנופשים תינתן ההזדמנות לחוות את החיים מתחת לפני הים. בין היעדים המועדפים להקמתו נמצאים מצרים, איי בהאמה, מלזיה, הפיליפינים, קובה, איי סיישל, המלדיביים, הוואי ואפילו ישראל (כנראה בים האדום), אולם טרם ברור היכן יקום לראשונה.

מטרת הפרויקט השאפתני של חברת Planet Ocean Underwater Hotel שממוקמת בקי-ווסט, פלורידה שבארה"ב, היא ליצור בוטיק יוקרה עמוק מתחת למים הים הצלולים, ואורחי המלון יהנו מנוף פנורמי יחיד במינו של חיי הים בעומק של שמונה וחצי מטרים מתחת לפני השטח. כעת משהתקבלה הגנת הפטנט לרעיון, מקווים המעצבים לבנות מתחת למים בתי מלון שיתפקדו באופן עצמאי ושיתחברו לפני הים באמצעות מעלית אטומה, וימשכו אליהם תיירים הרפתקנים ברחבי העולם.

טוני ווב, האיש העומד מאחורי העיצוב הייחודי של בית מלון, אמר כי הוא "מתייחס לזה כתיירות חלל פנימית, והתעשייה החדשה הזו מוכנה כעת לשיגור אל תוך גבול האוקיינוס". הוא הוסיף: "בינתיים, המטרה הפילנתרופית היא לתת בחזרה לקהילה הפלנטרית באמצעות שיקום שונית אלמוגים הנמצאת בסכנת הכחדה בעולם". לדבריו, השיקום ייעשה באמצעות טכנולוגיית ביו-רוק (Biorock) שבאמצעותה מקימים בקרקעית האוקיינוס קונסטרוקציות ייחודיות שיוצרות באמצעות זרמים חשמליים סביבה כימית, המעודדת התיישבות של בעלי חיים תת-מימיים ומשמשות כבתי גידול לאלמוגים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפטנט אושר, עכשיו רק צריך למצוא איפה להקים את המלון התת-מימי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבחינה טכנית, המלון מסווג ככלי שיט

במלון התת-מימי יהיה לאורחים חדר מרוהט עם מיטה גדולה ("בגודל של נפטון", נכתב באתר), אמבט, ריהוט, מקרר ואפילו אינטרנט. כמו בן שקירות ותקרת החדר יהיו שקופים לאוקיינוס והמראות בחוץ יהוו את הבידור הטוב והמסקרן ביותר, כשאור השמש והירח המשתנים יספקו את התפאורה המרהיבה ביותר.

לא פורסם עדיין באיזו מדינה ייבנה המלון הראשון במיזם, אבל נראה שבחברה כבר יודעים מהו הלוקיישן שיעשה את הסיפתח. "כבר בחרנו מיקום בינלאומי מעולה עבור האתר שבו תוקם כמבחן יחידת מלון בודדת, וברגע שיינתן לכך ההיתר תחל הספירה לאחור", אמר ווב, ורמז על האזור המתוכנן: "אנו נציע הזדמנות להיות חלק מתעשיית תיירות החלל הפנימית לכל מדינה באזור הקריביים. כל מה שהם צריכים לעשות הוא לאשר לנו מיקום עגינה ליחידה אחת של מלון 'עולם האוקיינוס התת-מימי' עם מעלית. אנו נספק את ההגנה, הניהול ואת תהליך ההרחבה של בתי המלון המרתקים ביותר על פני כדור הארץ".

למעשה, מבחינה טכנית מסווג המלון ככלי שיט. היחידה תהיה מסוגלת לתמרן את מי האוקיינוס סביבה באמצעות טכנולוגיית דחף אלקטרו-מכנית. המשמעות היא, שהמבנה יהיה מסוגל להגן על עצמו בצורה עצמאית באמצעות האנרגיה שלו במקרה של סופת הוריקן.

קונים פוטנציאלים כבר יכולים לרכוש יחידה אחת של מלון "עולם האוקיינוס התת-מימי" ולמקם אותה באזור בקריביים שאושר לשם כך, וזאת תמורת שלושה מיליון דולרים. היחידה בת 12 החדרים נושאת מחיר-עתק של יותר מ-20 מיליון דולרים. אבל למי שירצה לשכור חדר ללילה, המחיר יותר "נוח" ויעמוד על בין 3,000 ל-6,000 דולרים ללילה.

  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully