וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה לצפון: ניו יורק הסמויה מן העין

13.12.2015 / 8:19

במרחק של שעה נסיעה מהג'ונגל המלאכותי והחומרי של מנהטן וניו יורק סיטי, נחשף לו טבע מרהיב באזור עיירות הכפר של אפ-סטייט ניו יורק. שלכת של קיץ אינדיאני זה תמיד נחמד, אבל יש עוד סיבות לבקר במדינת ניו יורק, זו שפחות מכירים

צלמים זמניים מורשים

תפרחות של עצים עם עלים אדמדמים, זהובים, כתמתמים וכן מעט ירוקים מכסים את הדרכים והאגמים בדרכי ניו יורק, הסתיו מזמן כבר פה ועמו שלכת מדהימה, חלק מהעצים כבר הפכו עירומים, אבל אלו שלא נראים כמו כדורים בצבעי אדמה שמציגים תמונה עוצרת נשימה.

לא, לא מדובר במגדלי הבטון של מנהטן. במרחק של שעה נסיעה מהג'ונגל המלאכותי והחומרי נחשף לו טבע מרהיב באזור עיירות הכפר של אפ-סטייט ניו יורק (Up State NY). "כשסבתא שלי עברה מברוקלין אל וורוויק (Warwick) שבמחוז אורנג', היא אמרה שהיא לא ידעה שיש כל כך הרבה עצים בניו יורק, היא מעולם לא ידעה מה יש מחוץ לעיר", מספרת לורה בריידולט, הבעלים של מלון "וורוויק באד אנד ברקפסט", כשהיא בדיוק מכינה ארוחת בוקר של חביתה עם תרד וגבינה לאורחים שהגיעו ללון בביתה הכפרי. "כשאנשים אומרים שהם נוסעים לניו יורק ישר חושבים על מנהטן, הם לא יודעים שיש מקומות מחוץ לה. כשהם כבר מגלים את האזור של אפ-סטייט ניו יורק, הם נדהמים. הסתיו היא העונה הכי חזקה, עלי השלכת הצבעוניים מרתקים אותם ובמיוחד קטיף התפוחים שמאוד מזוהה עם האזור. מי שרוצה להירגע מהעומס והאינטנסיביות של ניו יורק מגיע לכאן".

לא רחוק מוורוויק נמצאת חוות פנינגס (Penings Farm). סטיב פאנינג הוא דור שני בעסקי גידול מטעי תפוחים מכל המינים, במקום המתבסס על טהרת הגידולים המקומיים מדלעות, תפוחים ועד לסירופ המייפל. זוהי חווה משפחתית שמתאימה לעצירה בדרך, לזוג או משפחה עם ילדים שרוצה לטייל במטע בין התפוחים ולהסתכל על הקטיף. ואם אתם מבוגרים אז ליהנות מהשיכר המקומי "הארד סיידר".

ואפשר לא רק ליהנות מחוויית המטעים המרהיבים. חנות המפעל מציעה מבחר של פירות וירקות אורגניים, בר עם אלכוהול בייצור עצמי ומעדנייה ובית קפה עם הופעות של זמרים מקומיים. בשביל לשים משהו בפה, מרק הדלעת המקומי שמבושל ביחד עם שמנת, מומלץ ביותר. המקום עמוס בדרך כלל בתיירים, במיוחד בתקופת ה"אפל פאסט", אז חוגגים בחווה את המועד המיוחד.

סתיו במדינת ניו יורק אקדמיה הצבאית ווסט פוינט נהר ההדסון. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
אתר מורשת לאומי. האקדמיה הצבאית ווסט פוינט על גדת נהר ההדסון/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי
פארק וולטינג גלנץ (4). דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
19 מפלים שפורצים מאזור הררי. פארק הווטקינס גלן/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

היהודי שמנהל מסעדה איטלקית

אי אפשר להגיע לאפ סטייט ניו יורק ולא לבקר בווסט פוינט ( West Point), האקדמיה הצבאית של ארצות הברית, שנמצאת 80 קילומטרים צפונית לעיר ניו יורק ושוכנת על גדות נהר ההדסון. מלבד הקמפוס שהוקם בשנת 1778, המרכז שנחשב לאתר מורשת לאומי כולל בתוכו פסלים ומונומנטים לאומיים, מבנים היסטוריים ואתרי מורשת אמריקניים.

הצפייה על נהר ההדסון שחוצה את האזורים ההרריים של הרי הסטורם קינג (Storm King), שעליהם שוכן הקמפוס הגדול, הוא חוויה בפני עצמה.

יעד מומלץ אחר הוא פארק הווטקינס גלן (Watkins Glen)שנמצא באזור אגמי האצבעות (Finger Lakes). אם עברתם קודם בעיירה ורונה, אפשר לנסוע דרך כביש מספר 14 המלווה את אחד מחמשת הפינגר לייקס, סנקה לייק (Seneca Lake), כאשר על גדותיו שוכנים קרוואנים, בתים כפריים, בתי חוף ומרחבים ענקיים של שדות. הפארק עצמו מציע 19 מפלים שפורצים מאזור הררי, שאותם עוטפים עלי השלכת שנושרים צהובים-צהובים. הטיול בין המפלים מובנה באמצעות מדרגות אבן ויש תוואי מובנה, כך שאפשר לטייל שם עם מגפיים או סתם נעלי ספורט. באתר ממליצים לעשות קמפינג במעלה ההר ולאורך הדרך.

ואם נמאס לכם קצת נופים ובא לכם תרבות ואומנות, אתם יכולים לנסוע מווטקינג קלנט אל העיירה קורנינג (Corning), שם תמצאו את מוזיאון הזכוכית (Corning Museum of Glass), שאותו פוקדים מדי שנה 450 אלף תיירים. במזויאון ניתן לטייל בין תערוכות זכוכית מתקופות שונות ופריטים ואוספים ממדינות מיוחדות. רבים מהאובייקטים המוצגים בתערוכות הם היסטוריים, החל מפריטים שנתרמו על ידי אמנים כמו צ'הולי, או פריטים שנקנו ונאספו במהלך השנים. המוזיאון עצמו מציע הדרכה וצפייה בניפוח ועיבוד זכוכית לקהל הרחב, כולל אפשרות להתנסות בכך באופן עצמאי. הכניסה לילדים ונוער ללא תשלום.

את היום אפשר לסיים בביסטרו האיטלקי, "יוניון בלוק איטליאן" (Union Block Italian), שנמצא בקורנינג. אפשר להתחיל את הערב בדרינק בבר המסעדה ולאחר מכן לעלות ולהמשיך בארוחה איטלקית. בעל המסעדה הוא ג'וש רוזנבלום, "שלום לכם", הוא אומר בעברית, "כן, אני יהודי", הוא מציג את עצמו ומספר שבקיץ המקום מלא ובחורף פחות, כי העיר היא יותר עיירת חוף. "צחקו עליי שיש לי מסעדה איטלקית ואני בכלל לא איטלקי, אבל אשתי מנאפולי והיא אוהבת את זה".

מוזיאון קורנינג במדינת ניו יורק. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
אוספים ממדינות מיוחדות. יצירה במוזיאון הזכוכית בקורנינג, ניו יורק/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי
סתיו קיץ אינדיאני במדינת ניו יורק. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
מדלעות, תפוחים ועד לסירופ מייפל. חוות פנינגס, ניו יורק/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

ואיך אפשר להיות בניו יורק בלי לסיים בשופינג...

בעיירות הקטנות ברחבי אפ סטייט ניו יורק קשה למצוא חנויות של מותגים, והקניותמתרכזות בעיקר סביב מותגים מקומיים. אבל אם ממש מתעקשים לעשות שופינג, אפשר לעבור במתחם האאוטלט הענקי והחביב על הישראלים, וודברי קומנס (Woodbury Common Premium Outlets), המציע מגוון של מותגים נבחרים במחירים מוזלים. רק אל תשכחו לקחת את המפה בכניסה, כי המקום ענק.

האזור של אפ סטייט ניו יורק מאופיין ביקבים, מבשלות בירה וייצור אלכוהול, כך שכמעט ליד כל עייריה אפשר לעצור לגיחה וילהנות מיינות מקומיים או סתם בירה. על גדות אחד מנהרות הפינגר לייקס, Keuka, בעיירה המונספורת' (Hammondsport), שוכן לו היקב Dr. Konstantin frank שהוקם ב-1962. הייקב מייצר מגוון יינות לבנים ואדומים טובים. שווה להגיע וליהנות מנוף פנורמי לצד מבחר של עשרה יינות לטעימה.

בערבים אם בא לכם קצת בילויים ואקשן כמו הימורים, למשל, לא צריך לנסוע אל אטלנטיק סיטי. בעיר ורונה (Verona), קיים מרכז גדול בשם טורנינג סטון (Turning Stone), המציע קזינו ענקי לצד שורה של מסעדות, בתי קפה, ברים ומועדונים. המרכז כולל מלון, כך שמטיילים רבים מגיעים ללילה ונהנים משלל הבילויים שמציע המקום.

בחזרה לארץ, אם בחרתם לטוס משדה התעופה ניוארק שבניו ג'רזי, שהוא גם נמל הבית של חברת התעופה יונייטד איירליינס, תוכלו לראות את השינוי וההשקעה של החברה בטרמינל C, שבו הושקע סכום של 120 מיליון דולרים בהפיכת מסלולי ההליכה למתחמי מסעדות, המתאימות את עצמן לעידן האינטרנט והתקשורת האלחוטית.

בשערי העלייה למטוס, ישנם כמעט 60 אזורים חדשים המעוצבים באווירה של "סלון" ומציעים לנוסעים שימוש בטאבלטים בכל האזורים הללו, להתעדכן בזמן במצב הטיסה שלהם או להזמין אוכל, שתייה ושירותים אחרים באמצעות תפריט ויזואלי הזמין ב-20 שפות שונות. בנוסף, הנוסעים לא יצטרכו לטרוח לחפש שקע חשמל, היות ומושבי הטרמינל החדשים כוללים 10,000 שקעי חשמל וחיבורי USB, כמו גם אפשרות גלישה חינם באינטרנט באמצעות כמעט 6,000 מכשירי אייפד שהציבה במקום OTG.

מטוס יונייטד איירליינס שדה תעופה ניוארק. יונייטד איירליינס,
שדה תעופה שעבר מהפכה טכנולוגית חדשה. ניוארק/יונייטד איירליינס
גייט יונייטד איירליינס שדה תעופה ניוארק. יונייטד איירליינס,
השקעה של 120 מיליון דולר. הגייט החדש של יונייטד איירליינס בניוארק/יונייטד איירליינס

הכותבת היתה אורחת של יונייטד איירליינס ו-I Love NY

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully