וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיורים מודרכים ללא תשלום ועוד 4 אירועי חינם לסופ"ש

19.11.2015 / 9:12

ענף התיירות ספג מבול של ביטולים ועצירה של הזמנות חדשות, אז ארגון מורי הדרך יצא ביוזמה מבורכת של סיורים רגליים בחינם בסופ"ש, במטרה לעודד את התיירנים ולהחזיר את תחושת הנורמליות. וגם: קבלו עוד 4 אירועים ללא תשלום לחמשוש הקרוב

שביל דרך רבין. קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
מטיילים לזכרו. שביל דרך רבין/מערכת וואלה! NEWS, קק"ל

1. לילה לא שקט, לוד

שוק הלילה בעיר העתיקה חוזר בפעם השנייה והפעם הוא ססגוני, מעניין ועדכני יותר. השוק, שיערך במבנה האבן היפה של חאן חילו, מהווה במה להתפתחות וקידום כלכלי של תושבי העיר. בין עשרות הדוכנים תמצאו את קיבוץ גלויות של אוכל מרוקאי, גאורגי, אתיופי, הודי וערבי לצד דים סאם ואוכל טבעוני שישתכשך עם חומוס, וכן אמנות, בגדים ותכשיטים אתניים המייצגים את מגוון הקהילות והתרבויות בעיר. עוד בשוק: דוכני קוסמטיקה טבעית, כלי בית, עבודות קרמיקה, פירות וירקות משוק רמלה-לוד הפופולארי, בתי קפה, פינות ישיבה והופעות של מוזיקאים מקומיים שינגנו על אורג, עוד ודרבוקות.

במקביל לשוק יתקיימו סדנאות בישול של סבנח (מאפה ממולא בתרד) מהמטבח הערבי ואינג'רה (לחם טף חמצמץ) מהמטבח האתיופי, וכן סיורים באתרים ההיסטוריים בעיר העתיקה בהם גם במשולש הדתות - כנסיה, בית כנסת ומסגד שחולקים קיר משותף.
מתי: חמישי, 19 בנובמבר, 18:00-22:00, (במקרה של גשם השוק ידחה ל-26.12)

מחיר: הסדנאות והסיורים בתשלום סמלי
איפה: חאן חילו בעיר העתיקה
לפרטים:.facebook.com/shuklaylalod

חאן חילו לוד. אריאלה אפללו, שימוש חד פעמי
חאן חילו, לוד/שימוש חד פעמי, אריאלה אפללו

2. דווקא עכשיו, ברחבי הארץ

גל הטרור האחרון פגע קשות בענף התיירות שספג מבול של ביטולים ועצירה של הזמנות חדשות. כדי להחזיר אותנו לשגרת הטיולים יצא ארגון מורי הדרך, בשיתוף משרד התיירות, ביוזמה מבורכת של סיורים רגליים במטרה לעודד ולחזק את התיירנים ואת תעשיית התיירות ולהחזיר להם את תחושת הנורמליות. על הפרק סיורים מודרכים לכל המשפחה במגוון מסלולים עירוניים, בהם:

- מסלול תל אביבי שיעבור בנחלים מוסררה ואיילון, בשכונת מונטיפיורי ובמגדל המים ההיסטורי (21 ו-28 בנובמבר, 14:00. מפגש בכניסה הראשית לקניון עזריאלי);

- מסלול יפואי שיתחיל בכיכר השעון, יעבור בסמטאות העיר העתיקה דרך בית הכנסת העתיק, כיכר קדומים ורחבת כנסיית פטרוס, ירד לנמל ויחזור לכיכר דרך המנזר הארמני, מסגד הים וסביל אבו נבוט (21 ו-28 בנובמבר, 14:00);

- מסלול ירושלים שיתחיל ברחבת מלון ימק"א ויעבור במשכנות שאננים, בשכונת ימין משה, בחוצות היוצר, ברחבת שער יפו, ברחוב יפו, בנחלת שבעה ובחזרה (20 ו-27 בנובמבר, 10:00).

לפרטים: itga.org.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חוף הים, תל אביב, מאי 2015. ראובן קסטרו
בואו לטייל בה חינם. יפו/ראובן קסטרו

3. למי קראת קקטוס, קיבוץ יגור

אוהבים קקטוסים? אם כן, הרי שההמלצה הזו היא בינגו בשבילכם - פסטיבל גינות במסגרתו תוכלו לראות וללמוד על כל החידושים הפיתוחים בתחום גינות הנוי בכלל והקקטוסים בפרט. במסגרת הפסטיבל יושק גם שביל הקקטוסים - תצוגה מיוחדת של 100 סוקלנטים שמסודרים בשביל שמשני צידיו יוצגו מגוון קקטוסים מכל סוג וגודל (19.11). בנוסף תתקיים הרצאה בנושא סוקולנטים וצמחי מדבר בהנחייתו של איוון ממשתלת "סוקולנד" (26.11. בהרשמה מראש).

מתי: 18-28.11.15
מתחם משתלות יגור, בכניסה לקיבוץ יגור
לפרטים: 04-9848108, yagurgan.co.il

שביל הקקטוסים משתלות יגור. אגמדיה,
שביל הקקטוסים במשתלות יגור/אגמדיה

4. שעת הטמבל, קיבוץ כפר מסריק

במשך דורות היווה כובע הטמבל תו תקן לישראליותנו. היו מי שחבשו אותו רק בטיולים והיו מי שבשבילם (בעיקר החלוצים, המושבניקים והקיבוצניקים) הכובע המשולש היה חלק מהתלבושת היומית. הכובע הישראלי היווה השראה לצייר משה קסירר שיצירותיו מספרות סיפור היסטורי-תקופתי כאשר הדמויות שצייר עוטות לראשיהן את כובע הטמבל החלוצי. קסירר שילב בעבודותיו סגנונות בינלאומיים - אימפרסיוניזם, סימבוליזם וציור נאיבי, ויצק לתוכם את התכנים הארצישראליים שמתכתבים עם ציירי שנות ה30-50 ראובן רובין, משה קסטל ונחום גוטמן. בתערוכה "שעתו של הטמבל", שאצרה האוצרת: אפרת פלד-שדה, מוצגות עבודותיו של קסירר שנוגעות בקשר בין אדם-אדמה-רוח ובקשר המקומי, המורכב, יהודי-ערבי-ישראלי.

"סבא שלי היה ציוני. הוא החליף את המגבעת האירופאית בכובע טמבל כחול. הוא השאיר את משפחתו שם וניצל ברגע האחרון. בארץ הוא לבש בגדי עבודה וכובע טמבל. הוא החליף את היהדות בציונות. היום", אומר נכדו משה קסירר, "אי אפשר למצוא כובע טמבל כחול, לא על אנשים ולא בחנויות, זה כבר לא באופנה, לא הכובע ולא כל מה שהוא מסמל. היום באופנה זה לנסוע לברלין, אומרים שיותר טוב שם מהארץ".

איפה: גלריית מוניו
מתי: הפתיחה בשישי, 20 בנובמבר, 19:30 ובשלישי, שישי ושבת, 10:00-14:00
לפרטים: 052-5557271

תערוכה שעתו של הטמבל בכפר מסריק. משה קסירר, מערכת וואלה! NEWS
תערוכה שעתו של הטמבל בכפר מסריק/מערכת וואלה! NEWS, משה קסירר

5. שביל זכרון, קיבוץ רביד

בשבוע שעבר, במלאות 20 שנה להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין, נחנכה "דרך רבין" - שביל זיכרון חינוכי שנע סביב תחנות חייו. אורכו של השביל הוא 3 ק"מ והוא משלב בין טיול בטבע לבין תוכן כשלאורכה משובצים מיצגים חזותיים ומתקנים משחקיים המאפשרים למטיילים לעבור חוויה מוחשית דרך חייו. לאורך השביל, שהוא יוזמה של תנועת דרור ישראל, קק"ל וקיבוץ רביד, אפשר לראות את פעולתו של רבין כחייל ומצביא שמומחשת באמצעות חלל דמוי בונקר שנחצב בסלע ועל קירותיו תלויים סמלי ההגנה, הפלמ"ח וצה"ל.

את רבין המדינאי מציג ספסל אבנים גודל ומשקפת אבן גדולה המשקיפים לנוף. השביל מסתיים במיצג המשקף את הרצח - מעבר דרך לוחות ברזל גדולים ומוטים שהולכים וסוגרים על העוברים בתוכם. על הלוחות מודפסים כתובות גרפיטי, תמונות המתארות את ההסתה שקדמה לרצח, לוח עם שלושה חורי ירייה ונאומו האחרון שנחצב על סלע. .

מתי: כל יום, כל השנה
איפה: תחילת הדרך בצומת רביד וסופה בכניסה לקיבוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully