וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על לנוסעיה בפריז: 350 דולר תמורת טיסה חזרה לישראל

14.11.2015 / 9:33

נמלי התעופה בעיר המתוירת בעולם נותרו פתוחים כרגיל להמראות ונחיתות אבל הביקורת על התיירים הנכנסים למדינה הוחרפה וגבולותיה היבשתיים של צרפת כולה נסגרו. אל על הודיעה כי לא תגבה קנס מנוסעים שיבקשו לשנות טיסתם

מגדל אייפל, פריז, פברואר 2015. רויטרס
פריס, מוקדם יותר השנה. הביטחון לא ישוב לעולם/רויטרס

חברת אל על הודיעה לפני זמן קצר כי כי לאור המצב היא תאפשר לנוסעיה שמחזיקים בידם כרטיס טיסה לשנות את תאריך טיסתם לכל טיסה שתתקיים עד ל-29 בנובמבר. בנוסף תאפשר להם להקפיא את הכרטיס למשך שנה.

בהודעה שמסרה החברה נכתב: "אל על מביעה צער עמוק על האירועים הקשים בפריז ומעדכנת כי טיסותיה ימריאו כמתוכנן. טיסה ראשונה מתוכננת לצאת מנתב"ג עוד הערב ומחר בבוקר ייצאו עוד 4 טיסות. אל על תסייע להשיב ארצה נוסעים השוהים כעת בעיר ותציע מחיר מיוחד של 350 דולר לכיוון אחד".

נראה שחברת התעופה הישראלית למדה את לקחי "צוק איתן", במהלכו פסקו הטיסות הזרות לארץ ונוסעים שנותרו ללא יכולת לשוב ארצה נדרשו לשלם אלפי דולרים עבור מושב במטוסי אל על מאירופה לנתב"ג.

על חברת אל על נמתחה ביקורת קשה בשל המחירים הגבוהים שדרשה ורבים מהנוסעים האשימו אותה בניצול המצב כדי להגדיל את רווחיה. מטרת המבצע הנוכחי היא להציע לנוסעי חברות התעופה האחרות שלא מצאו מקום בטיסות חזרה לארץ הערב או מחר להקדים טיסתם לישראל ובנוסף, להטיס ארצה את חברי הקהילה היהודית בצרפת שמעוניינים להגיע ארצה.

גם ארקיע הצטרפה לתנחומים ומסרה שתסייע לנוסעים ישראלים שרוצים להגיע מפריז לארץ בימים הקרובים במחיר טיסה של 220 דולר.

המסקנות עדיין מדממות

עיר האורות כבתה. דמם של מאות ההרוגים בשורת הפיגועים אמש (שישי) מטיל צל כבד על תדמיתה של פריז כאחת הערים האטרקטיביות בעולם לתיירים. הסימנים לכך צצו כבר בשנה שעברה, עם הטבח באנשי המגזין "שרלי הבדו" בתחילת השנה ועם פיגועים נוספים שקרו מיד לאחר מכן. אבל הצרפתים כמו הצרפתים, שוכחים מהר והשגרה לא אחרה לחזור ולאותת לתיירי העולם: אפשר לפקוד שוב את מסדרונות השאנז אליזה, הביטחון חזר.

וכעת מה נאמר? יש מי שיושב בפרצוף מצטדק וסונט בלי אבחנה: "אמרנו לכם. ברחובות ירושלים הסכינאות חוגגת אבל אסון כזה לא היה קורה לנו בישראל. אנחנו כבר יודעים עם מי יש לנו עסק וחבל שהעולם עדיין לא". אין זה משנה מאיזו דת הגיעה פעולת הטבח הנוראית הזאת, פריס לעולם כבר לא תשוב להיות כפי שהיתה ואין זה משנה כמה שוטרים ידגרו ברחובותיה.

גם העולם כבר יודע. אם זה קרה כאן, באחד הסמלים הברורים של העולם החופשי ובמקום שמאפשר יותר מכל מרחב פעולה אמיתי לכל אדם ללא הבדלי דת, גזע ומצלמה – המשמעות היא אחת: אין יותר מקום בטוח על פני כדור הארץ. ובכך לא די: לאף ממשל או משטר אין באמת יכולת להגן על התיירים והמבקרים המזדמנים לשטח מדינתו. והגע הזמן שגם אנחנו נפנים את המסר הזה.

החל מהבוקר (שבת) הסדר הנורא חוזר על כנו: שורת גינויים מכל העולם, סגירה הרמטית של הגבולות, אבלות ובכי אוניברסלי וכמובן, רצון עז להבין וללכוד את המסקנות בעודן שרויות על הקרקע, מדממות את עצמן לדעת.

מורגלים אבל כואבים

חרף האירועים בפריז, נמלי התעופה בעיר נותרו פתוחים כרגיל להמראות ונחיתות אבל הביקורת על התיירים הנכנסים למדינה הוחרפה וגבולותיה היבשתיים של צרפת כולה נסגרו. חברות התעופה הצרפתיות פועלות כרגיל, בכללן אייר פראנס, שמפעילה שלוש טיסות יומיות מישראל. טיסת הבוקר של החברה המריאה כרגיל וגם שאר הטיסות לא צפויות להתעכב.

המשטרה והצבא אף הציבו מחסומים בכבישים המחברים את צרפת לשכנותיה כדי למנוע אפשרות שהמחבלים, שטרם נתפסו, יברחו מהמדינה דרך בלגיה או ספרד. במדינה כולה הוכרז מצב חירום לאומי והתיירים התבקשו לשוב למשכנם ולא להסתובב ברחובות פריז וסביבותיה.

אתרי התיירות הלאומיים והאטרקציות ייסגרו היום וגם התחבורה הציבורית לא תופעל כסדרה. בצרפת דווח כי תעשיית התיירות הצרפתית מתמודדת מאז הבוקר מול מאות אלפי תיירים המעוניינים לבטל את הגעתם לעיר וראשיה מתקשים עדיין להעריך את היקף הנזק שנגרם לתיירני פריז.

גם סוכני הנסיעות בישראל כבר מורגלים למצבים הללו וממתינים לגל הביטולים שיגיע כבר ממחר בבוקר (א'). "אין לנו יותר מדי מה לעשות בנדון חוץ להיענות לבקשות ולנסות להחזיר לנוסעים את כספם, במידת האפשר", אמר לוואלה! NEWS אחד מסוכני הנסיעות הגדולים המשווקים חבילות נופש לפריז. "קשה לראות את פריס חוזרת לעצמה בתקופה הקרובה וברור שעבור התיירים מדובר באבדן גדול".

יניב לוי
  • עוד באותו נושא:
  • פריס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully