וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית להוזלת הנופש בישראל: מלונות בשילוב דירות

11.11.2015 / 11:52

ישראל היא מהמדינות היקרות בעולם במחירי לינה במלונות. עכשיו יוצא משרד התיירות בשיתוף משרד האוצר בתוכנית חדשה שתוסיף 27 אלף חדרי מלון בעשר שנים, ותגרום להוזלה במחירי החופשות על-ידי שילוב 20% של דירות במלונות חדשים. לגור ולנפוש

מלון רויאל רימונים ים המלח חופשה. מנחם רייס,
הנופש שלנו יוזל? נחכה ונראה. מלון בים המלח/מנחם רייס

מחירי החופשות, ובעיקר הלינה בארץ, הם מהיקרים בעולם. זה כבר לא חדש. אבל עכשיו מנסה משרד התיירות בשיתוף משרד האוצר ליצור מהלך שיביא להקמה של יותר בתי מלון בישראל, מה שעשוי להוזיל את מחירי הלינה בישראל.

שר התיירות, יריב לוין, ושר האוצר, משה כחלון, הודיעו הבוקר (ד'), על ה"תכנית הלאומית להוזלת מחירי הנופש בישראל". בבסיס התוכנית יהיה עירוב שימושים של מלון, דירות ומשרדים בפרויקטים שיחלו היום ולמשך השלוש השנים הקרובות. הביקוש ללינות בבתי מלון עלה בעשור האחרון ב-70 אחוזים, ועקב המחסור הרב בחדרים המחירים מאמירים ובלתי סבירים בעליל. מעבר לביורוקרטיה הקשורה בבניית מלונות בישראל, יזמים לא מוכנים להשקיע בבתי מלון חדשים עקב התשואה הנמוכה, שבאה ליתר ביטוי רק אחרי 15 שנים. על כן מנסה התוכנית החדשה לשלב דירות בבתי המלון באזורים המבוקשים ובכך להפחית את הסיכון של היזם להפסדים. גם הבנקים, שיממנו חלק מהפרויקט בהלוואות, יוכלו כבר לקבל החזר מסוים של ההלוואות שניתנו, היות והיזמים יוכלו כבר לשווק ולמכור את הדירות, למרות שהמלון טרם נבנה.

לדברי שר התיירות ושר האוצר, "התכנית תביא לייעול, קיצור ופישוט משמעותי של הליכי תכנון הבנייה של מלונות בישראל, הגדלה דרמטית של מספר חדרי המלון, תוספת משמעותית של מספר יחידות דיור ובסופו של התהליך - להוזלה של כ-20% במחירי החופשות".

במשרד התיירות טוענים, שבתוך חמש שנים יתווספו כ-15 אלף חדרי מלון בישראל, ובתוך 10 שנים כ-27 אלף - דבר שיגדיל את התחרות בין בתי המלון ויביא להוזלה במחירים עבור הצרכן.

לפי התכנית, בתי מלון יוכרו כתשתית לאומית ויאושרו באופן מהיר וישיר בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל). בנוסף, ועדות מקומיות עצמאיות יוכלו לאשר תוספת של עד 20% לזכויות הבנייה של מלונות לטובת מגורים, מהלך שיפחית ליזם את הסיכון בפרויקט, יגדיל את מקורות המימון שלו ויקצר את זמן החזר ההשקעה הראשונית בכחמש שנים.

מלון הילטון. ליהי שורש, מערכת וואלה!
יקרים מרוב העולם. מלונות על חוף ימה של תל אביב/מערכת וואלה!, ליהי שורש

רק כ-3,000 חדרי מלון חדשים נבנו בארץ בעשור האחרון

כיום יש מחסור חמור בחדרי המלון בישראל, ויזמים רבים נמנעים מבנייה חדשה בגלל הליכי תכנון ארוכים ומסורבלים וסיכון כלכלי גבוה. בעשור האחרון בישראל נבנו רק כ-3,000 חדרי מלון חדשים (עלייה מזערית של 6%). ההיצע הנמוך של חדרי המלון בישראל הוא הגורם העיקרי לעליית מחירי הלינה בישראל בעשור האחרון (2004-2015) בכ-70%.

המשכות וסרבול הליכי התכנון וקבלת ההיתרים מהווים חסם עיקרי בבניית מלונות חדשים בישראל, כאשר לא אחת נדרש למעלה מעשור לצורך השלמת הליכי הבנייה. חסם נוסף הינו הפער שבין התשואה הממוצעת בענף ובין רמת הסיכון הגבוהה, דבר הגורם לקשיים בקבלת מימון מגופים פיננסיים ולהגדלת עלות ההון בפרויקט.

מטרת התכנית היא לתת מענה אמיתי ומידי לחסמים הללו, להגדיל את היצע חדרי המלון בישראל, להוות מנוע לתחרות בשוק ולהביא להוזלת מחירים. בנוסף, הדבר יביא להגדלת היצע המגורים במלונות, מהלך אשר משתלב עם מאמצי המדינה להרחבת היצע הדיור. התכנית תובא לאישור הממשלה ביום א' הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully