וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירופים ביטלו את הנופש למצרים; האם זו ההזדמנות של אילת?

8.11.2015 / 7:26

רוסיה, בריטניה ומדינות נוספות באירופה הנחיתו מכה אנושה לתיירות המצרית, כשהחליטו להקפיא את הטיסות למדינה. עם זאת, האירופים לא רואים בעיר הנופש הדרומית תחליף ראוי בשל פערי המחיר. שר התיירות: להרחיב את רשת הביטחון ולהביא את התיירים לישראל

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

בווידאו: א-סיסי נפגש עם קמרון כדי למזער את הנזקים לתיירות

החלטת ממשלת רוסיה להפסיק את הטיסות למצרים בשל החשד לפיצוץ מטוס חברת מטרוג'ט מעל סיני בשבוע שעבר והעובדה שחברות תעופה אירופיות נוספות החליטו להקפיא את הטיסות לאתרי הנופש בים האדום, מדאיגה את גורמי התיירות בישראל.

בהתפוצצות המטוס נהרגו 224 נוסעים ועד שלא יאומתו ההערכות בנוגע לסיבת הפיצוץ - רוסיה, בריטניה, בלגיה, הולנד וגרמניה החליטו לא לקחת סיכונים נוספים ואסרו על חברות התעופה במדינתן לטוס למצרים. רוסיה ובריטניה כבר החלו בפעולות חילוץ של עשרות אלפי התיירים ששוהים במדינה והטסתם חזרה לביתם דרך יעדי ביניים.

עבור מצרים, מדובר במכה אנושה לתיירות הנכנסת בשל העובדה כי רוסיה ובריטניה הן ספקיות התיירים הגדולות ביותר למדינה. ואם זה לא מספיק, אתמול (שבת) דווח באתר ה-daily mail, הבריטי, כי מטוס של חברת תומפסון פליי עם 190 נוסעים, ששהה לפני כחודש מעל שמי סיני, הותקף בטילים מן הקרקע, אך ניצל בזכות עירנותו של הטייס שהצליח לחמוק ולהנחית את המטוס בשלום.

ואולם, גם בישראל חוששים שהיעלמות התיירים מרוסיה, בריטניה ושאר המדינות תשפיע לרעה על מספר הכניסות והלינות במלונות אילת וירושלים, זאת בשל העובדה כי קבוצות תיירים רבות שמגיעות למצרים מגיעות לביקורים בישראל דרך מעבר טאבה.

נופש בשארם א שייח. ShutterStock
כפר נופש בשארם א-שייח. מכה אנושה לתיירות המצרית/ShutterStock

בודקים אפשרות להטיס את התיירים מסיני לאילת

יצוין כי רוסיה היא מדינת המקור השנייה הגדולה לתיירות הנכנסת לישראל, ובימים האחרונים החל משרד התיירות לפנות למארגני התיירות הגדולים באירופה כדי לבדוק אפשרות להטיס לאילת את התיירים שרכשו חבילות לאתרי הנופש בים האדום. אלא שכרגיל, הבעיה שצצה קשורה למיצובה של אילת כעיר יקרה ואילו מחירן של חבילות נופש בשארם א-שייח נמוך משמעותית מהחבילות המוצעות לאילת, וההערכה כי תיירים יעדיפו לבטל את חופשתם.

במטרה למצוא מענה לפערי המחירים, הורה שר התיירות יריב לוין למשרד התיירות לבדוק אפשרות להרחיב את רשת הסובסדיות שמוענקות לחברות תעופה שמטיסות תיירים לעיר אילת, ולכלול בה את החברות שהיו אמורות לטוס למצרים וכעת עלולות להישאר בלי נוסעים בעקבות החלטת רוסיה ושאר המדינות.

ההנחייה זכתה לתמיכה מצד מלונאי אילת, אבל אלה לא ממהרים לתלות בה תקוות גדולות. מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, שבי שי, אמר לוואלה! כי אף על פי שמדובר בחלון הזדמנויות לעיר אילת, ההערכה היא כרגע עוד מוקדם לדבר על הגעה המונית של תיירים למלונות. "אנחנו כבר למדנו את הנושא, ומעבר לבעיה הלוגיסטית של להעביר תיירים לטיסות חדשות ומלונות אחרים, ישנם פערי מחיר. כולם מבינים שאי אפשר לשלם עבור מלון 'נעמה' בשארם ולקבל את הרויאל ביץ'".

לדבריו, תהיה פגיעה בתיירות החד-יומית לאילת, משום שהיא חלק מישראל וגם מושפעת מכל שאר האירועים. "נכון שיש לא מעט טיסות לאילת אבל צריך לדאוג גם לביקושים. כרגע התפוסות נמוכות מדי ולא עומדות בציפיות הראשוניות אבל אנחנו מבינים שפעולות שיווק לוקחות זמן", הוסיף שי.

חשש נוסף שעלה בישראל קשור בתפיסה הרווחת של תיירים בעולם שרואים במזרח התיכון אזור רגיש מבחינה ביטחונית ואינם מבדילים בין האירועים במדינות השונות. "אין ספק שנרגיש את הפגיעה בתיירות", אמרו בסוף השבוע האחרון מספר גורמי תיירות באילת. "בכל פעם שהמצב הביטחוני בסיני מתערער זה משפיע גם עלינו כי התיירים חוששים להגיע לאזור כולו. אנו מצפים לחורף עמוס בתיירים ומתפללים שאף חברת תעופה לא תחליט לחזור בה".

במשרד התיירות לעומת זאת, סבורים שהמצרים לא יוותרו כל כך מהר על התיירים שלהם. "אנחנו בודקים המון אפשרויות להביא את התיירים לאילת אבל זה לא יקרה כל כך מהר. מצרים תעשה הכל כדי לשמור על התדמית התיירותית שלה ותפעיל להשפיע פוליטית על אותן מדינות שיסרבו לשלוח תיירים לאתרי הנופש שלה", מעריך פיני שני, סגן ראש מינהל השיווק במשרד התיירות.

מי שצפויה להרוויח מכל המצב הזה היא שכנתה הירדנית של אילת, עקבה, שככל הנראה תקלוט את אלפי התיירים שרכשו חבילות למצרים במהלך החורף הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • סיני
  • אילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully