וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשוש סתויי: 7 אירועים ללא תשלום לסופ"ש

29.10.2015 / 8:03

סוף השבוע הקרוב אמור להיות מצוין לטיולים, כשהגשמים ייחלשו אם לא ייפסקו. זה הזמן לצאת ולעשות משהו מעניין בחמשוש. אז קבלו שבעה אירועי חינם, מפריחה, דרך הרצאות ועד לטיול בשביל חדש - הכל ללא תשלום

צעידה לשלום ואדי ערה. נועה שיזף, מערכת וואלה! NEWS
צעידה לשלום בוואדי ערה/מערכת וואלה! NEWS, נועה שיזף

1. בשביל הבנים, המוחרקה (בהר הכרמל)

"שביל הבנים הדרוזים" הוא שביל טיולים חדש המנציח את 409 החיילים בני העדה שנפלו במערכות ישראל. השביל, שהוא מסלול הטיולים והספורט האתגרי הארוך ביותר בצפון, הוא למעשה שביל ישראל של העדה הדרוזית שמשתרע לאורך 226 ק"מ. השביל עובר בין טבע, נופים, תצפיות ו-18 כפרים דרוזים החל מדליית אל כרמל דרך הגליל ועד לסיום בקרב יתרו באתר נבי שועייב. ההליכה בשביל חושפת אותנו לתרומה של ההדרוזים לארץ, את התרבות והמסורת עתיקת היומין שלהם, את אורחות חייהם ואת סיפור השתלבותם ברקמת החיים של החברה הישראלית.

את חנוכת השביל יוביל תת אלוף במיל' אמל אסעד שאיבד את אחיו, וופא אסעד, לפני 22 שנים במהלך קרב עם מחבלים בעזה, ואליו יצטרפו גם שר הביטחון, הרמטכ"ל, מכובדי העדה, משפחות הנופלים ועוד. השקת השביל תתקיים במסגרת אירוע ספורט בו תוכלו לבחור בין צעידה במסלול באורך 3 ק"מ, רכיבה במסלול של 10 ו- 25 ק"מ או ריצה תחרותית במקצים של 2 ו-5 ק"מ.

מתי: שישי, 30 באוקטובר, 6:00 -11:30
מחיר: השתתפות במקצים התחרותיים בתשלום
לפרטים: עמותת בשביל הבנים

שביל הבנים הדרוזים. עמותת שביל הבנים,
שביל הבנים הדרוזים/עמותת שביל הבנים

2. תוצרת הארץ, נאות קדומים

יום העיון השנתי של הפארק התנ"כי יתקיים תחת הכותרת "תוצרת הארץ" וייערך לזכרו של נגה הראובני, מייסד הפארק. האירועים יתמקדו בגידולים חקלאיים קדומים ובמתקנים שסייעו בעיבוד האדמה ובמקום תוצג תערוכת דגמים מוקטנים של מתקנים וכלים חקלאיים נדירים שיוצרו בתחילת המאה שעברה. הכלים יוצרו מסלע גיר שנחצב במערת צדקיהו ונבנו על פי הוראותיו של חוקר ארץ-ישראל הגרמני, גוסטב ד?ל?מ?ן.

עוד בתוכנית: סיור בין המתקנים החקלאיים בפארק והרצאות קצרות בהנחיית מומחי מחקר בהם פרופסור חיים גורן שירצה על דרכו של דלמן לחיים בארץ, הראל ווייס שיספר על שימור זרעי מורשת מהעבר אל העתיד, ד"ר טובה דיקשטיין שתפתח את התיאבון בהרצאה על "כ?וסמת, כ?וסמין וקוסקוס", יהושוע (ישו) דריי בנושא "אבולוציית בתי הבד" והמשוררת רבקה מרים בשירי טבע.

מתי: שישי, 30 באוקטובר
איפה: פארק נאות קדומים, יער בן שמן
לפרטים: 08-9770760, n-k.org.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נאות קדומים. איל שפירא,
נאות קדומים/איל שפירא

3. איינשטיין בעזה, ירושלים

רשות הצעירים של הבירה בשילוב האוניברסיטה העברית חוזרים בפעם החמשית עם "איינשטיין בעזה" - הרצאות של מיטב חוקרים האוניברסיטה בשילוב הופעות של הרכבים מוזיקליים. ההרצאות יתקיימו בדירות פרטיות ובבתי הקפה ויעסקו בסחר בנשים, באנשים ומספרים, בדרך שבה נוצרים יהלומים בטבע, על, בדוד המלך ועוד. בנוסף יתקיימו מסיבת רחוב, מסיבה בלקנית בחומוס "בין עזה לברלין", הופעה ערס פואטית של עדי קיסר במכון ירושלים והופעה של להקת מרסדס בנד (ב- 13:00).

מתי: שישי, 30 באוקטובר, מ-09:30
איפה: בשכונת רחביה - ברחוב עזה, בשדרות בן מימון וברחובות הסובבים אותם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרצאה במסגרת "אינשטיין בעזה" בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. כל הקדושים, ירושלים

קבלו את Halloween, ליל כל הקדושים האמריקאי. אז נכון זה לא בדיוק החג שלנו אבל היי, בימים שמפלס הלחץ החרדה שלנו מרקיע שחקים אנחנו מחפשים קצת סיבות למסיבות כדי לשמוח ולשכוח. במסיבה הזו תוכלו להתחכך עם הכפר הגולבלי של תיירים מרחבי העולם, להתחפש בתחפושות מפחידות, לרקוד לצלילי המוזיקה הנהדרת של D.J שטעטל שיק האגדי ולשתות עדלאידע.

מתי: שבת, 31 באוקטובר, מ-20:30
איפה: בר האברהם הוסטל, רח' הנביאים 67
לפרטים: 02-650-2200, abrahamhostels.com

האלווין אברהמס הוסטל. ספיר שטיין, מערכת וואלה! NEWS
חגיגות האלווין ב"אברהמס הוסטל"/מערכת וואלה! NEWS, ספיר שטיין

5. דו קיום, לוד

מרכז הצעירים בלוד יזם פסטיבל קולנוע חברתי ראשון מסוגו בארץ במהלכו יוקרנו מבחר סרטים ויערכו מפגשים עם יוצרי קולנוע ופעילים שיספרו על עשייתם. במסגרת הפסטיבל יתקיים גם מרתון סרטים חברתיים שיצרו תושבי העיר שעוסקים בדו קיום היהודי - ערבי בעיר, הגרעין התורני, נוער בסיכון שנרתם למען כלבים, אמנות רחוב ועוד. בין הסרטים המשתתפים בפסטיבל: "פלאפל אטומי" בהשתתפות הבמאי דרור שאול, "תופסות חלום", "רוקדים ביפו" בהשתתפות היוצרת הילה מדליה, "השוטה" בשילוב הרצאה על סאטירה חברתית, "חתונה מנייר" בשילוב פעילות חווייתית של קהילה נגישה, "מנפאואר", "איגור ומסע העגורים" והקרנה מיוחדת לנשים בלבד של הסרט החרדי - כשר "תמונה מפראג".

בנוסף, יערך כנס לפעילים ויזמים חברתיים בו ילמדו, בין השאר, על גיוס משאבים, ניהול נטוורקינג, תיעוד פרויקטים חברתיים ועבודה עם רשתות חברתיות. בערב נעילת הפסטיבל תיערך תחרות "הולילוד" של סרטים שנכתבו וצולמו על ידי בני נוער בעיר שמספרים את סיפורם האישי והקבוצתי.

מתי: שלישי- חמישי, ב-3-5 בנובמבר
מחיר: חלק מהסרטים בתשלום סמלי של 10 שקלים
לפרטים: "פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הסרט "רוקדים ביפו" שיוקרן בעיר לוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

6. צהוב עולה, ירוחם ורכס בוקר

החלמוניות כבר פה, פורחות וצובעות את הר הנגב בשטיח צהוב-ביצה ויוצרות את אחד ממראות הסתיו היפים על אדמת הלס החומה. את הריכוזים הגדולים של החלמוניות תוכלו לראות בהר אדמון, ביער ברעם, בשביל המטפס לפסגת הר מירון, בהר תבור, מעט אחרי הישוב להבים, ביערות להב ויתיר, בנחל רביבים, בירוחם ובדרך למצפה רמון. בין המקומות נמליץ על שני מסלולים בהם תמצאו את הריכוזים הגדולים של פריחתן.

רכס בוקר: היציאה למסלול היא מהכניסה לחוות הבודדים נחל בוקר וזית המדבר וההליכה היא של כחצי שעה לכל כיוון. מהחניה עולים וחוצים את הבקעה, הולכים צפונה לכיוון חורבת אצבוע וממנה ממשיכים לשיא הרכס. מהרכס יורדים כ- 20 מטר, בכיוון צפון-מערב, ומגיעים למשטח סלע מרשים. בתחתית הסלע הן יפתיעו אתכם בשטיח צהוב המתפרש על כ- 30 מטר. הגעה: מכביש 40 , כ - 10 ק"מ דרומית לצומת טללים (יש שילוט).

ירוחם: כשני ק"מ דרומית לעיר תגלו את השלט הראשון המפנה לאזור הפריחה מממנו תמשיכו לפי השילוט עד לחניה. מהחניה עולים בשביל המעגלי, המסומן בשחור, ויורדים חזרה בסימון כחול המוביל לפריחות. לפריחה ניתן להגיע גם מהסכר המרשים שעל אגם ירוחם, עוד מקום מקסים לטייל בו, וגם לדוג ולפקנק בחורש.

מתי: עד אמצע נובמבר
לפרטים: המשרד לפיתוח הנגב והגליל וביה"ס שדה שדה בוקר - 08-6532016 ובאתר האינטרנט.

פריחת חלמוניות הר הנגב. תיירות הר נגב,
פריחת חלמוניות בהר הנגב/תיירות הר נגב

7. שכנות טובה, ואדי ערה

בימים שכאלה, כשאנחנו מחפשים קצת רוגע, שלווה וחזרה לשפיות, פעילות משותפת ויחסים של דו קיום עשויים, אולי, להחזיר אותנו לחיים נורמלים. ולראייה, תושבי יישובי
ואדי ערה, המאמינים ומחויבים לקיום חיים משותפים בין יהודים וערבים, חיים המבוססים על שוויון, כבוד ואמון הדדי, ועשייה משותפת בכל תחומי החיים, יזמו את אירוע
"שכנים של שלום". מדובר בהתארגנות של עמותת התיירות "מרבד ירוק ואדי ערה", שמפתחת את התיירות האזורית המשותפת לערבים ויהודים כמנוף חברתי, חינוכי,
כלכלי ותדמיתית, שמזמינה להליכה (קלה-בינונית המתאימה גם למשפחות) ופעילות עם התושבים שתתקיים בין יישובי האזור.

בשישי הולכים במסלול מכיכר השלום בבאקה אל ג'רביה דרך היישובים מצר, מייסר, מענית וברקאי ובשבת צועדים משכונת אסכנדר באום אל-פחם דרך מי עמי, אל עריאן,
עין א-סהלה, קציר, ערערה וכפר קרע.

מתי, שישי-שבת, 30-31 באוקטובר, מ-09:00
איפה: בשישי יציאה מצומת ברקאי ובשבת מהחנייה של בית הספר "גשר על הוואדי"
לפרטים: מרבד ירוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully