וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ההסלמה? חברת SAS מפסיקה את טיסותיה לתל אביב

20.10.2015 / 8:12

חברת התעופה הסקנדינבית, שהפעילה את הקו החל משנת 2012, תפסיק לטוס לקופנהגן החל מחודש מרץ הקרוב עקב סיבות טכניות, כך לפי ההודעה הרשמית, אולם דוברת החברה ציינה ש"חוסר היציבות הפוליטי משפיע אף הוא"

מטוסי חברת התעופה השבדית SAS מקורקעים. רויטרס
תחדול מלטוס לתל אביב במרץ הקרוב. מטוס של חברת SAS/רויטרס

האם המצב הפוליטי בישראל שוב משפיע על לוח הטיסות לתל אביב? חברת התעופה "סקנדינביאן איירליינס" -SAS - המפעילה החל מיוני 2012 טיסות ישירות ושבועיות בין תל אביב וקופנהגן, הודיעה אמש (ב') כי מ"סיבות טכניות" תל אביב לא תיכלל השנה בלוח טיסות הקיץ של החברה, כך שהטיסות מישראל יתקיימו השנה עד סוף מרץ 2016 - לוח החורף של החברה. עם זאת, בראיון שנתנה דוברת החברה טרין קרומן-מיקלסן (Trine Kromann-Mikkelsen) לאתר Check-in.dk, היא ציינה ש"הקו יקר לתפעול ותחת תחרות קשה ועל כן אין לחברה יכולת מספיקה להפעיל אותו", אולם הוסיפה ש"חוסר היציבות הפוליטי משפיע אף הוא על הקו". לדבריה, הקונפליקט הארוך של ישראל ושכנותיה היא אחת הסיבות שהחברה תפסיק לטוס לתל אביב.

למרות הצהרת הדוברת, הודעת החברה שיצאה לעיתונות, העדיפה לדבוק בגרסה של בעיות אחרות, כנראה כדי למזער את זעם הנוסעים הישראלים. "למרות הצלחתו של הקו מתל אביב לקופנהגן וגידול של כ-41% בתנועת הנוסעים במהלך 2014 ושל כ-25% בחודש יולי 2015, נאלצה החברה לוותר על הפעלת טיסות בלוח הקיץ מסיבות טכניות, הקשורות להיצע במטוסים לטווח בינוני במהלך שעות היום בקיץ הקרוב", נכתב בהודעה. לדברי החברה, דבר נוסף שהשפיע על ההחלטה הן עלויות תפעול גבוהות וזמינות של צוות הטייסים והדיילים בטיסות בשעות הלילה, כפי שהיה בלוח טיסות הקיץ לתל אביב (הטיסות יצאו בשעה 22:45 מקופנהגן והגיעו לפנות בוקר לתל אביב ואז חזרו לקופנהגן).

סאס הודיעה לאחרונה על לוח טיסות קיץ 2016, שבמסגרתו תתמקד החברה בפתיחת קוים חדשים לטווח ארוך כמו טיסה יומית מקופנהגן לבוסטון, קופנהגן-מיאמי, קופנהגן-הונג קונג, שטוקהולם-מיאמי ושטוקהולם-לוס אנגל'ס. בנוסף, תוסיף תדירויות לקו קופנהגן-ניו יורק (שתי טיסות ביום), קופנהגן-שנחאי, שטוקהולם-ניו יורק ושטוקהולם-מיאמי. עם זאת, יעדים נוספים שייעדרו מלוח הטיסות של החברה הסקנדינבית בקיץ הקרוב הם מוסקבה ואנקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully