וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שווקים אסייתים ששום טיול לא שלם בלעדיהם

29.10.2015 / 8:44

תשכחו מהחנויות המפונפנות של ברלין או מילאנו: השווקים האסייתים הם הדבר האמיתי ואין מדריך טיולים שיוותר עליהם. הנה המלצה לחמישה שווקים מבוקשים במיוחד

שוק הלילה בבייג'ינג. ShutterStock
שוק הלילה בביג'ינג. חוויה קולינרית לאמיצים בלבד/ShutterStock

לא פחות מהחוויה הנלווית לביקור באתרים המרתקים של מדינות המזרח הרחוק, שוטטות בשווקים וברחובות הקניות העמוסים של שנחאי, בייג'ינג, בנגקוק או מנילה היא אירוע מרגש בפני עצמו. לא בכדי, לא ניתן למצוא מדריך טיולים שימנע ממטייליו את המנעד המאלף המוצע בדוכני המזון בשוק הלילה של בייג'ינג או מיקוח עם הסוחרים בשוק הצף בבנגקוק.

מי שביקר כבר יודע: בשווקים הגדולים של המזרח הרחוק לא ניתן למצוא כמעט הכל אלא ניתן למצוא ממש הכל. המחירים ברוב המקרים יהיו ידידותיים יותר מאשר בארץ ואם לא תחמירו עם עצמכם בנושא המותגים, תוכלו לגלות עולם של מוצרים שימלא בקלות את המזוודה שלכם, גדולה ככל שתהיה. אבל החלק הכי מהנה בביקור בשווקי המזרח הרחוק – קצת פחות מאימון כושר המיקוח – הוא פשוט לטייל, להתרשם ואז לדגום את אחת מחנויות המזון או הבגדים שממתינים לכסף שלכם.

שוק הפנינים של בייג'ינג - Beijing Hongqiao Market

אחד השווקים הידועים והתיירותיים בסין כולה המשתרע על שטח של 1.1 דונם. מלבד היותו מוקד משיכה למאות אלפי קבוצות תיירים וחובבי קניות של מכשירי חשמל, בגדים ומשי הוא משמש כמרכז ההפצה הגדול בסין לפנינים. מעל מיליון מבקרים מגיעים אליו מדי שנה לרכוש פנינים, תכשיטים ואבני חן, ביניהן גם כמה כאלה אמיתיות. על אף שמדובר בשוק מבוקש במיוחד ודי רווחי, הסוחרים בו לא נרתעים ומפעילים שיטות מכירה מגוונות למדי על התיירים המבקרים בו. לפיכך, כדאי לגייס את פני הפוקר החזקים ביותר שלכם ופשוט להמשיך בטיול. כל סימן של התעניינות ממכם יוביל למסכת שכנועים אינטנסיבית. השוק עצמו ממוקם בתוך בניין מקורה של שלוש קומות ואלפי חנויות שמציעות את כל מה שחשבתם עליו: טקסטיל, שעונים, קוסמטיקה, נעליים, צעצועים, מכשירי חשמל ואפילו חפצי אומנות. בקומה התחתונה ניתן למצוא שוק מזון המציע מבחר דגה ופירות ים.

הטיול המאורגן המושלם בסין מתחיל כאן

שוק הפנינים בבייג'ינג. ShutterStock
שוק הפנינים. אולי תביאו משהו לאישה?/ShutterStock

שוק Ben Thanh Market בסייגון, וייטנאם

קשה לדמיין שוק הומה כל כך בשעות היום שהופך באחת לאזור בילוי שוקק כל כך המועדף על צעירי סייגון. מיד לאחר סגירת השוק, בשעת השקיעה, מתמקמים בשטחו מאות דוכני מזון ומסעדות הערב של השוק פותחות את דלתותיהן ומזמינות את התיירים לארוחות ערב מפנקות. השוק עצמו נבנה ב-1870 על ידי המשטר הצרפתי ששלט במדינה ונקרא במקור Les Halles לפני ששינה את שמו ב-1912. כיום הוא נחשב לאחד הסמלים החשובים של סייגון עם תחבורה נגישה ונוחה. מנעד הקניות בו כולל כמעט הכל. אבל הרכישה המומלצת ביותר היא דווקא דג ים שלם מטוגן בשמן עמוק ובירה צוננת.

הטיול המושלם לוייטנאם מתחיל כאן

השוק בסייגון. ShutterStock
מבט על השוק בסייגון. דג מטוגן ובירה צוננת/ShutterStock

שוק הלילה של בייג'ינג Dong Hua Men Night Market

אתר חובה נוסף לביקור הוא שוק הלילה של בירת סין שנפתח בשעה 18:00 בערב ונסגר ב-22:00 בלילה. סביר להניח שמה שייראו עיניכם יהפוך לכם את הבטן אבל האזור כולו הוא אטרקציה מהנה במיוחד גם אם לא תכניסו כלום לפה. בשוק, המתקיים בסמוך לטיילת Wangfujing פועלים מאות דוכנים צבעוניים שיציעו לכם את כל מה שאתם בדרך כלל רואים על הרצפה. התפריט כולל בין השאר, מבחר חרקים, עקרבים, תיקנים, צרצרים ועוד.

שוק הלילה בבייג'ינג. ShutterStock
נראה אתכם אוכלים את זה/ShutterStock

שוק הפרחים בבנגקוק Pak Khlong Talat - Flower Market

שוק צבעוני במיוחד שפועל אף הוא בשעות הלילה ומאיר את עיני התיירים המטיילים בבירה התאית. זה קורה כשמאות ממגדלי הפרחים של העיר פורקים את מרכולתם ומציעים אלפי זנים של פרחים למכירה סיטונאית, אבל גם ליחידים. כמו כן, מוצעים שם תשזורות ותכשיטי פרחים במחירים שווים במיוחד. לא בכדי מבקרים בו מדי לילה אנשי תעשיית האירוח של בנגקוק שמגיעים לרכוש תשזורות מיוחדות בהכנה אישית על המקום ולפי בחירתם.

הטיול המושלם לתאילנד מתחיל כאן

שוק הפרחים בבנגקוק. ShutterStock
שוק הפרחים בבנגקוק. אלפי זנים וריחות מדי יום/ShutterStock

שוק Divisoria במנילה

היתרון הגדול של השוק הגדול של מנילה הוא המחירים הזולים שמציעים הדוכנים במקום. באופן יוצא דופן, עיקר הביקוש בשוק הזה הוא דווקא לאביזרי רכב. המומחים מדברים על מחירים שגורמים ללסת התחתונה ליפול אם משווים אותם לארץ, בעיקר אם רוכשים בכמויות גדולות יותר. מלבד אביזרי הרכב, ניתן למצוא בשוק מנילה כמויות עצומות של נעליים וטקסטיל. כמו בכל שוק אסייתי, מדובר באזור צפוף ועמוס במיוחד ועל כן לא מומלץ להגיע בשעות השיא של הבוקר.

השוק במנילה. ShutterStock
השוק במנילה. אביזרי רכב הולכים מצוין כאן/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף אשת טורס
  • עוד באותו נושא:
  • שווקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully