וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת שפיות לסופ"ש: 6 אירועי חינם לחמשוש הקרוב

15.10.2015 / 9:00

זה הזמן לשאוף אוויר ולנסות ולתת לשפיות לחזור לחיינו. הסופ"ש כבר פה, אז קבלו שישה אירועים ללא תשלום לשישבת ושבוע הבא שיוכלו, ולו לכמה שעות, לתת למוח העסוק והטרוד קצת חופש והנאה

בחזרה לעתיד 3. נטפליקס,
30 לטרילוגיה הקלאסית. "בחזרה לעתיד"/נטפליקס

1. Life goes on, ירושלים

"life goes on" אומרים הירושלמים ומנסים לשדר נורמליות ויציבות, עם כל המשתמע ומתרחש בה בימים אלה. ולראייה, הם מכריזים על פתיחת עונת התרבות, אף על פי ולמרות הכל. התרועה התרבותית תצא לדרך עם "מנופים" - פסטיבל לאמנות עכשווית החושף את היצירה התוססת והמורכבת בעיר.

הפסטיבל הוא מיזם עצמאי שנולד ביוזמתם של אמנים החיים ויוצרים בעיר ומטרתו לקדם את האמנות והיצירה המקומית, בין השאר, במסגרת אירועי אמנות ותרבות שיתרחשו בגלריות, בחללים אלטרנטיביים, במרכזי תרבות, במבני תעשייה, במרחב הציבורי ובחיק הטבע.

בערבו הראשון יושקו עשרות תערוכות ולרשות המבקרים יועמדו שאטלים (ללא תשלום) שינעו בין האתרים עד שעת חצות. בכל ערב יתקיימו אירועי תרבות ואמנות, בכל פעם באזור שונה, בהם בפארק המסילה שם תוצג תערוכה המנסה לדמיין איך תיראה הארץ ב- 2048; בבניין משרד החינוך, שם יתקיים סיור לילי בין שבע זירות אמנותיות; בסדנאות האמנים ובמוסך מאיר דוידוב בא.ת תלפיות יערכו עונג שישי עם מופע המחול "זמן עבר" מופע של אנסמבל בבא רבה, שיעור יוגה פתוח וקבלת שבת מוזיקלית עם שוטי הנבואה.

עוד בפסטיבל: מופע פיסול, תנועה, וידאו וסאונד של קבוצת זיק העוסק בחזון התקומה בארץ; "הסימפוניה הגדולה" - אירוע משותף לגלריות ולשכנים בנחלאות בהם סיור עירוני עם קבוצת מוסללה; שבי שרפלר, ממסעדת 'עזורה' בשוק, יארח סדנת בישול לא שגרתית; מרתון טבע באמנות לילדים שיתקיים בגלריה לטבע באמנות בתחנה לחקר ציפורי ירושלים, ועוד.

מתי: חמישי-חמישי, 15-22 באוקטובר
איפה: ברחבי העיר
לפרטים: manofim.org

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "מנופים". בתמונה: קוביה לבנה של דפנה ילון, אוסטרליה 2007/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. Transforms, נמל יפו

על הרקע הציורי של העיר העתיקה, סירות הדייגים העוגנות בנמל וקול צלילי התרנים שנעים ברוח, תיערך בנמל יפו סדרת סופ"שים שתעסוק בשילוש אופנה, עיצוב ואמנות. תחת הכותרת Transforms יתקיימו 5 סופי שבוע שבכל אחד מהם יתארחו 10 מעצבים שיציגו קונספט עיצובי שונה עם DNA ייחודי לו. הסדרה תוצג בגלריה הממוקמת במבנה עתיק בנמל, שעבר תהליך שימור קפדני על ידי האדריכל אילן פיבקו, ותוקדש לגיוס משאבים לטובת תלמידי בית הספר מגמ'ריה שמפעילה עמותת ידיד - מרכזי זכויות בקהילה.

את הסדרה יפתח סופ"ש טקסטיל שיוקדש למעצבי טקסטיל ואופנה ישראליים ששילבו ביצירתם פיתוחי בדים בעבודת יד במטרה לייצר פרטי אופנה עכשוויים וייחודים (015-17.1). האירועים הבאים יעסקו בצורפות ישראלית של בוגרות שנקר ובבצלאל שמשלבות בעבודתן חומרים חדשניים בהם בטון, סיליקון ומתכות (22-24.10); סופ"ש איטלקי עם מעצבי אופנה איטלקיים, צעירים ובועטים שיציגו לראשונה בארץ (29-31.10); סופ"ש אופנה שיוקדש למעצבים ישראלים (12-14.11) ותערוכת נעילה שבה יציגו 40 מעצבים את פרויקט One of שמטרתו להעמיק את ההיכרות עם עולם התוכן של המעצבים וכתב ידם הייחודי.

מתי: בסופשבוע של ה-15.10 עד 14.11 (חמישי, 17:00-22:00, שישי, 10:00-17:00 ושבת, 12:00-21:00)
איפה: גלריית נמל יפו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
סדרת אמנות נמל יפו, FROG. גל אלי, מערכת וואלה! NEWS
מתוך סדרת אמנות FROG בנמל יפו/מערכת וואלה! NEWS, גל אלי

3. הקוטפים ברינה, ברחבי הארץ

ארגון 'לקט ישראל' משמש בנק המזון הישראלי, ש-55,000 מתנדביו שמציל מדי שנה מאות אלפי טון של מזון המיועד להשמדה. בשישי יציין הארגון את יום המזון הבינלאומי, המצוין בו זמנית בכל העולם, במסגרת גיוס לקטיף המוני לטובת אוכלוסיות נתמכות בארץ. מאחר ויבול עודפי הפירות והירקות בשדות ובמטעים הוא רב, וגם העבודה רבה, הם זקוקים לעוד ועוד ידיים קוטפות ומזמינים אותנו ואת טפנו להצטרף אליהם לקטיף שיתקיים בשדות החקלאיים שיתפרשו בשלושה מוקדים בצפון ובמרכז הארץ. על הדרך תוכלו להקנות לדור העתיד חווית קטיף וטבע עם ערך מוסף המשלבת התנדבות עם עבודת האדמה ועזרה לזולת.

מתי: שישי, 16 באוקטובר, 08:00-12:00, בהרשמה מראש
איפה: דגניה-צמח בצפון, גבעת חיים איחוד וקיבוץ גליל ים (הכניסה דרך גלילות)
לפרטים: 09-7441757, leket.org

4

לקט ישראל. לקט ישראל, מערכת וואלה! NEWS
לקט ישראל/מערכת וואלה! NEWS, לקט ישראל

4. בדרכו, תל אביב

במלאות 20 להירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין יתקיימו שלל אירועי הנצחה לזכרו בהם טיול במחוזות העיר הגדולה, בה גדל וחיי. הטיול, שיתקיים בשיתוף קק"ל ומרכז יצחק רבין, ילך בעקבות מורשתו של האיש ויעבור בתחנות מרכזיות בחייו ובחיי המדינה בהן בבית ילדותו ברחוב המגיד, בבית החינוך וקן הנוער העובד (שהיו ביתו השני של יצחק הנער), ביתו של אליהו גולומב - מפקדה הבלתי מוכתר של ההגנה, שהפך למוזיאון ההגנה, בית קק"ל (בו נערכו דיונים מכריעים בהם ההכרעה הדרמטית להכרזת הקמת המדינה) וסיום בכיכר רבין.

בנוסף, יתקיימו סיורים בדרך בורמה ובמסלול הרגלי ב"שביל תש"ח" שבהרי ירושלים. כל המסלולים יסתיימו בטקס זיכרון במרכז רבין בהשתתפות להקות צבאיות ותיאטרון צה"ל.

מתי: חמישי, 22 באוקטובר, בהרשמה מראש
כמה: ההשתתפות ללא תשלום, הסעות במחיר סמלי של 10 שקלים
לפרטים: קו ליער - 1-800-350-550

מצפור הראל דרך בורמה. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
מצפור הראל בדרך בורמה/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

5. שביל החצבים, ערד

פריחת החצב וביקורו של הנחליאלי, הם שני סמנים מובהקים לבואו של הסתיו. אז נחליאלי טרם ראינו אבל חצבים דווקא כן, והרבה. אחד המקבצים היפים המפתיעים של פריחת החצבים נמצא בערד, שם מצהיר בימים אלה המשרד לפיתוח הנגב והגליל על פתיחת עונת הטיולים בנגב. את הדגימה הדרומית תוכלו להתחיל בשביל החדש שהוכשר בעיר ואם תמהרו תוכלו להתענג לאורכו על החצבים שנמצאים עכשיו בשיא פריחתם. השביל הוא מעגלי, אורכו כ-2 ק"מ (הלוך וחזור), ההליכה בו היא קלה אך יחד עם זאת אינה מתאימה לעגלות וילדים במנשאים.

תחילתו של המסלול בקצה רחוב נוף משם יורדים בסולם והולכים מספר מטרים לאורך הסימון השחור עד למפגש עם הסימון הירוק של השביל החדש. השביל מוביל בקו מפולס עד להתחברות עם השביל הכחול (תחילת המסלול של נחל טביה), שם מסיימים ויוצאים לרחוב אחווה (אחרי מרכז הטניס).

מתי: עד תום הפריחה, ובכלל
איפה: בסוף רחוב נוף בשכונת הרדוף
לפרטים: הרשות לפיתוח הנגב - gonegev.co.il

חצבים בערד. ענת רסקין, מערכת וואלה! NEWS
פריחה מדברית. חצבים בערד/מערכת וואלה! NEWS, ענת רסקין

6. בחזרה לעתיד, נתניה

מרטי מ'קפליי חוזר מהעבר ומגיע לחגוג את חזרתו עם החברים מנתניה. המפגש המרגש עם מ'קפליי יתקיים בכיכר העצמאות המחודשת שם יציינו 30 שנה לטרילוגיה הקלאסית, האהובה, "בחזרה לעתיד", בדיוק ביום ובשעה בהם היה אמור להפציע מהשמיים עם דוק בראון והדלוריאן. אז החבר'ה, שלא יגיעו כמובן, שלחו במקום את שלושת סרטי הסדרה - "בחזרה לעתיד 1" (המתרחשת בשנת 1955), בחזרה לעתיד 2 (שמתרחש ב- 2015 מנקודת המבט של 1985) ו"בחזרה לעתיד 3" (שחוזרת אל 1885), שיוקרנו על המסכים הגדולים שבלב הכיכר.

מתי: רביעי, 21 באוקטובר, מ- 16:29
איפה: כיכר העצמאות החדשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully