וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואיזה מסכנים התיירנים: "בכל הארץ מרגישים ביטולים בהזמנות"

14.10.2015 / 11:10

גל הטרור ברחבי הארץ נותן את אותותיו על ענף התיירות, למרות ששר התיירות משדר "עסקים כרגיל". אחת מחברות השיט הגדולות בעולם הודיעה שתפסיק לעגון בישראל ובמלונות מבטלים הזמנות. "כדי להביא תיירים בחורף יהיה צריך נס אמיתי", אומרים בענף

מערכת וואלה!

לא צריך להיות תייר שמגיע בפעם הראשונה לישראל כדי לדעת שהצבא והמשטרה המקומית לא יכולה ממש להגן עליך. גל הטרור המשתולל ברחבי הארץ מסרב לעצור ומביא איתו את המשבר הבא בתיירות הנכנסת לישראל.

נכון להיום, ההודעה שפרסם ביום (א') משרד התיירות, כי מצב התיירות הנכנסת לישראל לא השתנה והתיירים עדיין לא ברחו למטוסים, נראית כל כך לא רלוונטית. לאיש כבר אין ספק: גל הביטולים יצא לדרך ולא נראה שמישהו יכול לעצור אותו.

הראשונה להודיע על כך היא רויאל קאריביין, אחת מחברות השיט הגדולות בעולם, שלא לוקחת שום סיכון והחליטה לבטל את עגינות אוניותיה בישראל כבר בימים הקרובים ולהמשיך ליעדן באגן הים התיכון. לפי הערכות, מדובר על אבדן של 5,000-3,000 תיירים שכל כך נחוצים לתיירות הנכנסת ולמארגני התיירות המקומיים. ראוי לציין, כי מאז מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014 כמעט ולא הורגשה נוכחותן של אוניות הנופש בנמלי אשדוד וחיפה, כתוצאה מהחשש לפגיעה בנוסעים ובצוותים.

גם מארגני התיירות כבר נשמעו היום אחרת, מיואשים הרבה יותר. "אם עד היום הצלחנו להסביר שכל הטרור הזה ייפסק מחר, עכשיו זה כבר הפך לבלתי אפשרי וכדי להביא ארצה תיירים במהלך החורף צריך נס אמיתי", אמר אחד מהם.

ירושלים. ShutterStock
הסובלת העיקרית מהבחינה התיירותית. ירושלים/ShutterStock

שר התיירות: "קיבלתי החלטה לשדר עסקים כרגיל"

אלא שכל זה לא מפריע לשר התיירות יריב לוין להתראיין רוב פאר ושלטון לאחד מאתרי הבית של מצביעי הימין - ערוץ 7 - ולשדר עסקים כרגיל, כלומר לגזור קופון פוליטי. "היה נהוג שבאירועים כאלה עוצרים את הקמפיינים הפרסומיים ומחכים שהגל יעבור", אמר בראיון. "הפעם קיבלתי החלטה להגביר את הפרסום ולשדר עסקים כרגיל והתוצאות טובות".

לדבריו, אם נרשמו ביטולים הרי שהם מגיעים דווקא מצד תיירות הפנים, קרי הישראלים, שמבטלים את הגעתם למלונות. "יש כאן אתגר גדול. צריך לזכור שהנתונים וממדי התיירות בארץ הם נמוכים מאוד. בספרד יש 62 מיליון, במצרים על כל בעיותיה יש 8 מיליון תיירים בשנה ואצלנו רק 2.9 מיליון, והמספר הזה שאותו קיבלתי עם כניסתי לתפקיד, הוא בירידה של 25 אחוזים משנים קודמות. הגיע הזמן לשנות כיוון. לשם כך הובלתי שינויים במערך השיווק," הצהיר.

כאילו מדובר במהלך מתוזמר מראש, הלין גם מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, על אותה בעיה וצוטט כאומר שלמרות הסיקור התקשורתי הגדול של האירועים בארץ, התקשורת הזרה דווקא התעסקה בפיגועים חמורים יותר ולא גרמה לשיח שלילי על ישראל. לדבריו, בחודש הבא יחל משרד התיירות בשורת פעולות שיווקיות כדי לעורר את העניין דווקא בקרב הישראלים.

מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, נועז בר ניר, אמר לנו בשיחה כי "המלונות בכל הארץ מרגישים את העצירה בהזמנות חדשות, בעיקר של תיירים בודדים. אצל הקבוצות המצב נזיל יותר והן שומרות על זכותן לוותר ברגע האחרון. החשש שלנו הוא שגל הביטולים יגיע באופן פתאומי ויגרום לנזק כלכלי כבד. מה שכן, המלונאים נתקלים בהמון שאלות ותחושת חוסר ביטחון של תיירים".

לדבריו, כרגע אין יותר מדי מה לעשות אלא להמתין לשקט וחזרה לשגרה נורמלית. "גם משרד התיירות מבין שאין לו יותר מדי מה לעשות ויכולת ההשפעה שלו על האירועים והתיירות היא נמוכה כעת", הוסיף. גם אריה זומר, מנכ"ל התאחדות בתי המלון בירושלים, סיפר לוואלה! בשבוע שעבר על ביטולי הזמנות בשיעור של 25 אחוזים, שהולכים וגדלים בכל יום שעובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully