וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטייל בלי מינוס: כך תחסכו מאות שקלים בטיול המשפחתי

25.2.2015 / 0:07

כולנו יודעים כיצד לחסוך - אבל לפעמים אנחנו שוכחים, מתעצלים או סתם מתפתים להיות יותר מדי ספונטניים. אבל אם נוכיח לכם שעל כל 4-3 טיולים שבהם תחסכו בהוצאות תזכו לצאת לטיול אחד ללא תשלום? זה יותר פשוט (וכיף) ממה שאתם חושבים

צילום: איל שפירא עריכה: מאיה בן ניסן

בווידאו: הצעה לטיול משפחתי וזול בחורבת שמרי ועין איילה בכרמל

אוהבים לטייל ולהתמזג עם הטבע? ברור, מי לא? עם זאת, גם טיול משפחתי במסלולים חינמיים עלול להסתיים בהוצאות פיננסיות לא מתוכננות, ובכלל - להעיק על התקציב המשפחתי, במיוחד אם אתם מטיילים מספר פעמים בחודש. אז ברור, כולנו יודעים היכן וכיצד לחסוך - אבל האם אנחנו באמת עושים זאת?

ואם נגיד לכם שעל כל שלושה או ארבעה טיולים שבהם תחסכו, תוכלו "לזכות" בטיול הרביעי בחינם? כיצד? נסו לבד ותגלו עד כמה זה קל. וכל זאת - מבלי להתכלב ומבלי להרגיש שפספסתם משהו. הסוד הוא לחשוב חכם, לפעול חכם ולתכנן מראש.

אז קבלו ריכוז של עצות פיננסיות לקראת הטיל הבא שלכם. אנחנו כמובן לא ממציאים את הגלגל, אלא רק גורמים לו להסתובב בפחות כסף.

ארוחת שטח וגיבוש משפחתי

אין ספק שאחת ההוצאות הגדולות בטיולים מצויה תחת סעיף האוכל. משום מה, רבים נוהגים להצמיד באופן אוטומטי את חוויית יום הטיול לארוחה במסעדה. למה? כשחושבים על כך - אין באמת סיבה טובה לעשות זאת. טיול זה טיול, ומסעדה זו מסעדה.

מה הפתרון? ארוחות שטח. ממש לא חייבים להיות שפים - אפשר להכין מראש בבית ולשים בתיק קופסאות שבהן טחינה מתוצרת עצמית, לחמים טובים, ירקות טריים ושאר דברים שכולם אוהבים (וילדים שמטיילים בשטח חצי יום - אוהבים כל סוג של אוכל...).

רוצים להגדיל ראש? הרכיבו לעצמכם ערכת בישול בשטח, עם גזיה, מחבתות, כלי עבודה ומה לא. ומעבר לחסכון הגדול - ארוחה בטבע היא חוויה משפחתית מגבשת, והרבה יותר מהנה מהמתנה מייגעת למלצר במסעדת דרכים בצהריי שבת.

חסכון משוער למשפחה ליום טיול: כ-350 שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שני ילדים אוכלים פיתות. ShutterStock
ממש לא חייבים להיות שפים. הילדים ייהנו מפיקניק בשטח/ShutterStock

כן לנוחות, לא לחנויות נוחות

חנויות נוחות בתחנות דלק הן מפלצות פיננסיות. הן נוחות, ברור, אבל האם אפשר להיכנס ולצאת מהן מבלי לגרום לצלקת בארנק? בהחלט לא.

חטיפים לילדים? קנו יום לפני הטיול בסופרמרקט באריזות חסכון. מי שתייה? גם כן, מהסופר (או מהברז, אם כבר מדברים). קפה או תה על הדרך? השתמשו בערכת הקפה שכבר מעלה אבק בתא המטען. זה גם כיף וגם תוכלו לשתות את הקפה שלכם מול נוף טבעי, ולא מול מתקני ניפוח האוויר שבתחנת הדלק.

חסכון משוער למשפחה ליום טיול: כ-50 שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא חייבים לשלם יותר אם קונים לפני זה בסופר. חנות נוחות/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש דלק, ויש דלק

זה לא סוד שיש הבדלים במחיר הדלק בין התחנות השונות. בנסיעות קצרות, מהבית לגן או לחוג, באמת שאין לכך משמעות אמיתית. אבל ביום טיול שבו תגמאו כ-300 ק"מ כבר מתחילים לראות את ההבדלים. תכפילו את ההפרש הזה בשנה - ותגיעו לסכום נאה.

רוצים דוגמה? אם מיכל הדלק שלכם מאכלס 40 ליטר ומצאתם הבדל של 75 אגורות לליטר בין שתי תחנות סמוכות - הרי שחסכתם כ-30 שקלים.

אין צורך לכתת רגליים (או צמיגים) בין תחנות הדלק, כי יש מי שכבר עשו זאת עבורכם. בתוכנת הניווט Waze, למשל, יש שירות השוואת מחירים של תחנות דלק. אפשר לאתר דרכה תחנות זולות לאורך מסלול הנסיעה שלכם, ואף למצוא מבצעים מיוחדים. גם אתר www.fulltank.co.il מספק שירות דומה. אז זה הזמן לעזוב את תחנת הדלק שאליה אתם רגילים ולהתחיל להשוות.

חסכון משוער למשפחה ליום טיול: כ-30 שקלים.

ואם אנחנו כבר בענייני רכב, יש עוד כמה שיטות לחסוך בהוצאות: בעת התדלוק, העדיפו שירות עצמי על פני מתדלק (תמיד טוב, ובמיוחד בשבתות וחגים), בדקו אחת לשבוע את לחץ האוויר בצמיגים ושלפו מתא המטען את כל הג'אנק הכבד שהצטבר שם.

ויש עוד שיטה נהדרת, שיש לה רק יתרונות: לצאת לטיול ביום שישי (לעומת שבת). זה תמיד יהיה רגוע יותר, וחסכוני יותר, בגלל שלא תיאלצו לעמוד בפקקי התנועה של מוצ"ש בדרך חזרה מהצפון.

חסכון משוער למשפחה ליום טיול: כ-20 שקלים.

תחנת הדלק סונול. שי מכלוף
תדלוק עצמי יחסוך לכם עשרות שקלים/שי מכלוף

תעזבו כבר את הצימרים

מה הקטע שלכם עם צימרים? צימר מרחיק אתכם מהטבע, מרחיק אתכם מאנשים אחרים וממפגשים מזדמנים, מרחיק אתכם מחוויות מפתיעות שעשויות להתרחש באתרי קמפינג או במלונות מטיילים.

האם נסעתם עד לקצה השני של הארץ רק כדי לשלם 1,000 שקל ללילה ולטבול בג'קוזי שורץ חיידקים? לא ממש. חובבי צימרים? נסו פעם אחת ללון במלונות מטיילים. חובבי מלונות מטיילים? נסו פעם אחת ללון בהוסטל מגניב. חובבי טבע אמיתיים? לכו על קמפינג. באופן פרדוקסלי, ככל שהלינה זולה יותר, כך החוויות משמעותיות ומרגשות יותר.

אז עזבו את הצימרים. בכסף שתחסכו תוכלו לקנות ג'קוזי משלכם, וגם שמיכת פוך סינתטית (אם אתם ממש מתעקשים).

חסכון למשפחה: מאות שקלים

ל"ג בעומר מדורה קמפינג. ShutterStock
צימר מרחיק אתכם מהטבע, קמפינג בדיוק ההפך. וגם תחסכו מאות שקלים/ShutterStock

אותן חוויות - אבל בזול: מנויים, קופונים ואטרקציות

אתם טיפוסים ספונטניים? זה הזמן להרגיע מעט עם העניין הזה, כי מי שמתכנן מראש את הטיול שלו, ימצא שפע של דרכים לחסוך - בעיקר אם מטיילים עם ילדים (אבל לא רק).

לפני שאתם יוצאים לדרך, היכנסו לאתר חברת האשראי שלכם וחפשו את מבצעי "אחד פלוס אחד". התוצאה: אותן חוויות שהייתם חווים אם הייתם מטיילים באופן ספונטני - רק בחצי מחיר. זה כולל שפע של אטרקציות לילדים, מסעדות, כניסה לאתרים, מוזיאונים ועוד.

ואם כבר מדברים, אל תשכחו את אתרי הקופונים, שגם בהם מתגלים לא מעט אוצרות. האתרים "בא לי גם", "קופונים" ו"גרופון" הם רק חלק מהדוגמאות.

ובכלל, כדאי תמיד לחפש את האותיות הקטנות, כי בחלק מהאטרקציות, ישנה אופציה לרכישת כרטיס משפחתי, שהוא זול יותר מכרטיסים בודדים. ואם אתם מטיילים הרבה בגנים לאומיים ושמורות טבע, שקלו לרכוש את כרטיס "מטמון", שמקנה כניסה בחינם לרוב אתרי רשות הטבע והגנים. זאת לצד חיפוש של טיולים מודרכים ללא תשלום (או בתשלום סמלי) של גופים וארגונים שונים - בהם החברה להגנת הטבע, קק"ל, רט"ג ועמותות התיירות ברחבי הארץ.

חסכון משוער למשפחה ליום טיול: משתנה לפי העניין.

ומה עכשיו? עכשיו תעשו אחד ועוד אחד (ועוד 450), ותגלו שגם יצאתם לטבע וגם הצלחתם לפתוח תכנית חסכון. בקטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully