וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזמנים לבוא: מרכזי המבקרים הכי מסקרנים לחול המועד סוכות

1.10.2015 / 8:33

שבעה מרכזים חדשים, שנפתחו לאחרונה, פתחו את שעריהם. ממפעל הטליתות והציציות הגדול בעולם, דרך צמחי מרפא מיוחדים ועד למבשלת בירה מיוחדת במינה וביקור במאפייה מתוקה. בואו להיות אושפיזין

מרכז מבקרים רולדין. דן לב,
מרכז המבקרים של רולדין/דן לב

אחד המנהגים של חג הסוכות, מעבר לשלומית שבונה סוכה והעלייה ההמונית לירושלים, הוא דלת פתוחה לאושפיזין. על פי המסורת שבעה אורחים הגיעו להתארח בסוכה אבל גם
אלפי שנים אחרי, בעידן התיירות, הטכנולוגיה, התעשייה והסקרנות, אושפיזין עדיין מוזמנים. גם למרכזי המבקרים שפותחים שעריהם ומזמינים אותנו להיות אורחים שלהם.

כמניין האושפיזין נמליץ על שבעה מרכזים חדשים, שנפתחו לאחרונה, שפותחים שעריהם במטרה להנגיש עצמם, לחשוף את פעילותם ולאפשר לנו לראות, להכיר ולהתרשם.

it's Miguel

מיגל הוא מכון העוסק במחקר בתחומי הביוטכנולוגיה ומדעי החיים. המכון, השייך לחברה לפיתוח הגליל, חנך מרכז מבקרים במתחם המעבדות הייחודי שנבנה כחלל פתוח, בסביבת עבודה חדשנית בארץ ובעולם, המאפשרת הפריה הדדית בין החוקרים לבין תחומי המחקר השונים.

מטרתו של המרכז לקרב את המבקרים אל עולם המדע, להבין ולחוות אותו בדרך בלתי אמצעית תוך למידה בלתי פורמאלית של מדע וטכנולוגיה. המרכז מאפשר הצצה אל מאחורי הקלעים של הפעילות המדעית במעבדות המחקר באופן אינטראקטיבי תוך שהוא מציג את הפעילות המחקרית, לצד מחקרים פורצי דרך, בתחומי מדעי החיים, סביבה, תזונה, חקלאות וביוטכנולוגיה. הסיור במעבדות הוא מסקרן ומלמד והוא כולל מפגש עם החוקרים המתארים את המחקרים שלהם בדרכים חווייתיות.

עוד במרכז תצוגות ופעילויות - הצגת תאים זוהרים במיקרוביולוגיה, המחשת פעילות ומבנה החלבונים, פעילות במכשיר לבדיקות קרקע במעבדה להידרו-גיאוכימיה, הסברים על חרקים ודבורים, שעשועי טעם וריח במדעי המזון, צמחים מהונדסים ומדידת אחוז שומן בגוף.

מתי? ראשון-חמישי, 10:00- 16:00, בתיאום מראש
איפה? מכון המחקר מיגל, גן התעשייה תל-חי
מחיר: 10 שקלים
לפרטים: 04-6953511

מרכז המבקרים במעבדות מיגל. ליאור ג'ורנו,
מקרב את המבקרים אל עולם המדע בדרך חווייתית. מכון מיגל/ליאור ג'ורנו

להיות מעצבי נעליים ליום אחד

חברת "טבע נאות" הקיבוצית, יצרנית נעלי הנוחות, חוגגת 70 להקמתה ולכבוד יום הולדתה השיקה בחודש שעבר מרכז מבקרים צפוני. במרכז נערכים סיורים מודרכים (גם באנגלית) במהלכם אתם מוזמנים להתרשם מתהליך ייצור הנעליים בעבודת יד המתבצע בשיטות מסורתיות לצד שימוש בטכנולוגית ייצור מתקדמת.

הסיור מתחיל בסקירת ההיסטוריה של המפעל, ותפקידו המרכזי בפיתוח התעשייה הישראלית, והפיכתו ממותג מקומי למותג בינלאומי פופולרי (שנמכר ב-6,000 נקודות מכירה ברחבי העולם) וממשיך בסיור במפעל. הסיור עובר בפס הייצור וכן בעמדת ה-Art החדשה - צביעת נעליים בעבודת יד בשילוב אפקטים מיוחדים שגורמים לנעליים להיות שונות זו מזו.

בנוסף, נערכת סדנת במסגרתה מכינים מגוון יצירות תוך שימוש בחומרי הגלם של המפעל. וכמתנת יום הולדת תוכלו להזמין נעליים בעיצובכם האישי מתוך מגוון דגמי החברה.

מתי? בתאום מראש
איפה? טבע נאות, קיבוץ נאות מרדכי
מחיר: ללא תשלום
לפרטים: 073-2120156

מרכז מבקרים  טבע נאות. מורג ביטון,
מעצבים את הנעליים שלכם לבד/מורג ביטון

בראשית ברא

"ברא צמחים" הוא מפעל בוטיק ייחודי מסוגו בארץ שעוסק ביצור תמציות צמחי מרפא. בצמוד למפעל נטוע גן רפואי בו צומחים מעל ל-100 סוגי צמחים ארצישראליים שחלקם גדלים בגן הזה בלבד.

הביקור במרכז המבקרים היפה כולל סיור בעקבות תהליך הייצור, ביקור בגן צמחי המרפא, הכרת הצמחים וסגולות הריפוי שלהם, צפייה בהכנת המוצרים ושיטות הייצור הייחודיות של התמציות, כולל טעימות.

במרכז מספרים גם על שיטות טיפול טבעיות לשיפור הבריאות והמודעות העצמית ולהשלמת הביקור הם מזמינים לחוות טיפולי גוף-נפש, בקליניקות הצמודות, על ידי מומחים שיתאימו לכם את הטיפול באופן אישי. בין הטיפולים המוצעים: איורוודה, ייעוץ תזונתי וסדנאות לבישול בריא.

מתי? ראשון-חמישי, 9:00-19:00, שישי, 8:00-13:00
איפה? מרכז ברא צמחים, יקנעם
מחיר: 20 שקלים, ללא תשלום עד גיל 14
לפרטים: 04-9899051/2, 04-6433877

מרכז מבקרים - ברא צמחים. ברא צמחים,
גן עם למעלה מ-100 צמחי מרפא מיוחדים. ברא צמחים/ברא צמחים

ביקור במאפיית רולדין

ריח משכר של מאפים ושוקולד שנישא באוויר יקדם אתכם בכניסה למפעל וילווה אתכם לאורך הסיור עד לרגע המיוחל – הטעימות. מרכז המבקרים של רולדין הוא לא ממש חדש אבל לאחרונה נסגר, עבר מקצה שיפוצים ונפתח מחדש בקיץ.

הסיור במרכז מתחיל בסקירתו ההיסטוריה של המפעל, ממשיך בהקרנת סרטון ובצפייה מגבוה על הקונדיטוריה הענקית המשתרעת על 3,600 מ"ר (!) והצצה מתוקה לפס הייצור של המאפים, העוגות והעוגיות שנעשים בעבודת יד. המבקרים עוקבים אחר תחנות האפייה השונות - תחנת העוגיות, תחנת עוגות המוס, תחנה שבה מכינים מגוון מילויים ובתחנה בה נכנסים המגשים הגדולים לתנורי ענק שמכילים 120 תבניות בו זמנית.

סיום הסיור בחדר הסדנאות שם תוכלו ללמוד טכניקות עבודה ולהתנסות בהכנת עוגיות, כדורי שוקולד, קאפ קייקס, ארטיקים או סוכריות על מקל.

מתי? ראשון-חמישי, 9:00-15:00, בתאום מראש
איפה? רולדין, א.ת. קדימה
מחיר: 40 שקלים (הכניסה מגיל 5)
לפרטים: 052-5556926

מרכז מבקרים רולדין, קדימה. דן לב, אתר רשמי
סיור עם ריח משכר ובסיומו - טעימות מתוקות/אתר רשמי, דן לב

איך מבשלים בירה?

הירי המסיבי על אזור הנגב, ובהמשך מבצע צוק איתן, עיכבו את השקתם של מרכז המבקרים והפאב של מבשלת הנגב. שנה אחרי, ולאחרונה השיקו את המרכז, במקביל לפתיחת פארק התעשייה המקומי.

המבשלה החלה דרכה ב-2005 כמבשלה ביתית בקיבוץ אורים וב- 2008, משגדלה, העתיקה את משכנה לקרית גת והגדילה את נפח הייצור. ב-2011 המבשלה עברה ידיים וכיום, היא מייצרת 7 סוגי בירה, כולל עונתיות, ואף זכתה בתואר בפרסים בהם בתארים "מבשלת הבירה הטובה בישראל" ב- 2012 ו-2013 , וכן "הבירה הטובה ביותר בישראל" על הבירה פורטר אלון, שניהם מטעם האתר הבינלאומי Ratebeer .

במהלך הסיור תוכלו ללמוד איך מבשלים בירה ולעקוב אחר תהליך היצור החל משלב חומרי הגלם במחסן כולל איכותם ואחסנתם, דרך בית הבישול, מיכלי התסיסה, יישון הבירה, מילוי החביות והבקבוקים ועד לשלב האריזה והתוויות. בתום הסיור תוזמנו לסדנת טעימות ונשנושים קטנים סביב הבר בהן יוגשו של מגוון סוגי הבירה של המבשלה.

בסוכות (30.9-1.10, 10:00-15:00) יערכו במקום יומיים פתוחים לסיורים בכל שעה עגולה ובערב תתקיים כיתת אמן אינטימית עם הזמר חמי רודנר. אחרי החגים גם ישיקו רשמית את הפאב הצמוד שבחצר.

מתי? ראשון-שישי, בתאום מראש
מחיר: 35 שקלים, 10 שקלים עד גיל 18
איפה? מבשלת הנגב, א.ת. קרית גת

מבשלת הנגב. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
ללוות את הבירה משלבי ההתחלה/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

מפעל הטליתות והציציות הגדול בעולם

מפעל משכן התכלת שנחשב לייצרן הטליתות והציציות הגדול בעולם פתח מרכז מבקרים בעירו של אברהם אבינו המציג את תהליך יצורו של הבגד היהודי העתיק בעולם. המרכז נפתח לפני מספר חודשים אך לאור הביקוש ביולי הוא כבר עבר מקצה שיפוצים והשיק אולם יפה לאירוח המבקרים הכולל הקרנת סרטון ופינת קפה.

במפעל הענק מועסקים 200 עובדים, המייצרים בכל חודש אלפי טליתות על פי ההלכה, שאותם תוכלו לראות במלאכתם. הביקור מתחיל בהסברים, צפייה בסרטון ובסיומו עולה המסך ומבעד לקיר הזכוכית מתגלה אולם היצור הגדול במכונות האריגה הענקיות שטוות ואורגות את הבדים. הסיור עובר בעקבות תהליך היצור המורכב והמרתק החל מניפוץ הצמר, הטוויה, השזירה, האריגה, ההלבנה, התפירה והקשירה ועד לאריזת המוצר המוגמר. בנוסף אפשר לראות את ייצור והרכבת התפילין ולסיים בחנות היודאיקה הצמודה.

מתי? ראשון-חמישי, 9:00, 11:00, 15:00, בתאום מראש
איפה? פארק התעשייה עמק שרה, באר שבע
מחיר: ללא תשלום
לפרטים: 08-6259627

משכן התכלת באר שבע. צילום: אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
יצרן הטליתות והציציות הגדול בעולם. משכן התכלת/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאלה אפללו

שילוב של טבע וטכנולוגיה

גם חברת "טבע" פותחת את דלתותיו של המפעל ומאפשרת לנו הצצה חווייתית על תהליך יצור התרופה משלב הרעיון הראשוני, הפיתוח, הייצור ועד להפצתה בשווקי העולם. בחודש שעבר השיקו את מרכז המבקרים בבירת ההייטק החדשה של הנגב.

המרכז המסקרן מהווה הזדמנות נדירה להיכנס אל לב ליבה של תעשיית התרופות, כאשר הרעיון הוא להנגיש לנו את מאחורי הקלעים של אחד מהמפעלים המצליחים בעולם.
הסיור במרכז מעשיר ומרתק ובמהלכו ניתן ללמוד על מה שמתחולל בגופנו בעת נטילת תרופה, על תהליך הריפוי ועל הדיאלוג שבין הסביבה לתעשייה.

הסיור הוא למעשה סדרת חוויות שמספרת את סיפורה של "טבע" החל מהקרנת סרטים בתלת מימד על גבי מסכי ענק דרך צפייה על פס הייצור, הפעלה של משחקי מגע וטריוויה אינטראקטיביים, פיצוח משימה מדעית ועד כניסה לריאקטור ענק המתאר את דרכה של התרופה בגופנו ומה מתחולל בו מהרגע שבלענו אותה.

מתי? ראשון-חמישי, 08:00-16:00, בתיאום מראש
איפה? מפעל טבע, נאות חובב, עמק שרה, באר שבע
מחיר: ללא תשלום
לפרטים: 08-6509400

מרכז מבקרים טבע-טק, נאות חובב. סיון פרג,
מסבירים מה קורה לגוף אחרי בליעת התרופה/סיון פרג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully